Indbygning af multistik (?)

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indbygning af multistik (?)

Indlægaf hasse » ons 1. dec 2010 12:12

Vi har fra fødslen - jeg tænke på Mx'eren! - et cigarlighterstik (har endnu ikke prøvet at ryge cigar, mens jeg kører i åben).

De fleste af os har vel efterhånden også diverse elektronik, der bruger alle mulige - og umulige (se nedenfor) - volt osv.

Det må da være muligt at få fat i et multistik til indbygning (f.eks. på højre side af \"væggen\" på passagersiden).
SÃ¥ man bliver fri for alle mulige dimser i dytten og stritteri fra lighterstikket.

Har selvfølgelig søgt på nettet og hos hofleverandøren Thansen (ikke så meget.)
Ad umulig strømforsyning: Min netbook skal ha' 20 volt.
Og det kan jeg klare med en 12-220 og så netbookadapteren (ikke særlig smart.)

Og så lige til sidst et spørgsmål, som udstiller lidt af mit ukendskab til el:
Hvis \"man\" laver en permanent montering af 220 volt adapteren (bagagerummet- og er egentlig meget smart at have) vil den så bruge strøm, når der IKKE er tilsluttet noget?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » ons 1. dec 2010 17:34

Du kan sagtens købe et ekstra cigarstik, og placere hvor en det er passende for dig. Det kræver bare en plus og en minus forbindelse. Og måske et stort bor… Jeg ser lige om jeg kan finde et link.

Er det en permanent installation med cigarstik, vil jeg anbefale dig at klippe stikket af og montere det med kabelsko eller kabelsamlere. Så undgår du det kæmpemæssige og klodsede stik, eliminere spændingsfaldet og dårlige forbindelser.

Med hensyn til DC/AC converteren er det mÃ¥den du forbinder den pÃ¥, der er afgørende om den vil â€
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » ons 1. dec 2010 17:47

Den med lighterstikkets omplacering blev gjort for flere år siden.
men det er egentlig heller ikke det, jeg spørger om.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron