montering af roll bar - pyntetypen

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

montering af roll bar - pyntetypen

Indlægaf Star » fre 7. maj 2010 14:22

Jeg skal til at montere en af disse forkromede tingester, og den passer jo direkte til boltene i siden,..... men... der er jo også befæstigelser i midten, hvor man skal bore ned i baghylden, som jo er tæppe belagt.

Mit banale sprgsmål går på : er det helt uproblematisk at bore igennem der? - eller ligger der et alle andet vitalt lige nedenunder, eller er det bare igennem direkte til bagagerummet?

Nogen snedige fif til ikke at smadre \"gulvtæppet\" på hylden mere end højst nødvendigt?
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Kuksi » fre 7. maj 2010 14:43

Brug en hobbykniv til at lave et lille snit i tæppet der hvor du skal have skruen igennem. Så er hullet \"usynligt\" hvis den engang skal afmonteres. Hvis du borer gennem tæppet, risikerer du at trådene i tæppet lige pludselig griber fat i boret. Vip tæppet til side, når der skal bores i metallet.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Borst » fre 7. maj 2010 18:14

Jeg er også igang med at montere en rollbar, da jeg kiggede under tæppet, var der allerede to huller, som passede med de to huller i rollbar'en, så min plan er bare at købe nogle længere skruer, og så tilpasse højden med spændeskiver?..
Mazda MX5 NA 93'
Borst
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 17:49
Geografisk sted: København K

Re: montering af roll bar - pyntetypen

Indlægaf Bent » fre 7. maj 2010 18:32

Star skrev:Jeg skal til at montere en af disse forkromede tingester, og den passer jo direkte til boltene i siden,..... men... der er jo også befæstigelser i midten, hvor man skal bore ned i baghylden, som jo er tæppe belagt.

Mit banale sprgsmål går på : er det helt uproblematisk at bore igennem der? - eller ligger der et alle andet vitalt lige nedenunder, eller er det bare igennem direkte til bagagerummet?


Benzintanken ligger under "hattehylden", så lidt omhyggelighed er vel en god ide 8) .
Men hvorfor sætte den fast i midten, den er jo kun til pynt og
1) det er svært at få et "godt gevind"
2) en møtrik er ikke let at få på plads derinde
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron