Bedre benplads.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Bedre benplads.

Indlægaf Kuksi » fre 15. okt 2010 20:45

Har været igang med at skaffe mig mere benplads og dermed en bedre kørestilling. Mine 188cm gør at selv om sædet (BMW Z3) er helt tilbage, og yderlige er skinnerne hævet foran. Så kunne jeg godt bruge at pedalerne kom endnu længere væk. Især speeder pedalen har en uheldig vinkel, som nogle gange nærmest giver krampe i anklen. Når man kører på landevej, behøver den jo næsten ikke trædes ned. Så er i hvert fald min fod, faktisk \"vippet\" så langt bagover som det næsten kan lade sig gøre.
Inspireret af You Tube klippet \"Miata Big Guy modification, gas pedal and seat at Mike's Place\". (så det engang, men nu virker det ikke længere. Er kun 1 sek. langt)
Så har jeg været igang med at modificere min speeder pedal. Og det med sådan et godt resultat, at fodpladen til koblings benet også lige fik en tur i dag.
Speeder fodpladen blev skåret af, og stangen rettet ud. Herefter bukket i en ny facon, så afstanden til føren er øget og den kommer tættere på bremsen (jeg kan ikke bruge hæl/tå, men bruger siden af foden til at dappe til speederen. Der er ganske simpelt ikke plads til andet når knæet ikke kan være der for rattet). Speederpladen svejset på igen, i en noget mere vandret position. Det har gjort et kæmpe forskel. Så var det jeg opdagede at der også var mulighed for at få koblingsbenet til at hvile i samme afstand fra kroppen som min nye speeder. Så sidder man heller ikke og bliver skæv i ryggen.
PS: Har haft større afstand til speeder men er endt med det som billedet viser. Netop for at kunne dappe til speederen under nedgearing. Det kan jeg ikke, hvis den ligger for langt under bremsens niveau.

Billede Billede
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » fre 5. nov 2010 23:54

Det kan også lade sig gøre at få mere plads til koblingsbenet Jeg har kortet en del af højden på fodstøtten for venstrebenet. Det fungerer fantastisk.

På dette før billede, kan I se opmærkningen jeg savede efter. -----------------------------------------------------------Her ses efter billedet, med toppen limet på igen.
BilledeBillede
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron