Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lurendrejer » søn 29. jan 2012 16:46

Jeg mener at nb og nbfl har samme kompression men at det var tændingen der blev retarderet vha sprit. Så det faktisk var VVT der var problemet. Men jeg tager måske fejl.

Vedr. Bp-4w fra wiki.
The BP-4W engine remained at 1.8 L (110 cu in) but received several minor updates. The engine compression ratio was raised from 9.0:1 to 9.5:1 by adding slightly domed pistons; the intake cam was changed to a solid lifter design with a stronger cam; the intake runners in the head were straightened and the intake manifold was mounted higher up. Mazda's Variable Intake Control System was introduced, which effectively gave a long narrow intake manifold at low rpm for better swirl, changing to a short, free-flowing manifold at high rpm for maximum breathing. Power output of the new engine was quoted at 104.4 kW (140.0 bhp) with 116 lbf·ft (157 N·m) of torque.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf crv » søn 29. jan 2012 17:52

dit eksempel taler om NA til NB.NB til NBF er 9.5:0 til 10.0:0.Hk fra 140 til 147.men det passer jo ikke rigtigt det med Hk.NB kan køre på lavoktain uden problemer det kan NBF ikke.
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf one-niner » søn 29. jan 2012 18:50

NA 1,8: 9:1
NB 1,8: 9,5:1
NBFL 1,8: 10:1

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Henrik N » søn 29. jan 2012 20:57

I demobilen, der blev anvendt ved CCR's præsentation af kompressorkittet til NB-FL, var beholderen til sprinklervæske omdannet til beholder for vand/methanol til vandsprøjtet. Både i Jeppes og min egen bil, er der tilføjet en beholder i højre side af baggagerummet (over batteriet) til vand/methanol. Ergo...... vi kører med sprinklervæske i sprinklerbeholderen som alle andre. Surprise!

og ja.... NB FL (1,8) kører med højere kompression end NB (1,8)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » søn 29. jan 2012 21:00

Hmmmmmn........ det går sgu godt...... der skulle have ståen 1,8 og ikke 1, 8)
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » tors 16. feb 2012 16:00

one-niner skrev:Er der noget nyt om NB-kittet? (Christian?)

- Tom

Bump.

Jeg efterlyser ikke en ETA, bare noget info om hvor I er i processen og evt. hvilke succeser og/eller udfordringer, der har været.

Bare lidt fan-pleje til alle os nysgerrige, potentielle kunder :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AS DK » tors 16. feb 2012 16:58

one-niner skrev:[Bare lidt fan-pleje til alle os nysgerrige, potentielle kunder :)


Hørt, Tom.
Pengene til kompressoren er for længst lagt til side, men de brænder da efter at blive vekslet til flere hypper.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf ccr-racing » tirs 21. feb 2012 15:58

Hej Alle

Kan se at der er lidt efterspørgsel efter en update.
Vi er desværre løbet ind i lidt uforudsete forsinkelse på NB pga vores demobil blev påkørt, men kittet er ved at blive monteret og vi har lavet prototyper til rørføring osv.

Når det er sagt, så er der stadig et issue omkring godkendelserne. Som i ved så har vi pt godkendelser til NB-FL og til de første årgange af NA. Men for at være ærlig så har der på ingen måde været den afsætning som vi havde håbet på da vi valgte at investere tiden og pengene i disse godkendelser. Status pt er at der er solgt 2 nb-fl kits i DK og 0 NA kits.

Da And startede denne trÃ¥d, var det for at fÃ¥ en indikation af hvilke modeller der stÃ¥r øverst pÃ¥ â€
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf Niels » tirs 21. feb 2012 16:04

Arrj hvor ærgeligt, men også forståligt :(
Nu havde jeg lige fundet pengene :cry:
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf AS DK » tirs 21. feb 2012 16:54

[quote="ccr-racing"]OvenstÃ¥ende skal betragtes som et forsøg pÃ¥ at forklare hvorfor at vi ikke â€
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » tirs 21. feb 2012 18:07

Vil nogen komme nærmere ind på hvilke godkendelser det drejer sig om? Evt. Ejerne af de hele to kits som kører på vejen.
Det kunne jo være en nogen herinde kunne hjælpe.

Tilmed vil jeg da gerne vide hvad det egentlig er der skal til :-)
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lurendrejer » tirs 21. feb 2012 18:29

Antallet af solgte kits påviser måske meget godt min tese om at man helst vil købe en bil fri før man 'ødelægger den'. NBFL er simpelthen for dyr til at man vil/kan gøre den slags. Specielt hvis man stadig har gæld i lortet.

NA'eren falder dog helt uden for - er det bare manglende markedsføring? Hvad siger na-ejerne?

Min største anke ved kittet er som tidligere nævnt at det ikke er en skruekompressor, jeg elsker simpelthen den infernalske hvinen de giver fra sig :-)

Tilmed har krisen måske også fået folk til at holde sig tilbage, jeg tror tendensen er meget lig andre projekter startet før økonomiens sammenbrud. Vi er nok flere med to boliger, to biler, to hovedpiner og en afgiftsplaget indkomst for tiden end der var i tidernes morgen da planen blev lagt.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf ccr-racing » tirs 21. feb 2012 20:42

@Niels - vi har ikke droppet ideen om at få godkendt NB, men vi har bare ikke sat det øverst på prioritetslisten.

@Lurendrejer - det som godkendelsen indebærer er at man skal dokumentere at bilen overholder den gældende euronorm. Det er nødvending for at bilen kan synes i DK.

Som sagt så har vi bilen stående og demokittet er ved at blive monteret. Så selve kittet er som sådan muligt at købe. Vi overvejer en løsning hvor man kan købe kittet til reduceret pris og så tilkøbe godkendelsen når den er på plads.
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf And » tirs 21. feb 2012 20:49

ccr-racing skrev:Hej Alle
Men for at være ærlig så har der på ingen måde været den afsætning som vi havde håbet på da vi valgte at investere tiden og pengene i disse godkendelser. Status pt er at der er solgt 2 nb-fl kits i DK og 0 NA kits.

Under alle omstændigheder, så vil vi gerne afholde et træf hos os i foråret hvor vi kan vise både NB og NA kittene frem og samtidig vil der være mulighed for at få rullet sin bil på vores rullefelt. Vi skal nok komme tilbage med nærmere info senere.

Mvh
Christian

Tak for info - det er ærgerligt at efterspørgslen ikke har levet op til det forventede. Initiativet er prisværdigt og jeg ønsker jer virkeligt at det går op i en højere enhed med projekterne.

Personligt tror jeg dog lidt på at det er en blanding af "finans-krise" nervøsitet og generelt påholdenhed. Et lidt dansk fænomen, vi ser lige om det går godt for andre først... og så overvejer vi! :?
Nu og her håber jeg på at NB kittet kommer på banen og genererer noget pay-back til jer!

Jeg er interesseret i et NA kit, men der er to issues her, først og fremmest er min en ´92 og derfor endnu ikke til rådighed. Dernæst, ja helt ærligt, jeg har sku ikke pengene lige nu. Jeg har netop overstået to års uddannelse hvor jeg har levet på min opsparing har derfor ikke lige et råderum der siger +25.000 kr til kompressor.

Et spørgsmål der dog rumsterer i hovedet på mig, vil nogle NA ejere sidde mere fast på pengene fordi at deres bil er så billig efterhånden at de ikke gider smide mere efter den?
Værdien af min bil er efterhånden irrelevant for mig, sælger jeg den bliver jeg slemt skuffet, men i hverdagen er den alle pengene værd!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf one-niner » tirs 21. feb 2012 22:22

Hej Christian.

Tak for updaten - den er værdsat.

Jeg håber ikke, at nogen kom til skade i uheldet med NB'en. Jeg er også oprigtig ked af at høre, at det ikke er gået bedre med afsætningen af kittet.

Under alle omstændigheder glæder jeg mig til igen at komme på besøg i Roskilde - det var vældig hyggeligt sidste gang :)

Så lige en kommentar til folks eventuelle bekymring omkring risikoen for at 'ødelægge' sin bil: Jeg har fulgt en del med på de amerikanske miata-fora, og rotrex-kompressoren anses for at være ekstremt driftsikker og en ret skånsom form for trykladning. De eneste egentlige problemer, der har været på det amerikanske marked, har været, at remmen er blevet slidt for hurtigt. Kilden til de problemer har ikke haft noget med kompressoren at gøre, men med skæve eller skævt monterede 'auto tensioners'. Jeg mindes ikke, at have læst om en eneste fejl på selve kompressoren eller om ødelagte motorer (med undtagelse af en enkelt bil med rigtig mange hk brugt til race, men der er flere eksempler på biler med 300 - 350 hk, der har kørt flere tusinde km på bane uden problemer).

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron