Koldere indsugnings luft

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » tirs 22. sep 2009 21:40

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke lade være med at få associationer til de her to herlige gutter :D

Billede

:wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tirs 22. sep 2009 22:00

Hvor har du fra, at den første led svarer til -6.6c?????
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tirs 22. sep 2009 22:05

Du har fat i noget Viggoman!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tirs 22. sep 2009 22:18

Er klar over, hvor du har -6.6c fra. (det er da en begyndelse).

Må foretage en praktisk prøve imorgen.
(Ikke for at afspore: Men hva' fa'en skal man bruge det til.... hvis du altså har ret---le temp le vera).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » tirs 22. sep 2009 22:33

:lol: Viggoman. Ja du er inde på noget der.
Update: Lader mit svar stå, men kan se at du selv nåede at lave et indlæg mere Hasse. Det kan jo bruges til det samme som dine stegetermometere målinger. Jo lavere temp. jo flere HK. Lavere temp. mindsker risiko for tændingsbanken. Så det er jo rart at have muligheden for at følge med.

Hvor har du fra, at den første led svarer til -6.6c?????

Det har jeg fra side 17 i manualen: \"Each LED = 20 degrees F\"

Altså må det være som følger:

0 LED lyser er 0°F = -17,7°C
1 LED lyser er 20°F = -6,6 °C
2 LED lyser er 40°F = 4,4°C
3 LED lyser er 60°F = 15,6°C
.
.
10 LED lyser er 200°F= 93,3°C

Det dækker vist også fint \"området\" hvor indsugningsluften befinder sig. Både ved NA og trykladede biler.
Hvad var det du fik stegetermometeret op på, var det ikke godt 50°C i manifolden?[/code]
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » ons 23. sep 2009 13:06

Din opstilling passer ihvertfald ikke på min NA'er.

5 leds ved koldstarten.
Og udetemperaturen var IKKE 37-38 c.

Og det er ikke luften i manifolden.
Det er luften umiddelbart efter luftfilter.
Og det siger ikke meget om temperaturen i manifolden.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » ons 23. sep 2009 15:13

Jeg bygger min om ved lejlighed, så jeg ikke længere har justering fra kabinen. Så får jeg automatisk korrektion for temp. og kan prøve at sætte switch så jeg kan aflæse temp.
Er helt enig i at det er luft temp. i luftmængde måleren man får udlæst, og at denne sikkert ikke er særlig nøjagtig. Men en modifikation der giver en lavere temp. her, vil jo også resultere i en lavere temp. i manifolden. Og så er det jeg mener det kan bruges til noget, lige som dine forsøg med at køre med motorhjelmen \"½ åben\".
Kan heller ikke forstå hvorfor du har 5 tændte LED's ved en koldstart.
Lad os se hvad min til sin tid viser.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tors 24. sep 2009 07:30

Har foretaget nogle flere tests.
Og der er noget, der tyder på, at \"ledsene\" fungerer, som de skal iht. Kuksi's ovenstående skema/beregninger.

Har iøvrigt aldrig før brugt Leds på på Bipes til at måle temperaturen.
Fordi jeg er/var ligeglad med temperaturen ved føleren. Den kan jeg ikke bruge til noget. Istedet fingeren ud af vinduet (udetemperaturen). Og så forsinke tændingen med Bipes.
(Jeg lægger så xx C/F grader til)

((Jeg vil ikke komme ind på, hvorfor jeg rejste spørgsmålet om temperaturudgangspunktet. Men selvfølgelig havde jeg en begrundelse for at rejse dette spørgsmål. Det er rimelig ligegyldigt..nu))

Kuksi. Nu når du alligevel vil ombygge Bipse, så må det på en eller anden måde (har flere gange tidligere været inde på det) være muligt at snyde tempføleren, så den tror, at temperaturen er omkring 30 c højere, end den er.

For at snyde brændstofindsprøjtningen.

Ellers må man (som jeg også har været inde på før) placere en tempføler i selve indsugningsmanifolden.

Er der egentlig andre end Kuksi og mig -sagde hunden - der har Bipes...her i DK?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » tors 24. sep 2009 18:20

Lovede lige nogle billeder af min 306'ers luftindtag. Kunne forestille mig det monteret under plastic afdækningen og føre en flexslange på til luftfilteret.
Billede
Billede[/url]
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » tors 24. sep 2009 20:38

Nååååh en cup indsugning... så er jeg med :D :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Kuksi » tors 24. sep 2009 21:21

Ja, det er precis hvad det hedder har en google søgning vist mig.
Tænk det er std. på min gamle 90hk's 306 :)
Tænkte bare at det var en måde at få ledt noget mere kold luft op til filteret. Det er meget småt med plads, hvis noget skal ledes over køleren (så længe køleren sidder monteret std.). Har også set en løsning hvor slangen er ført gennem firewall'en, indsugningen skal jo nok selv hive luft ind, når bare der er afskærmet andre veje. Er bare ikke sikker på hvad det vil kunne give af problemer ved syn, hvis man har lavet hul i firewall'en.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron