IL Motorsport Big Brakes

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

IL Motorsport Big Brakes

Indlægaf jepperimmen » tirs 5. jul 2011 20:18

Nogen der har tænkt sig at prøve kræfter med disse? http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4096&lang=EN

De passer ikke til mine sportsbremser, så jeg kan ikke være forsøgskanin denne gang.. :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf AS DK » ons 6. jul 2011 08:06

Jeg har kigget på dem, men skal ikke have ændret for meget på min bil før den er godkendt med kompressor.

Undrer mig lidt over at IL Motorsport sælger kalibre og stål-bremseslanger separat, når man skal bruge begge dele. Det havde da været bedre med et samlet tilbud.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf hasse » ons 6. jul 2011 09:35

Interessant tekst fra IL:
\"The Brake Calipper comes with a TÃœV Certification and are allowed to drive in all EU countries, exception to this rule is that countries or regions that have different legislation\".
Hva' så Danmark :roll:

NÃ¥ men bortset fra det:
Hva' pokker skal \"v\" have støtte bremser for?
(Ved det.Har været inde på det før).

Er det ikke mere eller mindre \"sokker i badebukserne\"??
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

...

Indlægaf RM » ons 6. jul 2011 21:08

Jeg har lige haft kontaktet skat mht. montering af sikkerheds bur og større bremser. (Jeg har fået tilladelse til buret, og dispensation til H-seler fra fstyr). I brevet delte jeg det op i flere spørgsmål for at finde ud af hvor grænsen gik.. Men fik bare svaret, at de vurderet at den ikke var i overensstemmelse med det registret kørertøj, så der skal betales registrerings igen, igen.. altså 3 gang på 4år:(

-------------------------------------------------------------------

Citat fra Bg;
Skatteministeren har bedt SKAT om at takke for din mail om afgifter pÃ¥ motorcykler, og samtidig bedt SKAT om at besvare henvendelsen. I Danmark har vi en relativ høj registreringsafgift, og det er derfor nødvendigt med forskellige â€
Senest rettet af RM søn 10. jul 2011 00:47, rettet i alt 1 gang.
RM
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. jun 2011 22:21

Indlægaf jepperimmen » ons 6. jul 2011 21:18

RM:

Har du mod på at fortælle din historie til en journalist? Så vil jeg tage et par kontakter og forsøge at sætte fokus på dette urimelige område i pressen :evil:

ØV - nu blev jeg sgu sur :x :x :x
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf RM » ons 6. jul 2011 21:34

Problemet er at de har en delvis opbakning af befolkningen, fordi de har overbevist dem om at der er en sammenhæng mellem stylet/ombygget biler/mc og trafik ulykker. De viser det jo også i politijagt. Her fik en ung mand 160t/kr i bøde for at kører i en ændret bil, selv om han fulgte trafikreglerne og hastigheds grænsen. Rimeligt? Ej vel..

Det er ikke tit de snakker om at Sverige har 67% færre trafik dræbte.. og de kan syne et badekar og bygge deres egen bil.

Det er helt sikkert for at få penge i kassen. Først ændret de tuning fra 20% afgift betaling, til fuld registreringsafgift. Derefter kom næsten umulige tunings krav lovgivning. og nu er alt forbudt.
Senest rettet af RM søn 10. jul 2011 00:28, rettet i alt 1 gang.
RM
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. jun 2011 22:21

Indlægaf AS DK » ons 6. jul 2011 21:41

jepperimmen skrev:ØV - nu blev jeg sgu sur :x :x :x


Det har jeg prøvet at lægge bag mig. (Man bliver vel ældre :? )
Men er den dag i dag stadigt uforstående overfor at BEDRE bremser, sikkerhedsseler m.m. skal straffes med urimelige afgifter.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Re: ...

Indlægaf AS DK » ons 6. jul 2011 21:48

RM skrev:I Danmark har vi en relativ høj registreringsafgift.


Skulle vi ikke bare kalde det verdens højeste registreringsafgift :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf RM » ons 6. jul 2011 21:50

Det skal så lige siges at jeg ignorerer dem nu, og laver bilen lovlig.
Senest rettet af RM søn 10. jul 2011 00:24, rettet i alt 1 gang.
RM
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. jun 2011 22:21

Indlægaf hasse » ons 6. jul 2011 23:32

RM:
\"..Bagefter montere jeg bremser og bur også syner og betaler afgift igen.

Så får de dobbelt administrativ arbejde og tjener kun 6000kr.\"

Det må du så håbe er rigtigt.

Ad denne tråd:
Skal \"vi\" ikke lige slå bremsen (big eller little) til? :P
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf RM » tors 7. jul 2011 00:51

Det kan kun gøres lovligt ved at betale ny reg.afgift eller hvis det er monteret og godkendt på en bil før man betaler afgift.

Ny registreringsafgift hvergang man laver ændringer på bilen..? Jeg har intet imod vi skal betale registreringsafgift i dk, men jeg vil ikke betale ny registreringsafgift årligt, fordi min hobby er biler.

Tingene er blevet så indviklet, så at kan man næsten ikke gøre noget uden at komme i problemer. Selv dem der forvalter lovene er ikke sikker på tingene.

Alternativet er jo at rette sig 100% efter politikernes humør, og glemme alt om det vi kan lide..

Jeg ved ikke med alufælge, men det bliver nok det næste:P
Senest rettet af RM søn 10. jul 2011 01:05, rettet i alt 2 gange.
RM
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. jun 2011 22:21

Indlægaf hasse » tors 7. jul 2011 09:43

RM:
\"Kan du give et link til tråden?\"
Her er det:
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=3139 :lol: :lol:

PS.
Spøg til side:
Tror faktisk, at synsbekendtgørelsen, vejledningen til samme osv. osv.
er et af de emner, der er blevet mest gennemtygget her på sitet.
Ihvertfald af os, der gerne vil optimere MX5'eren, så den lever/kan leve op til sit potentiale.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

...

Indlægaf RM » tors 7. jul 2011 13:47

Ja sjovt nok er loven det mest omdiskuteret emne på en bil entusiast hjemmeside.. Danmark var et frit land

Det eneste er så hvor meget told og skat vil gøre brug af deres ny beføjelser Men de plejer jo ikke at holde sig tilbage.

Men politiet og skat har længe drevet klap-jagt på os unge der godt kan lide lidt style osv. Men det har ikke været muligt at overbevise nogen om at det er for meget, at politiet og skat deler disse urimelige bøder ud. Det er jo selv forskyldt, siger alle der ikke har været i kikkerten. men efter som ingen har protesteret over denne udvikling, og de kan tjene ekstra det, (og budgettere med det) så kører de bare på.. Men nu er stramningen kommet til alle bil entusiaster, så nu kan der måske komme fokus på det

Da de begyndte at tjekke stelnumre på bilerne på trailerne oppe på vandel, og alligevel delte kæmpe bøder ud, hvis bilen var registeret.. Så var jeg klar over at der føres en utrolig hård politik mod os.
Senest rettet af RM søn 10. jul 2011 00:53, rettet i alt 2 gange.
RM
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. jun 2011 22:21

Indlægaf one-niner » fre 8. jul 2011 14:44

Jeg synes altid det er trist, når uskyldige føler sig forfulgt af politiet - sådan bør det ikke være i et demokrati som vores.

Men jeg føler alligevel, at jeg lige må komme med en berigtigelse: De penge politiet kradser ind i forbindelse med bøder, ryger ikke ned i politiets kasse, men direkte i statskassen. Bødeinddragelsen har således intet med politiets budgetter at gøre (heldigvis).

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Mogenz » fre 8. jul 2011 16:24

Skatskassen budgettere med bøder. (det løber jo op) Nogle af pengene løber jo tilbage til politiet til daglig drift og sådan skal det være.
I det her tilfælde må jeg sige at politiet bare gør deres job, nemlig at følge de love landets politikere har sat op.
Hvis de uretmæssigt har givet bøder for noget som der ikke skal gives bøder for, kan man klage og til sidst komme i retten og få det klaret.
Om reglerne på bil/motorcykel området så er lettere debile af den ene eller den anden grund det er der ingen tvivl om, men det er jo ikke alene politiet skyld.

*offtopic*
Jeg har endnu ikke fået en bøde af politiet, men de har stoppet mig mange gange af uvisse grunde. Det er jeg ikke kan lide er at de kommer med en eller anden moralsk svada og en lam undskyldning for at genere mig og tage min tid. Hvis de vil give en bøde så gør det, hvis jeg har gjort noget forkert, ellers lad mig venligst være i fred.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron