MegaSquirt DIYPnP - Sådan!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » lør 20. aug 2011 15:28

Så fik jeg løst problemet med de meget urolige visninger. :D
Det var selvfølgelig en selvforskyldt bøf. Der manglede lige en enkelt ledning, fra maniboardet og ud til stikket. Tilfældigvis lige den ledning der er til +12V. :oops: Faktisk havde jeg lavet en checkliste, og opdagede, der sku' manglede et flueben ud for denne.
Derfor har det virket fint ved spisebordet, hvor der køres via en omformer. I bilen har ecu'en sikkert trukket strøm via div. følere.

Nu er alt på plads, og bilen startede da også 1. gang. Dog en noget urolig tomgang, men tændingsindstillingen skal også lige først \"synkroniseres\" via tændingspistolen.
Resten af dagen står på pligter ,som havearbejde o.lign. Men det gør ikke noget, for nu er jeg sikker på det nok skal blive helt i orden inden turen. :D :D :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » lør 20. aug 2011 22:08

Så blev det lige til en lille tur forbi bilen med PC'en og tændingspistolen.
Tændingen er nu grundindstillet. Det vil sige man \"låser\" MS på f.eks. 10° og får det til at at passe med tændingsmærket. Justeringen foregår bare via Tunerstudio, og når den passer \"brændes\" værdien i MS.
Den starter, og kan holde sig igang. Omend meget uroligt og ser ud til at køre meget magert. Nå der er en dag igen i morgen (bryllupsdag, så det er ikke sikkert der skal bruges for mange timer ude ved bilen :wink: ).
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » søn 21. aug 2011 20:32

Hej Kuksi,

Godt at høre det går fremad:

Lidt inspiration til tomgangsjustering:

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=46748

Keep up the good work :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » søn 21. aug 2011 23:47

Tak Viggoman. Det er en god vejledning.
Jeg har også fået opsætningen som \"Reverant\" kører med i sine installationer. Må prøve at teste den mandag.
Der ryger 260cc dyser i (99-00 med forbedret spray), straks jeg kan se at jeg kan styre tomgangen. Skal så køres ind med disse efterfølgende.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » man 22. aug 2011 18:24

Tomgangen er på plads. Jeg kan styre den, omend den stadig er lidt mager. Jeg har justeret tomgangsskruen stort set i bund.
Nu ryger de større dyser i, og så skal der autotunes. :D
Det er rigtigt fedt at arbejde med, og også dejligt at lære nogle nye ting.
Men må nok sige at det ikke er noget man skal gå i gang med, hvis man ikke kan lide at arbejde med sådan noget. Der går pænt med tid til projektet, skal jeg hilse og sige.
Senest rettet af Kuksi man 22. aug 2011 22:38, rettet i alt 1 gang.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » man 22. aug 2011 20:14

Kunne slet ikke lade være med at vende en tur i bilen. Hold op hvor kører den bare godt allerede, selv grund mapping. Den er en hel del skarpere på speederen, end den plejer. 8)
Har lavet en logfil, som skal analyseres senere i aften. Men kan kun sige jeg er allerede 100% tilfreds med beslutningen om at gå MS-vejen :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » man 22. aug 2011 20:22

Det lyder sgu godt. Jeg kan heller ikke vente med at komme i gang. Har afsat lørdagen med en kammerat, der har adgang til et el-værksted. Jeg har jo en del, der skal skrues på og nogle ledninger, der skal splejses :)

Har du den fulde udgave af TunerStudio og MegaLogViewer?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » man 22. aug 2011 20:48

Jeg har den fulde udgave af TS, og den kan man lige så godt købe (tror det var 49$) den er alle pengene værd og du får brug for autotune funktionen. MegaLogViewer kører jeg bare med i evaluerings mode, den er så bare 90 sek (eller lign) om at blive klar til brug. Ved faktisk ikke hvad det koster at reg. programmet. Men vil sige at det også er utroligt godt, når man først har fundet ud af hvad man skal med alle disse kurver. :o

PS. Regn med at I får noget at se til på lørdag. Så lad være med at lave aftaler om at skulle i byen om aftenen. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » man 22. aug 2011 20:52

Jeg købte dem begge i en combo til $69, tror jeg det var.

Glæder mig dæl'me til at komme i gang :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » man 22. aug 2011 22:32

Link til værdier til CLT kalibrering. http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=51461

Hmmm
Jeg måler min føler til:
40°= 285 ohm
60°= 244 ohm
80°= 224 ohm

Syntes ikke helt de anbefalede værdier i vejledningen giver den precise temp. Min logfil viser max på 103,9°C og det med det alm. instrument på 90°C.

TunerStudio og Wideband opsætning (LC-1 opsættes som default, som den kom.) http://www.diyautotune.com/faq/faq.htm#innovate_config
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » tirs 23. aug 2011 08:30

Hej Kuksi

Skal du ikke snart have bilen på rullefelt, så vi kan se hvad du har fået ud af alle dine forbedringer.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 516
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » tirs 23. aug 2011 11:41

Jo, regner med at den skal på rullefelt i næste uge. Med hensyn til resultatet, er det måske nok nemmere at tage en snak mand til mand. :wink:
Men kan sige at bilen ikke kørte dårligt før, men den er bestemt blevet bedere (allerede som den står nu).
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » tirs 23. aug 2011 14:09

Kuksi skrev:Men kan sige at bilen ikke kørte dårligt før, men den er bestemt blevet bedere (allerede som den står nu).


Det har du fuldstændigt ret i. Din røde raket har altid været svær at følge med, når den får noget krudt.
Glæder mig til at få kompressor på min, så må vi se om jeg kan hænge på. Men det tager jo desværre sin tid :(
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 516
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » tirs 23. aug 2011 22:55

Så kom der 260cc dyser i. Har kontrolleret at det ser tæt ud, men må vente med at køre til i morgen tidlig.
MÃ¥ske det snart er tid til en tur med autotune.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » ons 24. aug 2011 21:54

F... den kører godt :!:
Det er da helt vildt den forskel det har gjort. Pengene syntes jeg er givet rigtigt godt ud, men det er nok fordi den skreg på den motorstyring i forvejen. Man skla nok ikke kunne forvente samme forbedring på en i forvejen helt orginal bil. Men speeder respons er helt vild fabelagtig, og det såvel lavt som højt. Har dog stadig kun kortvarigt været oppe og snuse til 6400 omdr, da jeg stadig betragter den som værende under indkøring.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1989
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron