Benzinpumpe opgradering.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Benzinpumpe opgradering.

Indlægaf Kuksi » ons 25. aug 2010 20:09

Er lige kommet ti at købe en \"Walbro uprated fuel pump Mx5 Mx-5 90-98 (255ltr/hr)\" :lol:
Den er helt ny, fra et projekt som aldrig blev til noget. Fik den for 50£ incl porto. Købt ved Driftworks.(check deres site ud) http://www.driftworks.com/shop/p86/Walbro-uprated-fuel-pump-loads-of-fitments-available/product_info.html
Så nu må posten godt snart komme. :lol:
Er der nogen der har erfaring med at skifte benzinpumpen? Noget man skal være opmærksom på, eller gode tips ?
Har længe kunnet se mit benzintryk faldt over 6000 omdr, så det skulle gerne løses nu.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ken » fre 27. aug 2010 01:43

Det er lige ud af landevejen, så bare gi gas!

Af med beklædningen bag sæderne, så giver resten sig selv.

En enkelt ting; spænd ikke gummepuden for hårdt op imod pumpen. Det giver en irreterinde resonans/hyletone som kan høres i tomgang.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Webmaster » fre 27. aug 2010 18:03

Ja, sørg for tanken er næsten tom... faktisk hel tom.. Gør det udendørs og brug en maske... Damn det stinker!!!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Kuksi » fre 27. aug 2010 20:59

Tak for tips'ne.
Jeg har faktisk en maske der er beregnet til organiske opløsningsmidler. En jeg bruger ved undervognsbehandling af bilerne. Den vil jeg da finde frem, til lejligheden.
Hvorvidt tanken skal være tom eller fyldt, var faktisk en af de overvejelser jeg selv havde gjort mig. For hvis det er af hensyn til brandfaren, så udgør den fyldte tank den mindste risiko (det er dampene i tanken der eksploderer. Fyldt tank= få dampe).
@ Ken: Ja øget støj fra pumpen, er også noget jeg har hørt om. Godt hvis det kan minimeres ved at opspænde den lidt løst.
Tilbage er så bare at håbe trykket ikke bliver for højt i tomgang til den orginale benzintryksregulator. Jeg ved faktisk ikke om det er en HP (High Pressure) udgave. Fandt lige dette link http://www.autoperformanceengineering.com/html/fpspecs.html
Der findes også en nyere udgave af alle pumperne (Gen-II), som yder bedere. http://www.autoperformanceengineering.com/html/tca_kits.html. Den jeg har fået fingerne i er heldigvis den nyeste type, kan jeg se ud fra billedet jeg har af den.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » fre 27. aug 2010 22:01

Kuksi skrev:Hvorvidt tanken skal være tom eller fyldt, var faktisk en af de overvejelser jeg selv havde gjort mig. For hvis det er af hensyn til brandfaren, så udgør den fyldte tank den mindste risiko (det er dampene i tanken der eksploderer. Fyldt tank= få dampe).

Meget fornuftig tanke... Som brandmand har jeg langt mere respekt for en (tom) tank med masser af dampe i end det modsatte.

Ellers bare almindelige forholdsregler, maske på, afmonter batteripol, lad være med at brug vinkelsliber :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Ken » lør 28. aug 2010 00:13

Walbro 255 kan bruges på rigtigt mange forskellige modeller, og du skal ikke være bange for den leverer for højt tryk, da det reguleres af benzintryksregulatoren. Pumpen bruges bl.a. til Audi 100 2.6 og Mazda 323 1,3 så den spænder vidt.

Har du lyst til at kaste en håndfuld ekstra dollars efter pumpen, så køb Jackson Racing-modellen. Det er den selv samme, til en anden pris.

Jeg vil nu også foretrække en tom tank til arbejdet! Når du piller pumpeaggregatet op ad tanken, hvis tanken er fyldt op, vil du sjaske rundt med benzin inde i bilen. Ha' en spand stående klar til at ligge den op i.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron