Kraftwerks - Rotrex kompressor kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf jepperimmen » man 5. okt 2009 10:17

En til:

Jeppe,

Sorry for the late response, but I don't always check my miata.net email.

I am very pleased with the Rotrex. I use my car as a daily driver and so far I have no problems. As far as drivability, I think that it is great. Acceleration is very linear. At 4k there is quite a bit of \"kick\" and it gets stronger and stronger until red line.

In my opinion, the base kit has a perfect amount of power for the street. Best of all, since I have installed the Rotrex, I have not had to do any adjustments. I like to drive, I don't like fixing or messing with things like retarding the timing, adjusting pulleys etc. I have heard horror stories about other turbos and superchargers and that is why I waited so long to boost my car. With the Kraftwerks Rotrex, it was installed and ever since it just works!

I cannot comment on how well the base kit works on the track. However, I have taken a ride in a Miata with a stage two (?) prototype. It was FAST!!!! It was on a track with Porsches, Ferraris and other Supercars and it was holding its own. Mind you it wasn't faster then them, but it was keeping up with the big boys whenever there was a compound turn or two.

I do suggest that you upgrade your suspension though to better match the engine!

Hope this is helpful. Feel free to email me if you have any more questions.

Best regards,
Zen Yieh
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » ons 7. okt 2009 23:46

Har ikke noget med Rotrex at gøre, men måske meget godt, når de forskellige produkter skal sammenlignes.

Prøv \"lige\" at kigge på ILmotorsport
http://ilmotorsport.com/shop/article_de ... 127c25c13#

og klik på dynotesten.

Jeg er absolut ikke imponeret!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » tors 8. okt 2009 09:17

Hasse, det er jo blot en 1.6 og med moderat ladetryk 0.0 bar, de skriver 0.47bar.
Men 156HK ligger vel i det område, som giver stabilitet og holdbarhed, med en noname motorstyring og efter hvad jeg kan se standard injectors og brændstofpumpe m.m.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 8. okt 2009 17:31

Et lidt kryptisk svar fra Il på en forespørgsel om der krævedes andre ændringer af NA 1.6 jfr bl.a. \"...street legal..\"

Dear Hasse, the HKS Kit is not availible from HKS.
We are planing to build our own kit by IL Motorsport with an upgrade incl. intercooler.
We try to make this kit with a TÃœV Certification and emission test so that it is street legal.
But it takes around next comming spring time till we get ready with the kit.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » tors 8. okt 2009 21:56

Nice der er lys i horisonten
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Mogenz » fre 9. okt 2009 19:22

Har altid sagt at jeg ville gå kompressor vejen, og nu lader det til der er ved at være en vej frem.
Enten med Rotrex eller IL HKS kit.

så har jeg lidt tid til at spare sammen :D
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Bent » søn 11. okt 2009 08:13

Claus skrev:Hasse, det er jo blot en 1.6 og med moderat ladetryk 0.0 bar, de skriver 0.47bar.
Men 156HK ligger vel i det område, som giver stabilitet og holdbarhed, med en noname motorstyring og efter hvad jeg kan se standard injectors og brændstofpumpe m.m.


At kalde Mazda for no name motorstyring er vel at stramme den lidt :) udfra billede 2 & 3 vil jeg sige mazda + bipes

Indtil videre ligner det et greddysæt, ladeluftkøleren er nok en god ide, da den kolde side af turboen godt kan runde 100 grader :o
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=119&oid=40&depth=2&page=0&count=5&PHPSESSID=16c9d899e61679bb22698d5127c25c13#
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf jepperimmen » man 19. okt 2009 10:09

En til:

Once again, nothing special to report. 1500 miles more since last time I wrote.

As not to bore anyone, here is the Cliff's notes version of the last 2 months:
1) No mechanical issues.
2) The horse power seems to be a perfect balance for the car IMHO.
3) Still happy as a clam.

I have had 2 problems that are unrelated to the kit. I think that these problems reflect the 90K+ miles on the clock.
1) I blew my radiator. It was the original that came with the car and had that gangrene green color. One day a sweet smell, the next day a 3 inch crack on the top edge left of the filler. It was a 1 hour fix with a $150 radiator from parts geek.
2) I started pulling P0012 codes. Per the Mazda TSB, I replaced the PCM, and voilà, the check engine lights are gone. Unfortunately my car just passed the 8 year warrantee on emissions. A quick call to Rosenthal got me a new unit for $350 + core return (I guess it is a known problem and Mazda is selling them cheaper for 2001's). I had to take it in to a dealer to mate it with my immobilizer system ($100). Considering that the PCM normally costs $1300. I count myself lucky.

Zen
__________________
01 LS, Emerald Mica, 6sp, ABS, KYB AGX shocks, Racing Beat front sway, Kraftwerks Rotrex Supercharger and a partridge in a pear tree.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » man 26. okt 2009 13:17

En til:

Hi, Jeppe:

I really like it. I can't describe how easy it is to install, and how simple everything is. it doesn't have as much torque as a turbo car, but that is the reason I prefer it. coming out of the corner, you don't have to worry about none-linear power delivery of a turbo.

power is very linear, even more so than other supercharger. I track a lot, I don't want to bad mouth on the forum, but there isn't a single MP supercharged Miata that hasn't blew up its engine within an year. they have issue with #2 cylinder running lean.

turbo cars have turbo studs issue, it is currently still not resolved, other than $2,500 v-band. but this is for track only. low boost turbo are good for street.

it really is the simplicity that sold me. very little to go wrong.

William
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » søn 1. nov 2009 12:32

Vil lige komme med et indspark til denne tråd:
Om vognen kan holde til de ekstra kræfter (det er jo et krav i synsproceduren)
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... e&start=30

Og når fabrikkerne kunne godkende turboen (garantien), holder vognen til det.

SÃ¥:
Havde man ILmotorsports HKS turbo (til NA---ihvertfald)
og
kunne man man skriftligt få bekræftet oplysningerne om fabriksgarantien (har for llllaaannnggg tid siden skrevet til Mazda's hovedkontor i EU. Intet svar).

vil jeg tro, at denne kombinatioen ville gå gennem syn.

SÃ¥ er der bare lige det med skat.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » søn 1. nov 2009 14:20

hasse skrev:Vil lige komme med et indspark til denne tråd:
Om vognen kan holde til de ekstra kræfter (det er jo et krav i synsproceduren)
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... e&start=30

Og når fabrikkerne kunne godkende turboen (garantien), holder vognen til det.

SÃ¥:
Havde man ILmotorsports HKS turbo (til NA---ihvertfald)
og
kunne man man skriftligt få bekræftet oplysningerne om fabriksgarantien (har for llllaaannnggg tid siden skrevet til Mazda's hovedkontor i EU. Intet svar).

vil jeg tro, at denne kombinatioen ville gå gennem syn.

SÃ¥ er der bare lige det med skat.

Skat er ligeglade, så længe du ikke skifter motor eller topstykke OG bilen ikke ændrer identitet (og her kommer problemet - se nedenfor).

Både NA (i en ekstremt sjælden UK-udgave) og NB (Mazdaspeed) er produceret med trykladning fra fabriken, så teknisk står Mazda, forhåbentligt, inde for, at bilen kan holde til det. MEN jeg går ud fra, at disse udgaver har yderligere ændringer ift. standard-MX5'ere for bedre at kunne tøjle kræfterne (bremser, stabilisatorer? osv.). Derfor bliver man nok nød til OGSÅ at udskifte disse dele for overfor synsvirksomheden at kunne påstå, at fabrikken kan garantere for sikkerheden jvf. disse tidligere producerede biler.

Og så har vi pludselig balladen med Skat, for er det så i virkeligheden ikke en identitetsændring til en af disse sjældne NA'ere eller Mazdaspeed NB'eren? Hvis det vurderes at være tilfældet, så står den på ekstra afgift.

Under alle omstændigheder vil det nok være en god ide at checke planerne med de relevante instanser, inden man går i gang. En anden mulighed, hvilket du indtil videre forgæves har forsøgt, er, at få Mazdas ord for, at bilen i standardtrim kan klare de ekstra hyppere.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » søn 1. nov 2009 14:53

Jeg har gravet lidt rundt, og fundet en artikel om den sjældne fabriks-NA med turbo:

Scannet artikel:
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/ik ... 11&topic=8
Af artiklen fremgår det, at udover motortuningen og en ændret servostyring, så er vognen helt standard mht. bremser og transmission. Der kunne købes en valgfri undervognspakke til bilen, som var den, der blev testet i artiklen.

Hvis man kan finde noget officielt Mazda-materiale med specifikationerne, så skulle det vel kunne anvendes som dokumentation for, at bilen sikkerhedsmæssigt kan holde til det.

Eneste problem jeg umiddelbart kan se, er, at det var før EU's tid, og den ikke har været godkendt i DK. Men det tror jeg seriøst ikke, kan blive et problem.

- Tom

PS. Et andet interessant spørgsmål er så, om man for synsvirksomheden i virkeligheden må tune op til + 20 % af turboudgavens effekt uden yderligere dokumentation, da det jo ville være tilfældet, hvis man rent faktisk fik importeret og inregistreret sådan en fætter :D

EDIT:

De blev produceret i 24 eksemplarer for at fejre Mazdas succes i Le Mans, hvilket forklarer udseendet:
Billede

EDIT2:

Ok, nu skal jeg nok snart klappe kaje :) Det lader til, at der faktisk er tale om TO forskellige turbo-udgaver af NA'eren, begge til UK-markedet.
1. En udgave (BBR Turbo, ca. 850 eksemplarer), som bliver beskrevet i artiklen, jeg linkede til ovenfor.
2. En anden udgave (Le Mans, 24 eksemplarer), som billedet ovenfor.
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf hasse » søn 1. nov 2009 16:05

Alle de forskellige specialmodeller af MX5'eren er i denne forbindelse til dels uintersssante.

NÃ¥r jeg henviste til \"BBR-modellen\" er/var det netop, fordi det var en stock MX'er.
Og tager det som bevis for, at teknikken (drive-train mv) kunne klare mosten: Fabriksgarantien opretholdes.

Om det var fra før tiden for navnet \"EU\" er vist i denne forbindelse ligegyldigt.

Derfor må rette vedkommende kunne bruge den dokumentation. Hvis hun/han ellers kan få fat i den.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » søn 1. nov 2009 16:30

hasse skrev:Alle de forskellige specialmodeller af MX5'eren er i denne forbindelse til dels uintersssante.

NÃ¥r jeg henviste til "BBR-modellen" er/var det netop, fordi det var en stock MX'er.

Og tager det som bevis for, at teknikken (drive-train mv) kunne klare mosten: Fabriksgarantien opretholdes.

Ja, som du måske kunne læse ud af mit indlæg, så blev jeg en del klogere på BBR-modellen mens/efter jeg skrev det :) Jeg gik indledningsvist ud fra, at der sandsynligvis som minimum var andre bremser og nok også anden undervogn på, når Mazda skruede en turbo på en af deres biler. Det var så IKKE tilfældet, som du rigtigt skriver, hvilket er super nyhder. Havde der været det, som f.eks. på NB Mazdaspeed sammenlignet med en 1,8 NB '99, så ville man være nød til at gennemføre disse ændringer for at kunne argumentere for, at sikkerheden stadig er i orden - ellers er det jo teknisk set ikke en bil, der kan sammenlignes med den, som Mazda har sendt på gaden, og dermed har garanteret sikkerhedsmæssigt for. (*)

hasse skrev:Om det var fra før tiden for navnet "EU" er vist i denne forbindelse ligegyldigt.

Indrømmet, jeg er ikke helt skarp på EU-regler, men jeg er ret sikker på, at hvis en bil er typegodkendt i ét EU-land, og ikke er direkte ulovlig ift. eventuel dansk særlovgivning, så burde bilen kunne indregistreres uden problemer.

- Tom

EDIT (*): Man kan jo så selvfølgelig bare gennemføre alle disse ændringer og dermed forbedre sine chancer for at få den igennem syn, men som tidligere skrevet, så bliver Skat pludselig interesseret, for er du så i virkeligheden ved at snyde dig til en grundlæggende dyrere bil uden at betale den relevante afgift (det her med identitetsændring)?
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » fre 19. feb 2010 20:02

Sikkert repost, but anywho, her er et videoklip af et dyno run med en NB'er:

http://cms.kraftwerksusa.com/id/29/99-0 ... -BASE-KIT/

Kunne da godt være, at man skulle afsætte nogle gryn til sådan et sæt :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron