Sprinklerdyser

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » fre 7. maj 2010 01:07

Jeg var forbi Andreas i dag, og spurgte om han kendte noget til de her dyser, hvilket ikke var tilfældet. Til gengæld sagde han, at Mazda Tribute er solgt i Tyskland, hvilket virkelig lader til at være tilfældet. Fords pendant (Escape) hedder tilsyneladende Maverick II i Europa. Alt i alt er der noget, der tyder på, at dyserne måske er tilgængelige lige syd for grænsen. Jeg borer lidt i det...

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » fre 7. maj 2010 10:49

Nææ, tænk engang - Ford Maverick har været i solgt i DK - jeg kigger lige forbi den lokale Ford pusher og finder ud af, hvad sådan et par dyser koster herhjemme :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » fre 7. maj 2010 12:18

30,- pr stk. inkl. moms :)

Det lokale Ford-værksted har bestilt et par til mig, som jeg får i næste uge. Jeg poster en update, når de, forhåbentligt, er monteret uden problemer.

Det var en halvlang tråd om noget, der måske viser sig at være uhyre simpelt - beklager :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf KimT » fre 7. maj 2010 20:45

one-niner skrev:30,- pr stk. inkl. moms :)

Det lokale Ford-værksted har bestilt et par til mig, som jeg får i næste uge. Jeg poster en update, når de, forhåbentligt, er monteret uden problemer.

Det var en halvlang tråd om noget, der måske viser sig at være uhyre simpelt - beklager :)

- Tom

Det lyder super!
Du må gerne gemme vare-nummeret på dyserne og komme med en opdatering når du har monteret dem! Hvis det er en succes skal jeg også forbi det lokale Ford værksted :D
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 16:06
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » lør 8. maj 2010 13:31

Kom endelig med reservedels nummert..

Jeg er sku også rimelig træt af de tissestråler der :D
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf one-niner » ons 12. maj 2010 11:32

Så er de skiftet. På poserne står samme reservedelsnummer som de har i USA (YL8Z-17603-AA), men ellers spørg efter dyserne til en Ford Maverick. De passer fint i, og tager 5 - 10 minutter at skifte. Prisen var kr. 30,25 pr. stk.

Første indtryk:
De rammer fint i højden, men måske lidt for meget ind mod midten.

Jeg har endnu ikke prøvet ved højere og høj hastighed, og det er svært at bedømme, om de rammer på en fornuftig måde, før man for alvor har haft brug for dem (beskidt forrude).

Jeg kører videre med dem, og giver en update, når jeg har dannet mig et lidt bedre indtryk.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf motorbøllen » ons 12. maj 2010 14:24

Hvis dyserne fra en Ford Maverick ikke er nok, så har Scania en dysebro som de sætter på deres lastbiler.
Den er monteret på viskerarmen og størrelsesmæssigt burde den kunne sidde på en personbilsvisker.

Så får man 4-6 stråler ved hver viskerarm.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Munk » ons 12. maj 2010 23:07

mon ikke nærmere den skulle monteres bagpå bilen for lige at give det ekstra skub man mangler i en overhaling? ;)
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Viggoman » tors 13. maj 2010 11:03

Munk skrev:mon ikke nærmere den skulle monteres bagpå bilen for lige at give det ekstra skub man mangler i en overhaling? ;)


http://da.wikipedia.org/wiki/Newtons_tredje_lov :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf And » søn 11. jul 2010 16:14

one-niner skrev:Første indtryk:
De rammer fint i højden, men måske lidt for meget ind mod midten.

Jeg har endnu ikke prøvet ved højere og høj hastighed, og det er svært at bedømme, om de rammer på en fornuftig måde, før man for alvor har haft brug for dem (beskidt forrude).

Jeg kører videre med dem, og giver en update, når jeg har dannet mig et lidt bedre indtryk.

- Tom

Noget nyt i sagen - tilfreds?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf one-niner » søn 11. jul 2010 16:43

And skrev:
one-niner skrev:Første indtryk:
De rammer fint i højden, men måske lidt for meget ind mod midten.

Jeg har endnu ikke prøvet ved højere og høj hastighed, og det er svært at bedømme, om de rammer på en fornuftig måde, før man for alvor har haft brug for dem (beskidt forrude).

Jeg kører videre med dem, og giver en update, når jeg har dannet mig et lidt bedre indtryk.

- Tom

Noget nyt i sagen - tilfreds?

Ikke rigtigt. De passer fint i - ingen problemer der. Men dyserne lader til at være lavet til at skulle side midt for hver deres halvdel af forruden. Dvs. at dyserne sprøjter deres vifte lige op på ruden, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt, da de to huller i kølerhjelmen, på en NB i hvert fald, sidder tættere på midten af kølerhjelmen, således at dyserne skal sprøjte en smule til siderne. Resultatet er, at der ikke bliver fordelt sprinklervæske i venstre side af den venstre visker - altså det der bliver det nederste, venstre område af der, hvor der viskes... Lidt snørklet forklaring, men håber, det giver mening :)

På den højre visker er det jo så den højre del, der ikke får i første omgang, men det klarer den første tur med vinduesviskeren i kombination med fartvind og centrifugalkraft.

Man kan ikke justere dyserne, men jeg overvejer i øjeblikket, om man kan gøre noget andet, f.eks. ændre udformningen af hullet i kølerhjelmen eller skære og lime lidt i dyserne (de er jo billige :)).

- Tom

PS. Men så er problemet heller ikke større - jeg gider ikke skifte tilbage til de originale dyser, da de også irriterer mig...
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron