Projekt styrtbøjle

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » man 22. mar 2010 10:09

Jeg har søgt, men har ikke kunne finde en vejledning eller tråd omkring hvordan de montere et bur i MX-5. Der er 2 som køre med bur, resten med bøjler i MX-5 cup. Det der er et problem med et bur i MX-5 cup, hvis det bliver svejset fast, er at alle biler der deltager i MX-5 cup, skal være godkendt til gadebrug og synet. Jeg mener ikke at man kan få en bil synet i Danmark, hvis der er et bur monteret (ret mig hvis jeg tager fejl). Der er sikkert også nogle synsmænd som vil kigge skævt til den bøjle vi for sat i. Derfor er det meget rart at den ikke er påkrævet at skulle være svejset fast, men at vi kan pille den ud, hvis det er påkrævet. Der bliver svejset forstærkningsplader fast i bilen, hvor man så bolter buret fast. Reglerne i Sverige er ikke såmeget forskellig fra dem i Danmark bl.a. youngtimer reglementet, så du kan jo læse der, hvad der påkræves af montage form for et bur og en bøjle. I det danske reglement er det også helt fint at bolte sin bøjle fast, men der er krav til størrelse og tykkelse af forstærkningsplade og fod på bøjlen (samme krav som i Sverige).
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf gti for rally » tirs 30. mar 2010 11:43

hej

er i sikre på at man må kører youngtimer med en bøjle? jeg har læst reg. 9 igennem flere gange, specielt 9.1.5.13 og jeg synes ikke at kunne finde noget der indikere dette.
Brugeravatar
gti for rally
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 6. jun 2007 07:10
Geografisk sted: kalundborg

Indlægaf Viggoman » lør 24. apr 2010 19:38

SÃ¥ sidder den der! Endelig......

Damn, det har været en sej kamp og har minimum taget 10 arbejdstimer. Det er IKKE paskram og der skal files, skæres og bores indtil flere gange.

Men det gør jo kun gør-det-selv-glæden det større når man er i mål :D

Billede
Billede
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron