Kraftwerks - Rotrex kompressor kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Kraftwerks - Rotrex kompressor kit

Indlægaf jepperimmen » søn 19. jul 2009 20:15

Jeg er begyndt at spare sammen 8) http://cms.kraftwerksusa.com/id/28/Mazda-Miata-Supercharger-Systems/

Forhandles igennem I.L. (DKK 25.000,-): http://www.ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=3618&oid=921&depth=1&page=0&count=1&PHPSESSID=bafdb168840c8fdd6e4d80f0e3bf1069

Miata.net forum kommentarer:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=286952&highlight=kraftwerks
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=317247&highlight=kraftwerks

Lyder som en seriøs løsning, der samtidig er nem at af og påmontere hvert andet år. Giver 200hk på en standard 1,8 NB
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » søn 19. jul 2009 20:35

Er der nogen speciel grund til at det er rotrex du går efter, og ikke de \"gengse\" skruekompressorer fra FM og JR? (hedder de ikke positive displacement på udenby-sprog?)

Jeg har kun oplevet en dobbelt skrue (hedder det sådan?) på en mustang shelby og der var den da meget underholdende. Er en centrifugal kompressor bedre på den lille mazda motor?
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Ken » søn 19. jul 2009 20:56

Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Piphest » man 20. jul 2009 00:04


Hvis man skal have kompressor, så er en skruekompressor klart at fortrække.

Den der er til salg her, er den lille Eaton MP45 kompressor fra Jackson Racing, den giver ikke alverden i effekt, man skal op og have MP62'eren fra Flyin Miata eller Trackdog Racing.

Jeg ville nu til en hver tid stadig anbefale en turbo! :wink:
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Mogenz » man 20. jul 2009 07:37

Piphest: nu siger du lille .....ja det er vel lillebro til MP62, men hvis man nu ikke søger det vildeste. Tror du så man kan lande mellem 190-200 HK med den MP45 ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lurendrejer » man 20. jul 2009 09:16

Hold jer væk, jeg har lige ringet på den :P
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Bent » man 20. jul 2009 09:30

Eaton kompressoren(skuekompressor) er fra jacksons \"gamle\"firma (solgt til Moss), efter sin \"3 årige pensionering\" er Oscar Jackson Snr begyndt igen. Nu med kraftwerk kompressorer, som han mener er rigtig gode. Svaret på 30 års \"problemer\" med turbovarme, og kompressorer der yder for lidt.
Personligt syntes jeg at det indbyggede \"gear\" der kan gi' op til 12,7 :1 er genialt!!!!
Hvorfor opdager man altid så noget når man \"lige er blevet færdig\" :(
Forklarende artikel fra modified magazine.
http://www.kraftwerksusa.com/media/arti ... 509pg1.jpg
http://www.kraftwerksusa.com/media/arti ... 509pg2.jpg
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Mogenz » man 20. jul 2009 09:39

Lurendrejer: lol ringer og byder 100 over ... man skal jo ikke starte for stort i disse finans krise tider :P */joking*
Lad os høre hvordan det går?
Hvorfor personen ikke har smidt den ind som salg her da det trods alt er her, der er mange MX5 ejere der læser med.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Webmaster » man 20. jul 2009 10:54

Eaton M45 kompressoren (Fra Jackson Racing kittet) er uhyre driftsikker og velafprøvet. Det er bl.a. samme kompressor som findes i BMW Mini Cooper S, som fabriksmonteret leverer op til 220 HK (GP Works udgave). Godt nok er det en ældre konstruktion, men den er solid som en klippe og kan stort set ikke fejle. Kittet har kun 2 udfordringer. Remforløbet (som dog relativt let kan forbedres) og motorstyring. På NA'eren kommer det aldrig til at virke optimalt uden en ny motorstyring. Ved godt at kittet leveres med nogle små piggybags, men det er stadig ikke optimalt :wink:

SÃ¥ det dem som taler for kittet, er bestemt ikke maksimal effekt men den simple og driftsikre konstruktion.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Mogenz » man 20. jul 2009 11:00

Det lader til at det måske er den vej jeg skal, da jeg skal bruge en bil der kører altid, da den for tiden er min eneste bil. Jeg er jo ikke Flåde ejer :)
Og hvis motorstyrringen ikke skal skiftes til min NB ville det bare være \"TOP DOLLAR\". Der findes da ikke en MSPNP til NB endnu ?
Men hvis den smider sig omkring de 200HK er jeg glad.

Edit: Må dog vente til efter periodisk syn, da andet ville være dumt. Gad vide om den forurener mere end den må ved de lave omdrejninger ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf hasse » man 20. jul 2009 15:58

Bare et lille pip fra en kompressorløs:

Læste i en anden tråd for kort tid siden, at der åbenbart er et temmelig stort marked på nettet for stjålne kompressorer/turboer.

De advarede direkte mod køb af sådanne via nettet, medmindre ejerforholdet bliver afklaret.
NEJ: Der var mange indlæg om emnet, OG det bar ikke præg af bestillingsarbejde fra -producenter.

Måske var det det, \"mine tyveknægte\" var ude efter..kompressor/turbo.
Senest rettet af hasse man 20. jul 2009 21:24, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf BB » man 20. jul 2009 17:45

Lurendrejer skrev:Er der nogen speciel grund til at det er rotrex du går efter, og ikke de "gengse" skruekompressorer fra FM og JR? (hedder de ikke positive displacement på udenby-sprog?)


Jeg sidder lidt at tænker det vil næsten er sådan, at hvis nogle stykker i klubben gik sammen og henvendte sig direkte til Rotrex kunne det være de var friske på noget udviklingssamarbejde. Det er jo et dansk firma der er opstået ud af kærlighed til biler (og HK).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Lurendrejer » man 20. jul 2009 17:57

Du har faktisk nok fat i noget af det rigtige...
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Mogenz » man 20. jul 2009 18:37

Det er korrekt med de stjålne turbo/kompressor køb på nettet. Men hvis de har stjålet den fabriksny i original indpakning som på billederne fra den DBA annonce. Ja så skulle politiet måske kigge mere med. Måske lige tjecke op på de sager de har omkring bil dele.
Anyway er prisen da iorden hvis den er ny, og bare er et fejlkøb.

Jeg er en spasser til at skrue på biler, så et samarbejde med rotrex ville være en envejs gevinst for mig.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf jepperimmen » man 20. jul 2009 18:39

BB skrev:Jeg sidder lidt at tænker det vil næsten er sådan, at hvis nogle stykker i klubben gik sammen og henvendte sig direkte til Rotrex kunne det være de var friske på noget udviklingssamarbejde. Det er jo et dansk firma der er opstået ud af kærlighed til biler (og HK).

Rigtig god ide! Jeg tror web muligvis tidligere har foreslået det til Anders Kolstrup - er det rigtigt web?

Det er selvfølgelig muligt at Rotrex i deres leveringsaftale med Kraftwerks ikke må udvikle komplette systemer til MX-5'eren, men BB du skal da endelig forhøre dig!
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron