Installing Oil Air Separator, an Internal Oil Tank!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Installing Oil Air Separator, an Internal Oil Tank!

Indlægaf L@rs » søn 22. nov 2009 20:25

Er der nogen som har prøvet dette?
http://www.racecaddy.com/mx5/tech/valve-cover.html
Er det besværgeligt at skille det hele ad?
Mvh Lars
L@rs, Mazda MX5 1992
L@rs
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 20:06

Indlægaf hasse » tirs 24. nov 2009 02:43

Det er der åbenbart ikke.
Men der er sikkert mange, der som jeg/os har tænkt på alt det \"skidt\", der sætter sig forskellige steder. Og har tænkt på en eller anden måde at få det fjernet.

Jeg er bare \"bange\" for, at man hurtigt kan skade mere end gavne, hvis der startes på renselsesprocesser. Utætheder når skidtet fjernes.

Men for mit vedkommende håber jeg, at fremtidigt skidt måske bliver fanget af min oil catch tank, før det kommer tilbage i indsugningen.

I differentialet er der også nogle underlige installationer inde i selve differentialehuset (aner ikke, hvad formålet er, men det er sikkert også noget med luft/olie), og de er også godt tilkoksede/\"tilfilmede\". Dem har jeg heller ikke turde røre ved.

Men nu vi er ved oliefilm/oliekoks:

I en eller anden monteringsvejledning til en turbo, foreslåes det, at der bores et hul i bundkarret-mens det sidder på.
Og i den forbindelse foreslåes det, at man bagefter renser bundkarret indvendigt med sprit (for at fjerne metalspåner fra boringen).
Og derefter giver det en gang trykluft med max. xxPSI for at få spånerne og spritrester ud. Og det er jo meget let: Trykluft til påfyldningen. Åben bundprop. De max. xxpsi er for at undgå, at lortet ryger op i diverse olierør.

Jeg kan godt forestille mig, at det indvendige af bundkarret, herunder oliepumpen med tilbehør er godt tilkokset.
Og det må vel også gi' en gang rensning med sådan en behandling.
Så måske..... (er ikke sikker på, at jeg tør).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron