Chip til NA 1.8 ??

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Chip til NA 1.8 ??

Indlægaf Ozan Yücelbas » søn 8. aug 2010 12:16

Hejsa drenge..

Under lidt kedsomheds surfing fandt jeg en gut på DBA der påstår at han har en chip, til motorstyringen. Skrev så en bette mail til ham, det lyder jo for godt til at være sandt :o

Har chip til MX-5 med BP motor hæver effekten fra 133 HK til 147 HK og hæver momentet fra 154 NM til 175 NM
Prisen er kr. 600 incl porto


Nogen erfaringer.. Det lyder lidt suspekt, måske skulle man prøve det.??

MVH
Ozan Yücelbas
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Tore » søn 8. aug 2010 18:25

Det lyder vildt suspekt. Jeg vil se det før jeg tror på det. Det lyder for godt til at være sandt. Mener ikke at have set så store effekt-forøgelser på ændret motorstyring på mx-5 før. Synes forøvrigt at have set et sted at \"chips\" til NA bare snyder motorstyringen så luft/benzin blandingen bliver federe.

På den anden side - 600 kr er ikke mange penge, og selvom man måske ikke opnår det påståede effektforøgelse kan det da være det giver lidt ...
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » søn 8. aug 2010 19:03

Kan grise flyve...? :wink:

Chippen i ECU'en kan ikke skiftes. Og man får ikke 14 HK og 21 NM for 600 dask.

Men hvis der er fuld returret ku' det da være meget sjovt at prøve.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » søn 8. aug 2010 19:46

Uden at kende den konkrete \"chip\", så vil jeg bare sige at: Mange af de \"chips\" der sælges, blot er en modatand, der isættes så moterstyringe tror kølevandet permanent er koldt. Bilen får derved en federe blanding konstant. Netop NA'erne er jo kendt for ikke ligefrem at køre med mager blanding. Vorea chip sidder ganske rigtigt ikke i sokkel, og er derfor ikke noget man sådan lige skifter. For dem der har været inde og rode i den orginale motorstyring, og rent faktisk har kunne ændre i programmet har ingen opnået et resultat der er i nærheden af de her lovede 14hk.
Du kan skifte krystallet til et med en lidt højere frekvens (i min var det org. 4MHz), feks. +10%. Dermed vil du flytte fuelcut. filsvarende op. Og samtidig give bilen en lidt magere blanding. Ikke noget der giver flere Hk, men fedt at den ikke slår fra ved 7200 omdr. Hvis man nu har de lyster :evil:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ken » man 9. aug 2010 14:36

Tvivler stærkt på det.

Der kan hentes noget effekt på nyere biler, da de ofte vil være CO/NOx optimeret fra fabrikken, for at sænke forureningsniveauet og overholde EURO normerne, frem for ældre biler, der vil være effekt optimeret. På ældre biler/motorstyringer der er effektoptimeret kan der ændres på max omdrejninger, luft og kølevands -temp samt blandingsforholdet.

Som Kuksi er inde på, kan vi opnå en federe blanding, hvilket ikke hjælper da det er luft vi mangler for at øge effekten.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron