Førersædet - mere plads

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf jepperimmen » tirs 10. aug 2010 19:19

Ken skrev:I bunden!

Og du kan også kun fjerne i bunden, hvis du vil beholde din sædevarme!

Tak - godt tip :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Niels » tirs 17. aug 2010 14:58

Er kommet hjem fra Nurburgring. Har siddet fint og komfortabelt ud og hjem - og ikke mindst rundt på \"Turistenfahrt\" :D
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf jepperimmen » tors 26. aug 2010 20:15

Ken skrev:I bunden!

Og du kan også kun fjerne i bunden, hvis du vil beholde din sædevarme!

Min gamle NA var en ´92er, og den "nye" NB er en '05'er.


Så har jeg aftale med saddelmageren i næste uge.

Ken: Jeg går ud fra at du har lædersæder og at de er identiske med mine i din '05er:

- Hvor meget har du fjernet i bunden? Har du fjernet samme tykkelse på hele fladen?

- Har du også fjernet i ryggen? Hvor og hvor meget?

- Hvordan er resulatet blevet / er det synligt med fx løst læder?

- Noget du ikke er tilfreds med / ville gøre anderledes?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ken » fre 27. aug 2010 01:32

Under skummet er et skål-formet jernplade, der holder skum og mås på plads. Jeg har fjernet den fordybning fra skummet. Stik hånden ind under sædet og mærk fordybningen, for at få en ide om omfanget.

Jeg har kun fjernet i bunden, men overvejer også at fjerne i ryggen.

Jeg her i mellemtiden forsøgt at modificere/sænke de bagerste \"vanger\" som sædet er monteret på samt sædeskinnen. Med et rigtigt godt resultat. Efterfølgende er vangen blevet forstærket og svejst sammen.

Billede

Billede

Billede

Billede


Billede
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jepperimmen » lør 28. aug 2010 21:26

Ken skrev:Jeg her i mellemtiden forsøgt at modificere/sænke de bagerste "vanger" som sædet er monteret på samt sædeskinnen. Med et rigtigt godt resultat. Efterfølgende er vangen blevet forstærket og svejst sammen.

DET ser spændende ud! hvordan er resultatet blevet? Yderligere info please - lyder som et project jeg kunne finde på at sætte Andreas igang med 8)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ken » søn 29. aug 2010 00:12

Nu har jeg ca. en tommes afstand op til kalechen når jeg strækker mig, hvorimod mit hår ramte før de to mods. Det er blevet en bedre køreoplevelse med taget oppe, nu hvor jeg ikke skal være side og krumme sammen. Kan anbefales.

Jeg vil stadig gerne have mere plads til koblingsbenet, der kommer i kombolage med det enorme rat under gearskift.

Jeg har tænkt meget over dit forslag med at bukke pedalen, men det løser ikke problemet. Bedste foreløbige ide er at ændre udvekslingen på pedalen, så vandringen gøres kortere og udgangspunktet for udkoblingen startes længere nede.

Andre/bedre forslag?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Kuksi » søn 29. aug 2010 00:25

Du er inde på noget af det rigtige. Det orginale rat er stort i forhold til hvad der ellers kan monteres. Jeg er selv 188cm, og har kun ordenlig plads til koblings benet pga et lille MOMO Millenium (320mm) læderret.
Det tager noget af udsynet til instrumenterne, men er til stor gavn for \"arbejds miljøet\". Jeg har ikke orginale sæder i min, men har hævet skinnerne i de foreste befæstninger. Det gav noget mere støtte under lårene. Tror at I også nemt kan smide en stak skiver under skinnerne, og få gavn af det.
Senest rettet af Kuksi tors 30. sep 2010 16:09, rettet i alt 2 gange.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf jepperimmen » tors 30. sep 2010 10:35

Så har jeg været hos den lokale saddelmager http://www.brandeautosadelmageri.dk/ og fået fjernet 4 cm i bunden (samme procedure som Ken) og 1,5 cm i ryggen.

SUPER resultat, sidder selvfølgeligt dybere i stolen og store/bredde personer vil måske føle det trangt, men passer til mig. Stor anbefaling af Brande Autosadelmageri, det tog 1½ time og flot service. Inkluderet var indlæg af en kile i sidestøtten i venstre side i bunden af et hårdere skum, da den var blevet lidt slatten efter mange ind/udstigninger. Også bunden af ryggen fik fjernet lidt ekstra og et hårdere skum ilagt, så der ikke er risko for at mærke \"skelletet\" i stolen.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ken » tors 30. sep 2010 17:33

Arbejdsmiljøet :D

-kan vi lige få en APV på den der...

Kommer du selv til Roskilde d. 16?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jepperimmen » tors 30. sep 2010 21:39

Ken skrev:Arbejdsmiljøet :D

-kan vi lige få en APV på den der...

Kommer du selv til Roskilde d. 16?

Jeg er glad for modifikationen, sidder helt sikkert lavere. Samtidig er komforten fortsat OK: Fruen ved ikke at sædet har været på operationsbordet og indtil videre er hun ikke kommet med nogen bemærkninger :oops: og hun har kørt den flere gange siden.

Ja, jeg kommer til Roskilde 23/10. Min bil kommer til at stå inden døre med hjelmen åben hos CCR, så kittet kan inspiceres og de sagkyndige kan debattere.

Du må gerne prøvesidde og jeg vil meget gerne se og høre om dine modifikationer med bunden af bilen.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf sedahl » fre 18. mar 2011 17:52

Hej, hiver lige fat i en lidt gammel tråd her. Det lyder nemlig som noget jeg også godt kunne have gavn af. Niels, kan jeg lokke et navn på saddelmageren ud af dig ? Det lidt nemmere hvis man kan sige, \"gør ligesom du gjorde med den anden MX-5'er\" til ham. Jeg kan se, at du bor i kbh, kunne jeg måske få lov at \"prøve sidde\" din vogn på et tidspunkt ?
Mvh
Svend-Erik
sedahl
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 15. mar 2011 11:47
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf Niels » fre 18. mar 2011 19:05

Du har fået en PM
Saddelmageren bor Skovvej i Tårbæk Havn - flink mand
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 22:13
Geografisk sted: KBH Ø

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron