Kan dette gå gennem syn

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Kan dette gå gennem syn

Indlægaf crv » fre 30. okt 2009 11:03

Jeg henter i næste uge en 1999 NB med en masse km i Californien.I den forbindelse har jeg skrevet med Brian Goodwin Fra Goodwin racing.Han har fåreslået følgendene gear monteret for flere Hk og bedre lyd 1 Racing Beat Header med wiring kit.2,Racing Dual Tip Bagpotte3Roadstersport Midpipe med Catalytic Converter og Resonator.Samlet pris med shipping til et af ham anbefalet værksted for montering 6500 kr.Bilen er en California model dvs den har en mere Catalysator et eller andet sted ved mannifolden.Det medfølgendene ledningsæt skulle klare problemet men er dernogen her i forumet som ved om den opsætning kan klare forurening kravet ved syn.Jeg regner med at lægge et af de der nye dimser som i alle snakker om i Bagagerummet til senere montering
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Danny » søn 1. nov 2009 14:49

Hvad er det for en dims i baggagerummet?

Umiddelbart lyder det utroligt meget som den udstødning jeg kører med og den går fint gennem syn, faktisk med et lidt lavere forureningsniveau end originalen sjovt nok. Jeg har samme manifold, en FM katalysator og FM dual bagpotte.

Jeg er næsten sikker på at du ingen problemer får.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf crv » søn 1. nov 2009 21:07

Tak for dit svar.Jeg var bekymret for den ekstra catalysator ved manifolden.På racing Beat Hjemmside siger de at den ikke kan passere syn i Californien fordi der med Racing beat race header instaleret pludselig mangler en catalysator men kravene er måske ikke så skrappe i Danmark.Den dims jeg taler om at lægge i bagarummet når den bliver sendt til DK er en Kraftwerk-Rotex kompresser du spare jo fragt og told og moms (håber Jeg)
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Danny » søn 1. nov 2009 23:43

Ahh, I see :P

Den ekstra katalysator er kun lovpligtig i Californien. Der er selvfølgelig også visse forureningskrav der skal overholdes her i DK, men når min med lethed kan, så burde din også. Så stor forskel tror jeg ikke der er fra en NA til en NB på det område, eller så mange andre for den sags skyld. Hvis du er meget led ved det, kan du måske få ham til at sende den gamle udstødning med til DK. Så kan du skifte om ved syn, hvis den nu bliver afvist i første omgang. Du behøver vel egentlig kun manifolden med tilhørende katalysator og den er ikke slem at skifte, selv for fumlefingrede amatører som mig selv. Ikke på en NA i hvert fald.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf crv » man 2. nov 2009 11:40

Mange tak for dit svar.I de fleste andre stater i usa har de ikke den ekstra Catalysator og sensor helt oppe på manifolden.Så det lyder meget fornuftigt at den kan springes over i DK.Der følger et lednings net til Racing Beat Header som bypasser den foreste sencor.Jeg tror nu ikke jeg vil sende den gamle manifold til DK med fragt det er nok for dyrt.Hvis den ikke klare syn må man ty til Andreas på FYN har jo nok en liggendene
Brugeravatar
crv
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 30. maj 2006 21:00
Geografisk sted: Kastrup


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron