Powercard

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Powercard

Indlægaf Køtermadsen » man 4. jul 2011 10:03

Hej, Jeg har købet en Jackson Racing kompressor til min 1,6´er fra 2001.
Men da den er brugt, så fulgte der ikke et powercard med, kan den kører uden?
Vil den tændningsbanke, eller får man \"bare\" ikke nok effekt ud af den?
Og hvilken effekt har et powercard egentlig?

Mvh

Jan
Køtermadsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 14. mar 2010 16:11

Indlægaf Kuksi » man 4. jul 2011 13:46

Den vil godt kunne køre uden. Men det vil kræve at du har en AFPR (der hæver benzintrykket, når der kommer tryk på kompressoren).
Det er vigtigt at din benzinpumpe er i stand til at levere et pænt tryk, og holde det. Af samme årsag er det vigtigt at du har et nyt benzinfilter monteret.
Kan klart anbefale en box mere, nemlig en \"BIPES\" som vil kunne forstille tændingen Den anden tager sig af ekstra benzin tilskud. Med Bibes kan man undgå at skulle stille tændingen frem til 6 grader. Det giver en del mere moment.
Bedst vil det være med en MegaSquirt motorstyring (eller en anden), og når du ikke har noget af det andet i forvejen, så kan du næsten få motorstyringen til samme pris.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Køtermadsen » man 4. jul 2011 15:00

Tak for indlæg, men hvis jeg nu gerne vil undgå for mange \"boxe\", kan jeg så bare bolte kompressoren på, dreje nøglen og så køre.
Og hvis ikke, hvad skal jeg som minimum have?
Og ikke hvad der vil være rart at have, men simpelthen bare så den kan køre, uden at tage skade.
Så vil jeg nemlig tage \"nice to have\" tingene efterfølgende, så kan jeg bedre se virkningen.
Skal den på rullefelt, eller er det \"nice to have\"?
Køtermadsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 14. mar 2010 16:11

Indlægaf Teal » man 4. jul 2011 15:59

Hvis det var mig, så ville jeg lade være med at fyre den for meget af, da std insprøjtningen vil få svært ved at følge med.
Havde du nu en trykregulator på så var det en anden sag, afhængig af hvor meget kompressoren nu kan lade selvfølgelig.
Olie og vand køler motoren. Det samme gør benzin ved stemplerne, og bliver der mangel på sidstnævnte kan stemplerne eller ventilerne brænde/smelte.
MVH
Michael
Brugeravatar
Teal
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre 10. okt 2008 07:34
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Webmaster » man 4. jul 2011 20:38

Glem Powercard... Køb en ordenlig motorstyring med bredbåndsensor med det samme. Se blot hvor meget Jesper fik ud af at finjustere hans bil.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf ccr-racing » tirs 5. jul 2011 10:15

Hej,

du skal under alle omstændigheder have fundet en eller anden måde at \"stoppe\" mere benzin ind. Ellers smelter du motoren.

Hvis du har mulighed for at tjekke nummeret på din originale ECU, så er det en rimelig sandsynlighed for at vi kan justere den originale ECU til at give mere benzin og justere tændingskurven tilsvarende. På den måde slipper du for diverse ekstrabokse.

mvh
CCR
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron