Kompresser til Na

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Kompresser til Na

Indlægaf Lars_B » tirs 28. feb 2012 17:08

Hejsa.

Er der nogen af jer,som kender noget til model af kompresser som er til salg på dba?
Lars_B
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 21:52

Indlægaf Softtop » tirs 28. feb 2012 19:58

Et link ville være nyttigt!
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Lars_B » tirs 28. feb 2012 22:06

Lars_B
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 21:52

Indlægaf Softtop » tirs 28. feb 2012 22:22

Den der ved webmaster en del om.
Uden en ny \"hjerne\" til at styre tænding og benzin, er der vist ikke det store
i effektforøgelse.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Kuksi » tirs 28. feb 2012 23:10

Vuderet ud fra prisen alene, er det da vildt billigt! Alene et topstykke og 2 knaster er den pris værd.
Når det er sagt så er skrappe knaster ikke noget der gøres meget i til MX-5 i forhold til så meget anden tuning. De er nemlig ret gode fra starten af.
Det er en Jackson Racing M45 kompressor med den gamle (ikke forbedret) udblæsningsmanifold. Det fortæller mig at den har en del år på bagen. Lige som at crossover røret i stål afslører alderen, det blev tidligt ændret til et i plast (optager mindere varme). Men det er en bund solid konstruktion, og mange i udlandet har rundet både 150 og 200.000km.
De er da til at skifte lejer i og kan renoveres for rimelige penge (feks i UK, hvis man ikke selv har muligheden) Det er selvfølgelig vigtigt at der ikke er skader på de 2 rotor \"aksler\" som følge af ødelagte lejer.
Det du ser på billedet smider ikke 180hk fra sig, regn med 160hk (det er uden knasterne, som vi ikke kender). Der er ikke monteret nogen regulator på benzintrykket, hvilket er et must (en ny nok så kraftig pumpe gør det ikke alene). Samtidig bør der følge en box med (feks BIPES eller JR) til at forstille tændingen. Ellers skal du køre med så høj tænding at du mister en masse bundtræk. Bedst er det selvfølgelig med større dyser og en standalone ECU (motorstyring)
Er den i orden, og har du brug for kanster og topstykke, så er prisen bestemt OK.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf ccr-racing » ons 29. feb 2012 08:10

eller du kunne vælge at få justeret den originale ecu hos os
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf ccr-racing » ons 29. feb 2012 08:11

eller du kunne vælge at få justeret den originale ecu hos os
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf AS DK » ons 29. feb 2012 08:55

Samme gut har forøvrigt en JR M62 til salg. Passer på en 1,8 motor
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » ons 29. feb 2012 09:44

eller du kunne vælge at gå efter en kompressor der kan synes, med mindre du kun skal bruge den på bane selvfølgelig :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lars_B » tors 1. mar 2012 00:15

Okay ved nogen af jer hvad prisen på sådan et sæt hvor den kan synes er?
Lars_B
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 21:52

Indlægaf jepperimmen » tors 1. mar 2012 06:11

Hvilken MX-5 har du?
(foreslår du laver en signatur med årgang og motorstørrelse, så ved alle hvilken bil vi snakker om når du skriver indlæg)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » tors 1. mar 2012 12:08

Jeg ville satse på ccr-racing's løsning, og så kan det synes (pt. i hvert fald de tidlige NA'er)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron