Jo jo.... placeboeffekt (halvlangt, småfint ord)..... skal man ikke afskrive. Det er da umiddelbart svært at skulle erkende, at dyrtkøbte dele eller en langvaring arbejdsproces med at fjerne dele ikke har haft den ringeste effekt....
Havde jo lovet ikke at tale mere miljø.... men mht. vandløbene vil jeg blot nævne i flæng..... udover løsdelene i bagagerummet:
motorantenne, højttalere og headunit (Det kommer alligevel aldrig til at lyde som et ordentligt stereosetup i privaten.... men har dog ikke selv fået taget mig sammen til at pille det ud)
Bagklap i kulfiber (er på ønskelisten..... dog mest af kosmetiske årsager - smag og behag er jo forskellig )
lettere sæder (overvejes kraftigt når de nuværende er slidt op)
Solskærme (tjek)
Original windblocker (komplet ubrugelig) erstattet af en lettere i alu og med net (tjek)
Erstaning af forskærme i metal med ditto af kulfiber - denne mod er gennemført.... men primært som en radikal løsning på rust omkring blinklysene.
Lettere tårnstabilisator (tjek)
CAI i kulfiber (tjek)
Fjernelse af de forreste \"fortøjringskroge\" (tjek)
Under bilen kunne man kaste sig ud i at erstatte diverse afstivninger i stål med nogle i aluminium.
Fyld kun tank og sprinklerbeholder halvt.
Og der er sikkert mange flere muligheder...... men ovenstående burde ikke have nogen voldsom negativ indflydelse på brugsværdien i det daglige.
Ja det bliver næppe til en brusende elv.... meeeeeen..... med udskiftning af sæder kan det vel snildt løbe op i mere end 50 kg... og det giver næsten to tiendedele ifølge linket til din accelerationsberegner.... om det så er umagen værd.... tjaaa
NÃ¥ ja...... selv instruktionsbogen er fjernet fra handskerummet