Koni justering - hvad gør du?

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Koni justering - hvad gør du?

Indlægaf Lurendrejer » fre 16. okt 2009 07:23

I kraft af den tidligere tråd om at holde sig til emnet valgte jeg at ikke skyde denne ind i støddæmper tråden.

Men, jeg har koni - de er der andre som også har, hvordan er jeres justeret? Mine er sat som det stod i manualen under montering, og jeg kunne jo forestille mig at det er mest mulig understyring - selvom jeg ikke døjer med manglende overstyring :wink:

Erfaringer? Hvad er bedst, hvad er værst?
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Claus » fre 16. okt 2009 07:33

En alm hovedregel : Ønsker man mere overstyring, så er skal den være hårdere bagi og blødere. Så har fronten grip når bilen dykker og halen kommer ud. Samtidig lidt mere luft i baghjul end foran.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lurendrejer » fre 16. okt 2009 07:47

Den var jeg med på - Jeg mindes forresten et trick fra manta-tiden, alutape og olie på bagdækkene gav altid en sjov køretur! :D

Men jeg kan desværre ikke huske hvad standarden er.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » fre 16. okt 2009 08:57

Jeg har ikke eksperiementeret med forskellig hårdhed for/bag. Jeg har til gengæld kørt med hårdeste dæmning, blødeste dæmpning og alt der imellem. Nu står den i blødeste - så er fruen også tilfreds :D

Jeg kører med 205/40-17 og 2,6 bar for og bag.

Lurendrejer skrev:I kraft af den tidligere tråd om at holde sig til emnet valgte jeg at ikke skyde denne ind i støddæmper tråden.

Jeg har opgivet efter at web er begyndt at lægge billeder af villaen ind i Rotrex tråden... :lol: :wink: :lol:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » fre 16. okt 2009 09:30

jepperimmen skrev:
Lurendrejer skrev:I kraft af den tidligere tråd om at holde sig til emnet valgte jeg at ikke skyde denne ind i støddæmper tråden.

Jeg har opgivet efter at web er begyndt at lægge billeder af villaen ind i Rotrex tråden... :lol: :wink: :lol:

:lol: :flip: :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron