Ombygning til rigtig TPS på en NA'er.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Ombygning til rigtig TPS på en NA'er.

Indlægaf Kuksi » fre 29. jul 2011 23:52

Når man går MS vejen (eller anden stand alone ECU), så er det eneste rigtige at få en rigtig sensor på gasspjældet. Ikke bare en kontakt der siger lukket/WOT.
Der er flere muligheder, men Bosch har en (fra f.eks BMW 7 automatic) som passer direkte på TB. Så er det kun at forbinde ledningerne til stikket, som er anderledes.
Der er en god billed vejledning her (incl varenummeret): http://myturbomiata.com/journal/displayimage.php?album=38&pos=0
Selv prøver jeg lige med en fra en pug306 jeg har liggende.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Ombygning til rigtig TPS på en NA'er.

Indlægaf And » lør 30. jul 2011 08:05

Kuksi skrev:Når man går MS vejen (eller anden stand alone ECU), så er det eneste rigtige at få en rigtig sensor på gasspjældet. Ikke bare en kontakt der siger lukket/WOT.
Der er flere muligheder, men Bosch har en (fra f.eks BMW 7 automatic) som passer direkte på TB. Så er det kun at forbinde ledningerne til stikket, som er anderledes.
Der er en god billed vejledning her (incl varenummeret): http://myturbomiata.com/journal/displayimage.php?album=38&pos=0
Selv prøver jeg lige med en fra en pug306 jeg har liggende.

God info, kan du ikke samle dine MS erfaringer i en projekttråd, jeg er sikker på der kommer mere spændende nyt fra dig.

Jeg mener at kunne erindre at Viggoman bøvlede lidt med emnet TPS. Husker jeg korrekt, så var det noget med at den han anvendte var "modsat". (åben ved lukket osv.) Correct me if...
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » lør 30. jul 2011 10:26

PÃ¥ Kuksi's linkhenvisning - billede 3 - er der 2 sorte gumislanger.

Hvad er/hvor går den \"nedadgående\" slange hen?
Hos mig er metalstudsen, som slangen er på, blændet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » lør 30. jul 2011 10:41

Korrekt husket af And, jeg havde bøvl med den TPS jeg forsøgte et benytte i første omgang. Min MS er nedtaget for flytning til det nye legetøj, så jeg kan ikke tage billeder af min installation pt. Men jeg fik fat i en BMW TPS.

@ Hasse: den slange du henviser til kan være MAP signalet til MS. Det er blot ikke et særligt godt sted fordi der er \"støj\" i vakuumsignalet på det sted i manifolden. Det optimale sted at tage MAP signalet er via et T stykke ved FPR. Og der skal eventuelt et lille mellemrør med reduceret indvendig diameter i serie med slangen + et lille filter for at få et pænt glat MAP signal.

Held og lykke med installationen Kuksi, fedt at få nogle nye MS fæller, det giver garanteret stof til hyggelige tråde her på sitet.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron