Afblænding af kølevand i intake manifold på NA.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » fre 27. maj 2011 17:08

Lidt målinger, efter en almindelig køretur på 20km i eftermiddags trafikken. Regnvejr og 14° lufttemp.

KN filteret måler omkring 45° udvendigt.Røret over til indsugnings manifold (plastic) 60° udvendigt.
Indsugnings manifold ligger alt efter hvor man måler mellem 50-75°
Ventildækslet (var svært at måle på da det er poleret, og det er svært at måle på med IR termometer) lå omkring 60-70°.

Så der er massere af varmekilder der vil kunne varme indsugningsluften op på vejen ind i cylinderen. Når man tænker på at en intercooler virker, og sagtens når at sænke temperaturen betydeligt. Så må det modsatte også være tilfældet. At vores varme indsugnings vej, når at afgive varme til luften. Hvilket bestemt ikke er ønskeligt!

Dækkene var der sku' ikke meget varme i på sådan en regnvejrsdag, med pæn kørsel.

Jeg fik ikke fat i et ude/inde termometer i dag. Derfor har jeg ikke målt inde i selve indsugningen endnu.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » lør 28. maj 2011 21:47

Spændende tråd alligevel.. Havde godt studset over det vand der førte over i manifolden men aldrig tænkt over det.

Noteret.. Skal blindes af hvis man monterer spældhuse :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Kuksi » lør 28. maj 2011 22:12

Ja nu er afblændingsplade i 2mm rustfri plade i hvert fald lavet og ligger klar.
Så må MS moterstyringen opsættes, så den også kører ordenligt i opvarmnings fasen.

Der er dog lige kommet en 306'er der skal have ny toppakning, på tværs af mine MX-5 projekter. :x
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » lør 28. maj 2011 22:53

Kuksi skrev:Ja nu er afblændingsplade i 2mm rustfri plade i hvert fald lavet og ligger klar.
Så må MS moterstyringen opsættes, så den også kører ordenligt i opvarmnings fasen.

Der er dog lige kommet en 306'er der skal have ny toppakning, på tværs af mine MX-5 projekter. :x


Du kommer lige med nogle billeder når du lige går igang.. Altid spændende med nogle projekter. :D

Du burde vide fransk kun er godt i sengen :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron