Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lurendrejer » man 31. okt 2011 16:20

Hasse>> jeg har vist nævnt det før, men jeg vil altså mene at med en frisk motor med 140 heste er du nok den som får mest ud af rotrex kittet overhovedet.

Jeppes bagpotte har næppe givet noget før han fik en pustepotte ud foran.

Jeg står selv i samme båd, banan, bagpotte, etc. Alting kommer sgu nok først til sin ret den dag der kommer mere go i bistaden..
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 16:42

hasse skrev:Mht. dine - one niner - oplevelser på diverse baner, er de selvfølgelig meget interessante.
Bare ikke i forhold til diverse regler.

Jeg prøvede bare endnu en gang at forklare dig, hvorfor det er, at mere effekt stiller øgede krav til bilens bremser. Den har også været oppe at vende tidligere.

Min egen oplevelse med fading har blot underbygget min opfattelse af, at færdselsstyrelsen har fat i noget af det rigtige i denne sag.

Jeg mener også der her på sitet et sted står noget om de bremseprøver TUV udsatte NB FL'eren med kompressor for i forbindelse med godkendelsesproceduren. Hvis jeg ikke tager meget fejl er det noget med at accelerere op til en bestemt hastighed og bremse ned igen et antal gange i træk, og så må der højst være en eller anden procentvis afvigelse mellem første og sidste bremselængde.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Viggoman » man 31. okt 2011 22:12

Slettet - off topic - sorry
Senest rettet af Viggoman tirs 1. nov 2011 08:34, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf jepperimmen » man 31. okt 2011 22:44

@And
Rigtig god intension med denne tråd, men tror desværre du må prøve igen, da det tilsyneladende ikke er muligt for enkelte at holde sig bare en lille bitte smule til det oprindelige emne, som hvis nogen skulle have glemt det handler om status på CCRs udvikling af Rotrex-kits..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » man 31. okt 2011 22:52

jepperimmen skrev:@And
Rigtig god intension med denne tråd, men tror desværre du må prøve igen, da det tilsyneladende ikke er muligt for enkelte at holde sig bare en lille bitte smule til det oprindelige emne, som hvis nogen skulle have glemt det handler om status på CCRs udvikling af Rotrex-kits..

WORD! Kan vi ikke holde denne tråd på sporet - interesse for Rotrex kit!

Jeg er selv interesseret, på forhånd vil jeg dog lige have undersøgt tilstanden på min egen motor og rettet lidt småting inden der arbejdes videre. Den har trods alt +240.000 km under bæltet nu.

Prisen er meget rimelig efter min mening.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 22:54

Jepperimmen:
Det kan du have meget ret i.

Og måske var flere aF indlæggene ikke kommet - ihvertfald ikke i denne tråd - hvis du havde undladt din saks i indlægget fra 30.10 (Sakseriet til Rotrex' hjemmeside med en NA).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jepperimmen » man 31. okt 2011 23:03

Hold nu kæft Hasse, mit indlæg viser at CCR har annonceret på Rotrex' hjemmeside at de er klar med kit til NA - det er præcis det tråden handler om.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 23:58

Forstår ikke dit vredesudbrud.
Det må da ha' interesse for potentielle købere, om det er 140 hk (som NU er blevet oplyst af CCR) eller de 166 hk.

(Og så kan vi - endnu en gang men et andet sted- tage diskussionen om de +20% medfører nye afgifter. Og bremsediskusionen)

Det kan godt være, at du hører til typen (det tror jeg nu ikke), der tror, at fordi man har røde bremsekalibre (som jeg selv har) og kompressor/ -lyd, så er det en helvedes hurtig vogn.

Men hele den diskussion kan I jo undgå ved at stå inde for og garantere, at vognen går gennem regeistrerings/-syn med ændringerne UDEN, at køber bliver belastet med afgifter af den ene eller anden art.
Og er denne garanti kun koblet på de 140 hk, kan jeg ikke forestille mig, at der er problemer.

Og så slutter jeg min deltagelse i denne tråd- sikkert til stor lettelse for et par stykker:
140 HK har ingen interesse for mig.
Men kom med de 166 hk. SÃ¥ er jeg til at tale med.
Så er den prut slået.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » tirs 1. nov 2011 00:05

@CCR-christian

Jeg må lige få jer og andreas til at glo den igennem. Jeg ved godt at jeg lyder paranoid, men at en enkelt vurdering af det samme firma som man skal købe af kan virke lide \"one sided\" set ud fra at sælgere altid vil prøve og sælge plus jeg ikke har noget som helst forstand på emnet.

Men det betyder ikke at jeg ikke er interesseret og jeg ikke stoler på det resultat \"man\" kommer frem til. Men tøjmanden i butikken vil til hver en tid sige at jeg ser godt ud lige meget hvor åndet jeg ser ud. Han er jo betalt for at sige det.

Men tak for invitationen jeg vil helt sikkert benytte mig af det når vi kommer nærmere et færdigt kit.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf ccr-racing » tirs 1. nov 2011 00:10

Hasse - jeg tror bare at vi må konstatere at du lever i en anden virkelighed end os andre - fred være med det.

Men lad os forsøge at diskutere interessen for kompressorkits i denne tråd som det var And's intention fra starten af.

Hvis du har spm eller kommentarer kan vi tage den over email istedet.

mvh
Christian
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf ccr-racing » tirs 1. nov 2011 00:12

hej Mogenz

det er helt ok - det er altid godt at få en \"second opinion\".

mvh
Christian
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf UlrikK » tirs 1. nov 2011 10:30

Jeg er højst sandsynligt også frisk på et kit til NB. Som så mange andre vil jeg dog gerne lige have tjekket min motor først, og så skal jeg lige høre hvad mit forsikringsselskab siger.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Indlægaf AS DK » fre 25. nov 2011 15:09

@ ccr-racing

Skal jeg have kompressoren til NB på ønskesedlen til jul i år? :?

....eller næste år.....
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » fre 25. nov 2011 20:18

UlrikK skrev:...og så skal jeg lige høre hvad mit forsikringsselskab siger.

Codan kender hele historien om min bil og det har ikke ændret på præmien
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf UlrikK » lør 26. nov 2011 00:52

Regner heller ikke med der bliver problemer. I yderste konsekvens er det jo bare at skifte selskab ;-)
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron