Lettere svinghjul - testtur

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Lettere svinghjul - testtur

Indlægaf jepperimmen » søn 22. aug 2010 21:18

Jeg overvejer at montere lettere svinghjul, men kunne tænke mig at teste forskellen inden.

Nogen der kører med lettere svinghjul som byder på en testtur i det midtjyske?

Kan jo evt. byde på en tur med Rotrex kompressor i bytte.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » søn 22. aug 2010 22:15

Jeg er lidt i samme situation, men har dog ikke så meget interessant at bytte med :)

Jeg har kig på RB's alu svinghjul på cirka 9 pund til £347 leveret i DK, men er lidt bange for, at det er for let; altså at bilen bliver for svær at starte langsomt. En stop-and-go kø på motorvejen kunne hurtigt udvikle sig til et mareridt.

Er også lidt bekymret for den støj, som nogen oplever ved deceleration med lette svinghjul. I værste fald skulle det lyd, som om det hele er ved at falde fra hinanden :/

Men der er også mange, der er superglade for deres setup. Jeg er godt nok i tvivl.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Bent » man 23. aug 2010 11:28

one-niner skrev:Jeg har kig på RB's alu svinghjul på cirka 9 pund til £347 leveret i DK, men er lidt bange for, at det er for let; altså at bilen bliver for svær at starte langsomt. En stop-and-go kø på motorvejen kunne hurtigt udvikle sig til et mareridt.

Er også lidt bekymret for den støj, som nogen oplever ved deceleration med lette svinghjul. I værste fald skulle det lyd, som om det hele er ved at falde fra hinanden :/

- Tom

Synes også du bør kigge på :http://949racing.com/flywheel.aspx
Ikke helt så let(+1kg) men noget billigere, de har også nogle "dejlige" koblinger.
Har lettet svinghjul på toyotaen, og den er lidt mere sværere at lægge fra land i. Man kan ikke starte i 1. uden at give gas, men det er jo sjældent man gør det :)
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Viggoman » man 23. aug 2010 19:20

@ jeppe: hvis du kan bruge en tur i en '92 NA til noget er du velkommen til en prøvetur. (du skal så også et smut til djævleøen...)

Jeg kører med et 4½ kgs ACT og ud over en H....... støj fra transmissionen ved påløb er det fest og farver. Ingen problemer med igangsætning eller køkørsel, men man skal vænne sig til at gearskift skal gå hurtigere og sørge for \"rev-macthing\". Og så måden den tager og smider omdrejninger........mums hvis man holder af sportslig kørsel. Hvis det er en DD som konen også skal trille i skal man måske tænke sig om en ekstra gang.

Mht. transmissionsstøj hævder Andreas Fast at jeg skal have en ny gearkasse. Så er støjen måske ikke så udpræget.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf jepperimmen » man 23. aug 2010 20:52

Viggoman skrev:@ jeppe: hvis du kan bruge en tur i en '92 NA til noget er du velkommen til en prøvetur. (du skal så også et smut til djævleøen...)

Jeg kører med et 4½ kgs ACT og ud over en H....... støj fra transmissionen ved påløb er det fest og farver. Ingen problemer med igangsætning eller køkørsel, men man skal vænne sig til at gearskift skal gå hurtigere og sørge for "rev-macthing". Og så måden den tager og smider omdrejninger........mums hvis man holder af sportslig kørsel. Hvis det er en DD som konen også skal trille i skal man måske tænke sig om en ekstra gang.

Tak for budet, jo jeg er på øen fra tid til anden, men hvis nogen har en bil i det jyske var det jo noget nemmere...??

Ja, spørgsmålet er netop at bilen også skal fungere som daglig tranport og også for fruen :?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf motorbøllen » tirs 24. aug 2010 09:56

Jeg snakkede for nogen tid siden om dette, med en rallykører som også bygger biler, og er Mazda-ekspert.

Han forklarede mig, at det idéelle er at lette svinghjulet for 22% af dets vægt, og ikke mere da egenmomentet så aftager drastisk.
Og det skal man også have med i overvejelsen, for det nytter ikke noget at der ikke er nok selvsving til at have lidt kræfter opad bakke også.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Viggoman » tirs 24. aug 2010 13:05

motorbøllen skrev:Jeg snakkede for nogen tid siden om dette, med en rallykører som også bygger biler, og er Mazda-ekspert.

Han forklarede mig, at det idéelle er at lette svinghjulet for 22% af dets vægt, og ikke mere da egenmomentet så aftager drastisk.
Og det skal man også have med i overvejelsen, for det nytter ikke noget at der ikke er nok selvsving til at have lidt kræfter opad bakke også.


Den forklaring kunne jeg godt tænke mig at få med en staveplade..... :)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Bent » tirs 24. aug 2010 19:37

motorbøllen skrev:for det nytter ikke noget at der ikke er nok selvsving til at have lidt kræfter opad bakke også.


Kan du ikk' bare starte motoren :)
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron