Jeg vil have mere power! Hvor starter jeg?

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Mogenz » fre 3. jul 2009 09:42

Kan kun give the chicken ret. Det er dyrt men lovligt. men hvor starter man så ? Det er vel de regler vi alle lever under her i DK, desværre.
Kan huske på min 306´er, fik jeg Ny manifold, ny knast, luft filter. det gav ikke meget andet en larm op til 5000 omdrejninger hvilket og var fint på det tidspunkt, men momentet havde også flyttet sig op. Ja og hvem gider køre i feltet mellem 5-7000 omdrejninger hele tiden for at få måske 20 HK og et normalt moment og derved bruge 50% mere benzin på samme tur.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf hasse » fre 3. jul 2009 09:55

Jeg synes, at det er rimelig mærkeligt, at vi kan blive ved med at \"diskutere\": Lovligt/\"ulovligt\".

Lad os holde os fra forsikringsspørgsmålet (Chicken har nok ret på det punkt).

Kører man galt, FORDI man har monteret turbo el. lgn. er det jo \"bare\" tegn på, at det skulle man altså ikke have gjort...monteret turbo.

Så vidt jeg kan læse, er der ikke en eneste her på sitet, der tør stå frem og skrive, at han har fået turbo osv. og har fået dytten gennem det periodiske syn hos en rimelig vaks synsmand (de findes) uden at have fået besked på afmontering og/eller indberetnning om ny afgift.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » fre 3. jul 2009 10:35

Det vil jo være ret sjældent at det kan bevises at det er effektforøgelsen der er skyld i et uheld - medmindre man kører 250 km/t i en bil der er opgivet til 180...

Forsikringsbetingelserne varierer, fx. må jeg ha ligeså mange hk i min mxer som jeg lyster - men må ikke ha flere end standard i min samurai...

Selvfølgelig er der nogle der får det synet, men eftersom det stadig er ulovligt er der ingen grund til at reklamere med det.

Hvis man laver et 90º rør til at sætte mellem turbo-manifold og downpipe, så kan ombygningen klares på under en time :wink:
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » fre 3. jul 2009 10:48

Chicken: Er nok enig med dig langt hen ad vejen.

Når jeg nævnte det med turbo og uheld, gik det mere på den situation, at idioten bruger/misbruger den forøgede effekt til at komme hurtigere gennem et sving.

Eller som ham idioten, der et andet sted her på sitet er vist accelererende ud på en motorvej(?).

Altså ikke racerfarten lige ud.
Så vil han nok under alle omstændigheder IKKE få noget fra selskabet, da det vil blive betragtet som så groft uforsvaligt, at han alene af den grund ikke får noget.

Og så er det bare at håbe, at ansvarsforsikringen dækker. Og det gør den jo nok.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » ons 19. aug 2009 16:30

Så er det godt at der også er muligheden for alm. tuning, altså 184WHP og 9000 omdr.
(og det er med std. dyser)
http://www.youtube.com/watch?v=Z4Re85_lBZg

Den kan også godt på vejen. Selv om han lige skal øve lidt hæl/tå :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=ScBbbH_3R6s

Og her er lidt af de gode sager.
http://www.youtube.com/watch?v=22SMxT0UHqk&NR=1

Jo, der er mange måder at tune vores biler på. 8)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Webmaster » ons 19. aug 2009 16:43

OMG :o

http://www.youtube.com/user/4ThrottleTu ... cBbbH_3R6s

Hvad er det lige han har gjort her ???

Mig ha'......
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Webmaster » ons 19. aug 2009 16:44

Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Kuksi » ons 19. aug 2009 17:05

Ja du har jo selv svaret web (jeg kom lige selv til at surfe lidt).

Det er bare lækre sager. Og at de virker kan jo ses af tiderne hvor EVO og Honda S2000 også får tæv. :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 19. aug 2009 17:16

Tja... Na tuning er dyrt, men mange små ændringer kan gi en del HK og moment.

- Banan manifold
- Komplet udstødningssystem med racerkat.
- Lettet el. lettere svinghjul
- Andre knaster (pisse dyrt!) mon westspeed.dk kan klare det?
- Portet topstykke. evt. slebet topstykket såldes du får højere comp.
- Indsugning portet

osv osv...

http://www.solomiata.com/street.html

Han har da alligevel fået en del hk ud af sin NA, jep du har en NB, men det er mere principet :D
Ozan Yücelbas
 
Indlæg: 203
Tilmeldt: tirs 16. jun 2009 23:20
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Kazama » ons 19. aug 2009 21:37

- hvem kommer i øvrigt først med en dansk MX5 med åbne spjældhuse?

Sugemotorer rocks!
Kazama
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 12. jan 2009 14:55

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron