Jeg skal prøve
Jeg solgte jo min gamle 5'er, men inden da overførte jeg de modifikationer jeg havde foretaget. Og en ting jeg blandt andet lagde mærke til, var forskellen på de to bilers højde. Den nye havde nogle skrammelfjedre, der sænkede den for meget. Dertil havde den 17\" fælge og det gav en ret uanvendelig undervogn til de danske møgveje. FM'erne hævede bilen og det er min opfattelse at de generelt sidder højere end andre sænkningsfjedre (det mindes jeg at have kommet frem til på miata.net).
Førhen havde jeg en meget harsk køreoplevelse, med det nye setup ændredes dette. Selvfølgelig har de nye støddæmpere haft meget at sige og det samme kan især siges om shock mounts'ene, men jeg har alligevel været i mange situationer hvor jeg har været glad for en knap så skamsænket bil.
Bilen håndterer bump og ujævnheder meget bedre end før, og jeg er især begejstret for at den vedholder en bedre og langt mere konstant kontakt med underlaget i sving. Men jeg har utroligt svært ved at adskille hvor meget af dette der skal tillægges henholdsvis shock mounts eller fjedre.
Jeg er dog overbevist om, at en endnu lavere bil vil betyde mindre kontakt på det grovere underlag.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.