svensk indregristreret Mazda speed MSM

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

svensk indregristreret Mazda speed MSM

Indlægaf crv » tors 13. maj 2010 15:38

Jeg så lige på miatanet at en svensker var ved at få plader på en MSM.Vil det gøre det nemmere for os stakkels danskere at få typegodkendt den samme model i DK.Jeg tænker her på EU regler/godkendelser.
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Ozan Yücelbas » tors 13. maj 2010 21:24

Så længe den er indreg. først i et andet EU land typisk i 6mdr. eksempelvis UK. Så er der ingen problemer med at få sådan en svend til DK.

Længe leve EU :D
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf crv » tors 13. maj 2010 21:54

Min kone er svensker og har officelt bopæl i sverige Så jeg kan tage til USA købe en MSM og indregristrere den i Hendes navn i sverige og så senere få den toldsynet i DK uden dataerklæring.De ligger desværre på 12000-16000 dollars og ydermere er de jo nok svære for skat at værdifastsætte så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse men det er da en tanke værd
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Tore » fre 14. maj 2010 21:41

Det er en udbredt misforståelse - så udbredt, at nogle synsvirksomheder også tror på det! - at hvis man importerer en udenlandsk bil, som er tunet og godkendt i udlandet, så skal den også accepteres i Danmark. Sådan er reglerne IKKE!

Hvis du importerer en tunet bil fra udlandet, skal du dokumentere ændringerne på samme måde som, hvis ændringerne var foretaget på en dansk bil. De forenklede regler om import af brugte biler fra et EU-land vedrører kun biler, der er masseproducerede, og som ikke er ændret i forhold til fabrikkens originale udførelse.


Fra VMAX's store guide til motortuning (http://vmax.dk/article/22455)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf BB » fre 14. maj 2010 22:02

Tore skrev:
Det er en udbredt misforståelse - så udbredt, at nogle synsvirksomheder også tror på det! - at hvis man importerer en udenlandsk bil, som er tunet og godkendt i udlandet, så skal den også accepteres i Danmark. Sådan er reglerne IKKE!

Hvis du importerer en tunet bil fra udlandet, skal du dokumentere ændringerne på samme måde som, hvis ændringerne var foretaget på en dansk bil. De forenklede regler om import af brugte biler fra et EU-land vedrører kun biler, der er masseproducerede, og som ikke er ændret i forhold til fabrikkens originale udførelse.


Fra VMAX's store guide til motortuning (http://vmax.dk/article/22455)


Jeg tror slet ikke det med tuning er relevant. MSM(Mazdaspeed) er jo bare en særdivision i Mazda organisationen, altså ligesom M-divisionen hos BMW og AMG hos Mercedes.

Alene på produktionstallene vil jeg tro MSM kan regnes som masseproduceret for 5428 eksemplarer er trods alt en del, selv MX-5 coupen der kun er produceret i 350 eksemplarer tæller sikkert som masseproduceret.

Jeg har i øvrigt hørt, at der kører mindst en MSM MX-5 i Norge. Det er selvfølgelig ikke EU, men det kan jo alligevel være der er hjælp at hente i den Norske MX-5 klub.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf BB » fre 14. maj 2010 22:04

crv skrev:Min kone er svensker og har officelt bopæl i sverige Så jeg kan tage til USA købe en MSM og indregristrere den i Hendes navn i sverige og så senere få den toldsynet i DK uden dataerklæring.De ligger desværre på 12000-16000 dollars og ydermere er de jo nok svære for skat at værdifastsætte så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse men det er da en tanke værd


Hvis du tænker på at hente en bil mere "over there" så kig på brugt priserne for RX-8'eren. De forærer dem næsten væk!
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Ozan Yücelbas » fre 14. maj 2010 23:13

BB skrev:
crv skrev:Min kone er svensker og har officelt bopæl i sverige Så jeg kan tage til USA købe en MSM og indregristrere den i Hendes navn i sverige og så senere få den toldsynet i DK uden dataerklæring.De ligger desværre på 12000-16000 dollars og ydermere er de jo nok svære for skat at værdifastsætte så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse men det er da en tanke værd


Hvis du tænker på at hente en bil mere "over there" så kig på brugt priserne for RX-8'eren. De forærer dem næsten væk!



Så en RX8 i Tyskland med lidt over 100 på klokken. 32.000Kr :o Det kunne være en sjov vinterbil 8)
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf 55000 » lør 15. maj 2010 08:15

Jeg har i øvrigt hørt, at der kører mindst en MSM MX-5 i Norge. Det er selvfølgelig ikke EU, men det kan jo alligevel være der er hjælp at hente i den Norske MX-5 klub.[/quote]


Som der står i annoncen på finn.no er der 10 stk i Norge.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 16&t=11877
NB 1:24 Evo.Ora.
+
NB 1,8 1999 Evo.Ora.
KN-filter, IL-udstødning, 35mm Eiback-sænkning
Brugeravatar
55000
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 19. apr 2005 16:54
Geografisk sted: Vesthimmerland

Indlægaf crv » lør 15. maj 2010 15:06

Det som gør MSM atraktiv er jo lige præcist at den er masseproduceret og fks er typegodkendt i mange andre lande. med oplysninger om effekt undevogn ect. som de danske synsteder kan somenligne din MSN med.At man så senere kan skrue på effekten er der forhåbentlig ingen som lægger mærke til.
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron