Turbo ombygning på 90min

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf the chicken » man 2. nov 2009 12:39

Alt det andet er selve turboen.

ikke andet.

Billede
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » man 2. nov 2009 14:05

NÃ¥.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » man 2. nov 2009 15:05

Som jeg \"fortolker\" situationen, så er det vel ikke anderledes end med andet udstyr til syn.

Jeg har da synet bil hvor der var defekte tågelygter (rustne paraboler). Af med lygterne, ledningerne sad der stadig, bare med isoleringstape på stikkene. I kabinen sad kontakten der også stadig, skidtet virkede bare ikke.

Desuden har jeg da synet bil med ladetryks ur i kabinen, i maskinhuset sad der ekstra slanger og små rustfri rør til min styringen af ladetrykket med tilhørende absolut synlig nåleventil. Intet at bemærke der!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf motorbøllen » man 2. nov 2009 23:47

Umiddelbart både ser og lyder det temmelig spændende.


Jeg har selv på et tidspunkt haft vendt tanken oppe i penthousen, med om jeg evt skulle forsøge mig med en lavtryksturbo efter samme metode som Volvo og Saab går frem efter, hvor det er mere økonomi end poweroutput der satses på.
Det der har haft bremset mig indtil videre, er alt polemikken omkring syn og afgift.
Den løsning her kan måske gøre det mere relevant på sigt.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf the chicken » tirs 3. nov 2009 12:26

Der er nogle helt klare krav til en bil der skal synes, men der er ingen forbud imod hjemmelavede udstødningssystemer (hvis det er tæt og ikke støjer for meget) der er heller ingen regler omkring ladetryksure og ekstra slanger i motorrummet, så det er altså ikke en gråzone men fuldt lovligt.

Motorbølle: ja jeg har ihvertfald væsentlig bedre økonomi med turbo, og den ville helt sikkert være endnu bedre med en avanceret motorstyring.

Men det er dumt at købe en for lille turbo - min kan levere 270hk og 1,7 bar - men man kan jo bare skrue ned og køre med 0,35 som jeg gør.
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 3. nov 2009 13:05

Chicken:
Hvad bruger du til at styre AfR
med turbo
og uden turbo.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » tirs 3. nov 2009 13:33

En vortec fuel pressure regulator, ganske simpel dims der bliver styret af manifold vacuum :)

Men påtænker at købe en justerbar og en widebandsensor så jeg kan øge trykket lidt
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 3. nov 2009 13:59

\"Manifold vacuum\"?
Ved stock MX er der vacuum men ikke ved turbo/supercharger.
NÃ¥r det er indsugningsmanifolden.

Kan den Vortech styre i begge situationer?

Forstår jeg dig korrekt, hvis jeg \"siger\", at du bruger stock Ecu'en?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » tirs 3. nov 2009 14:59

Ja det virker helt fint med vortec og standard ecu

det er netop overtrykket som får den til at give mere benz
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 3. nov 2009 21:13

Chicken:
Du har sgu' fået mig til at sætte mig ind i turbo og supercharger IGEN:
Letter på ørelapperne på min Borsalino flyverhjelm!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » ons 4. nov 2009 09:00

Haha....Hasse er ved at tænde på muligheden for kunstigt åndedræt.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » ons 4. nov 2009 09:46

Claus...og andre: svar flyttet til Turbo-flyin.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron