Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf ngk » lør 29. jun 2013 10:41

Til hvilke modeller kan I på nuværende tidspunkt levere et synsgodkendt kit til og hvad koster de?
Mazda MX 5 NB California 1.6 årgang 2000
ngk
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 21:35

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf one-niner » fre 30. aug 2013 21:46

Noget nyt om NB-kittet?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » lør 31. aug 2013 12:04

Jeg talte med CCR i forrige uge og da var det lige op over at NB godkendelserne var på plads.
Skal tale med dem i næste uge, da jeg er mere end klar til at få kompressoren monteret.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » man 2. sep 2013 12:17

Det lysner :lol: :lol: :lol:

Har talt med CCR i dag og fået at vide, at godkendelse af NB 1,8 måske er i hus allerede i slutningen af denne uge.
Jeg opdaterer igen på fredag.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf one-niner » man 2. sep 2013 13:09

Fedt. Godt at høre, og tak for beskeden :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf UlrikK » ons 4. sep 2013 11:12

Jeg siger også tak :-) Passer også fint med at få sættet monteret til vinter.
UlrikK
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: ons 14. maj 2008 16:23

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » fre 6. sep 2013 17:22

Så er testen for NB 1,8 godkendelsen hjemme. Nu skal papirerne indsendes til Færdselsstyrelsen og så kører det :D :D :D

Jeg har booket montage
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » fre 11. okt 2013 13:25

Så har jeg fået monteret Rotrex kompressor hos CCR-Racing på min NB 1,8 og bilen er synet og kompressoren ført på registreringsattesten, som konstruktiv ændring.
Desværre fik jeg ikke målt effekten på rullefelt, men har en fornemmelse af at der, som de siger hos Rolls Royce "Er tilstrækkeligt med trækkraft".
Det er en fed fornemmelse at mærke, hvordan hestene galopperer, når man ryger over 4.000 omdrejninger. :D :D :D
Helt ukompliceret at køre med. Kan kun anbefales. :P

Rotrex kittet fra CCR Racing består af

http://www.ccr-racing.dk/shop/mazda-mx5-miata-232p.html

Dog er oliekøler til kompressor olie udeladt. Omvendt er der tilføjet en intercooler.
Hjertet i kittet, kompressoren, er en mere kompakt type C15-60 i modsætning til de tidlige kit med C30-74 kompressoren. Den kompakte kompressor skulle være mere effektiv på MX5'eren.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf Tomsale » fre 11. okt 2013 14:29

AS DK skrev:Hjertet i kittet, kompressoren, er en mere kompakt type C15-60 i modsætning til de tidlige kit med C30-74 kompressoren. Den kompakte kompressor skulle være mere effektiv på MX5'eren.


AS, jeg går ud fra at min NB FL har samme motor som din og andres alm. 1.8 NB??
Kan det kit de nu har til NB 1.8 så bruges på en 1.8 NB FL??
Lyder jo til at være bedre end det "gamle" og man slipper vel for at have vand med i bagagerummet.

Tom S
NB FL - 2005 - 1.8 Sport - Sunlight Silver
Brugeravatar
Tomsale
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 09:42
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » fre 11. okt 2013 15:11

Hej Tom

Jeg ved ikke hvor meget man kan ændre på de enkelte kompressor kit, når først de er godkendte. TüV godkendelser plejer at være meget detaljerede.
Rent logisk burde det nok ikke betyde noget for om indsugningsluften er nedkølet ved vandindsprøjtning eller via en intercooler. Personligt foretrækker jeg en intercooler, da jeg slipper for vand/metanol i bagagerummet samt en pumpe og et slangekredsløb, der kan gå i stykker.

For korrekt svar skal vi nok have Christian fra CCR Racing på banen
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf one-niner » fre 11. okt 2013 15:16

Tomsale skrev:AS, jeg går ud fra at min NB FL har samme motor som din og andres alm. 1.8 NB??
Kan det kit de nu har til NB 1.8 så bruges på en 1.8 NB FL??

Ja, det er Christian nok den rette til at svare på, men jeg tror ikke, du skal være for optimistisk. NB-FL-kittet kunne ikke lovligt monteres på en non-FL, så tvivler på, at det modsatte er lovligt.

Men C15-60 og ingen oliekøler? Det skal jeg lige fordøje...

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf one-niner » fre 11. okt 2013 15:36

Hm... Jeg ved ikke, hvorfor jeg troede, at det skulle være en C30-74. Oh, well.

Men det med oliekøleren undrer mig stadig :/

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf KjaLLe » fre 11. okt 2013 16:39

Så NB og NA kommer begge til at bruge den lidt mindre C15-60 og kun NB-FL C30-74?

Tom: Hvorfor er du så nervøs over at der ikke er olie køler med i kittet? Min fars den sorte kørte kørte også uden olie køler i første omgang, og der var ingen problemer ved hverdags kørsel (også selvom der blev kørt hårdt), dog lidt presset på banen, derfor valgte vi en olie køler til stage 2 opbygningen "just in case". Men nu laver den jo også lidt flere hypper end de 175(?) de skriver NB'eren kommer til at yde med kittet.

Og det med metanol i bagagerummet, blev det ikke også kun aktuelt da NB-FL'eren gerne ville tændingsbanke grundet noget variabel knast, eller husker jeg galt.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf AS DK » fre 11. okt 2013 17:18

one-niner skrev:Hm... Jeg ved ikke, hvorfor jeg troede, at det skulle være en C30-74. Oh, well.

Men det med oliekøleren undrer mig stadig :/


Sådan havde jeg det også da jeg hørte det, men jeg er blevet forsikret om at det er helt efter bogen. Jeg var lige forbi Andreas på vejen hjem og han sagde det samme. Altså at C15-60 passer bedre og at den ikke bliver nær så varm som de større kompressorer og derfor kan undvære køleren.
Men hvad pokker, bliver den for varm er det jo hurtigt lige at koble den bette oliekøler på
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Indlægaf one-niner » fre 11. okt 2013 18:28

KjaLLe skrev:Tom: Hvorfor er du så nervøs over at der ikke er olie køler med i kittet?

Fordi jeg har planer om et "trackday-setup", uden restriktor og med remhjul, der spinder kompressoren op til maks. omdrejninger. Det ville være ret let at skifte imellem de to setups, hvis en oliekøler "hørte med" i begge to, da jeg tvivler på, at det er tilrådeligt at presse kompressoren til det yderste uden. Men det må jeg jo lige undersøge, og det skulle da være en pænt krakilsk synsmand, hvis han følte trang til at påpege, at en oliekøler ikke er indeholdt i godkendelsen.

KjaLLe skrev:Og det med metanol i bagagerummet, blev det ikke også kun aktuelt da NB-FL'eren gerne ville tændingsbanke grundet noget variabel knast, eller husker jeg galt.
NB-FL har andre stempler end NB. Kompressionsforholdet er 10:1 mod NB's 9,5:1, og heri ligger udfordringen. Det kræver mindre tændingsvinkel (effektivt men færre hk), federe blanding (minimal effekt, mere forurening og dårligere benzinøkonomi) eller koldere indsugningsluft (god effekt, flere hk).

AS DK skrev:Men hvad pokker, bliver den for varm er det jo hurtigt lige at koble den bette oliekøler på
Jeg er ikke i tvivl om, at CCR har ret, når de garanterer, at den ikke bliver for varm, men med det setup nummer to, som jeg har i tankerne, er jeg ikke så sikker. Og hvordan opdager man, at olien bliver for varm?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster