Montering af åbent luft filter - vejen til frisk luft

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Montering af åbent luft filter - vejen til frisk luft

Indlægaf And » man 22. jun 2009 11:51

Hej

Jeg har nu siden december haft et KN filterkit liggende og nu er det vist ved at være tid for at få det kastet på. Jeg har suppleret det med et varmeskjold til at skærme for den værste varme fra udstødningsmanifolden.

Tilbage er så at finde ud af hvordan man får skovlet noget frisk kølig luft til filteret? Med i KN's kit følger en flex-slange som i følge vejledningen skal føres op over køleren og ned foran. Ærligt talt så tror jeg det ser ud af h.... til med sådant en hovsa-montering. Har nogle af jer fundet en bedre løsning?

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf altid6 » man 22. jun 2009 12:22

Nope har brugt flexslangen, lige indtil den havde rykket sig og ligget op af udstødningsmanifolden, så den var helt smeltet. Nu har jeg fået et nyt luftfilter (Green), fået fjernet luftmængdemåleren, så tror der er lidt mere plads nu, til at montere en ny flexslange. Er ligeledes ved at montere flexslanger over til bremserne, så de kan blive luftkølet lidt ved hård belastning.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf PGS » man 22. jun 2009 12:34

Jeg havde tidligere en flexslange siddende under fronten som gik op til filteret i motorrummet, men det var, som du kalder det, lidt af en hovs-lösning. Jeg valgte derfor denne lösning i stedet...

Billede

både röret og KN-filter köbt på E-bay.....

Billede

dette luftintag bestilte jeg hjem fra mx5parts i England, og fik det lakeret på en autolakeringsfirma.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf motorbøllen » man 22. jun 2009 21:53

PGS:

Kan du mærke nogen forskel efter montering af lygteskjoldet med luftindtaget i, og har det også en effekt på den generelle motortemperatur?

Spørger fordi jeg selv har overvejet at købe de lygteskjolde til begge sider til min egen, da mit åbne filter er bagudvendt.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf PGS » tirs 23. jun 2009 09:46

Jeg har desvärre ikke fået målt temperaturen i motorrummet efter monteringen af luftindtaget, men åbner jeg klappen og lägger en hånd på filteret efter en längere köretur i sommervarmen, så föles det som at temperaturen omkring filteret er lavere end tidligere.

Om det har givet noget effekt på motorydelsen er svärt at sige. Jeg synes den virker mer livlig over 4000 rpm end tidligere, men jeg er måske også påvirket af snorkelyden fra det åbne filter som er blevet endnu mere markant efter monteringen af luftintaget.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS
 
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:29
Geografisk sted: Göteborg, Sverige


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron