Bananmanifold 1.6L

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf KjaLLe » ons 13. jan 2010 17:16

Den skulle vist være fin nok, så den kan du roligt købe 8)

Eneste minus ved de manifolde er jo at de 'nemt' revner i svejsningerne.
Min egen JR har været revnet 2 gange, men har fået den svejst efterfølgende, og nu lader det til at holde- håber jeg da. :|

Når du alligevel skal i gang med at forlænge ledninger til lambdasonde ved udskiftning til banan manifold, skulle du måske overveje at skifte til 4 wire sencor når du alligevel er igang med at rode ved det ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kuksi » ons 13. jan 2010 17:27

Jeg valgte selv for 3 år siden den fra mx5parts, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Det eneste der var, er at den gik på koblingshuset, som lige måtte have fjernet lidt gods. Ingen problem i det, men mærkeligt når ingen andre har skrevet om det i anmeldelserne. Inden montering blev den lige \"portet\" med en hurtigsliber, så den passede 100% til pakningen. Der blev fjernet noget gods i den tykke flange, og invendige svejseklatter ligeledes. Det kunne bestemt mærkes ved de høje omdr.
Hvis den fra IL (JR) er som på billedet, vil jeg holde mig fra den, du risikerer at blive kasseret til syn. Den har lambda sonden siddende, så den kun måler på 2 cylindre. Dette er jo heller ikke optimalt, men sikkert noget de har valgt, så man slipper for at forlænge ledningen. Den orginale ledning når nemlig ikke helt derned hvor alle 4 rør er samlet.
Overvej også en opvarmet lambda sensor, hvis du ikke allerede har det. Den vil nemlig ikke opnå den samme arbejdstemperatur, nu når den sidder længere væk fra topstykket. Vælg gerne en Bosch eller bedere LC-1 hvis du skal tune videre. 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron