Redaktør: Softtop
AS DK skrev:Hjertet i kittet, kompressoren, er en mere kompakt type C15-60 i modsætning til de tidlige kit med C30-74 kompressoren. Den kompakte kompressor skulle være mere effektiv på MX5'eren.
Tomsale skrev:AS, jeg går ud fra at min NB FL har samme motor som din og andres alm. 1.8 NB??
Kan det kit de nu har til NB 1.8 så bruges på en 1.8 NB FL??
one-niner skrev:Hm... Jeg ved ikke, hvorfor jeg troede, at det skulle være en C30-74. Oh, well.
Men det med oliekøleren undrer mig stadig :/
KjaLLe skrev:Tom: Hvorfor er du så nervøs over at der ikke er olie køler med i kittet?
NB-FL har andre stempler end NB. Kompressionsforholdet er 10:1 mod NB's 9,5:1, og heri ligger udfordringen. Det kræver mindre tændingsvinkel (effektivt men færre hk), federe blanding (minimal effekt, mere forurening og dårligere benzinøkonomi) eller koldere indsugningsluft (god effekt, flere hk).KjaLLe skrev:Og det med metanol i bagagerummet, blev det ikke også kun aktuelt da NB-FL'eren gerne ville tændingsbanke grundet noget variabel knast, eller husker jeg galt.
Jeg er ikke i tvivl om, at CCR har ret, når de garanterer, at den ikke bliver for varm, men med det setup nummer to, som jeg har i tankerne, er jeg ikke så sikker. Og hvordan opdager man, at olien bliver for varm?AS DK skrev:Men hvad pokker, bliver den for varm er det jo hurtigt lige at koble den bette oliekøler på
Tilbage til Tuning og modificering
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster