Handel fra MX5Parts.co.nu og good-win-racing.com

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Handel fra MX5Parts.co.nu og good-win-racing.com

Indlægaf Kenneth-t » fre 29. maj 2009 13:56

Hejsa alle sammen. Så fik jeg også tilføjet mig som bruger når da jeg har købt mig en dejlig MX-5

Men da jeg gerne vil have Ny udstødning, K&N kit, samt styrtbøjle så overvejer jeg lidt at handle I england eller USA. Men jeg er meget usikker på de regler der er ved handel fra de lande?

Hvor mange ekstra udgifter kommer der oven i når man handler fra USA og England?

Er det korrekt at ved handel fra USA der er momsen 3,5% og Skat er 33%?


Der ud over så ville jeg gerne høre hvilken udstødning i ville anbefale..
Jeg har selv overvejet denne her:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1115

Grunden til denne er fordi den er temmelig billig kræver ikke modifikation af bagspoiler.
Og så er den billig :-)

Har også lidt overvejet at købe en komplet udstødning fra Good-win-racing

Udstødning:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/11-1007.html

Manifold:
http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/11-1023.html

Mellemrør og kat:
http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/11-1001b.html

Men vil de 3 stykker overhovedet passe sammen? og er der noget jeg skal være opmærksom på?

En anden ting er om det kan svare sig? Jeg er ikke ude efter flere kræfter, og jeg har ikke planer om at montere en turbo eller kompressor. den er fin med de krafter den har, det jeg går op i udsende og lyd :-)

Så hvis i har nogle bud, så vil jeg rigtig gerne høre fra jer :-)

OBS. Jeg er ikke mekaniker og har 16 tommelfingre. Hvor de sidste 6 kommer fra aner jeg ikke.. hehe

Venligst Kenneth T.
Man er hvad man køre!

Tidligere bil: Mazda MX-5 NB 2000 1.8 Miracle Sortmetal
Brugeravatar
Kenneth-t
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 29. maj 2009 08:40
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Sune » fre 29. maj 2009 15:13

Hej,

Hvad angår good-win-racing, har jeg meget gode erfaringer med at spørge Brian, som ejeren hedder, på mail. Han kan svare dig på dit spørgsmål omkring udstødningen mm, det kan endda være han har en bedre ide!
Desuden kan det være en rigtig god ide at samle lidt information på hans forum under din Mx5 model.

Siden er meget fokuseret på tuning/modificering af bilen.

Forresten så kan jeg anbefale udstødningen fra www.larinisystems.com til din model. Har den på min NC/RC og den lyder super godt.
Du kan købe en manifold på www.ilmotorsport.de, hvis du vil undgå problemer i tolden ved køb fra USA.
Desuden kan du kun betale med en udenlandsk bankoverførsel til goodwin, hvor du kan med kort hos ilmotorsport.

Gå ind og led i goodwin forumet under brugeren Continental, Svensker som kører Larini og ilmotorsport manifold. HAM PÅ KLUBBENS FORSIDE I DEN HVIDE MX5'ER.

Håber det kan hjælpe!
Sune
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tors 31. jan 2008 13:38

Indlægaf Kenneth-t » lør 30. maj 2009 01:28

Sune skrev:Hej,

Hvad angår good-win-racing, har jeg meget gode erfaringer med at spørge Brian, som ejeren hedder, på mail. Han kan svare dig på dit spørgsmål omkring udstødningen mm, det kan endda være han har en bedre ide!
Desuden kan det være en rigtig god ide at samle lidt information på hans forum under din Mx5 model.

Siden er meget fokuseret på tuning/modificering af bilen.

Forresten så kan jeg anbefale udstødningen fra www.larinisystems.com til din model. Har den på min NC/RC og den lyder super godt.
Du kan købe en manifold på www.ilmotorsport.de, hvis du vil undgå problemer i tolden ved køb fra USA.
Desuden kan du kun betale med en udenlandsk bankoverførsel til goodwin, hvor du kan med kort hos ilmotorsport.

Gå ind og led i goodwin forumet under brugeren Continental, Svensker som kører Larini og ilmotorsport manifold. HAM PÅ KLUBBENS FORSIDE I DEN HVIDE MX5'ER.

Håber det kan hjælpe!
¨

Ja det var skam en rigtig god hjælp. Jeg var lige inde og kigge på Lerinis hjemmeside. og de ser jo gode ud. så jeg var lige inde på youtube for at finde nogle klip af "lyden" ja alt er jo relativt når man sidder ved en pc.
Men ud fra den beskrivelse som Continental kom med, efter han monteret hans system, og ud fra videoerne så tror jeg at der er lidt for meget larm for min smag.

Skulle jeg bruge den til søndags ture ville jeg nok vælge den, men nu er det en jeg skal bruge hver dag :-)

Jeg har siddet og kigget lidt på mx5parts og ilmotorsport og jeg kan bare ikke helt forstå de priser.
Faldt over fx de her to:

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2150&oid=726&depth=2&page=0&count=9&PHPSESSID=ce678e7d86f3c16e663bb47da3121118
Pris 445 €

samme model koster ved MX5Parts kun 355€

Så hvad er det lige fidusen er ved at købe i tyskland? er der noget skat og moms som jeg skal tage højde for?
Man er hvad man køre!

Tidligere bil: Mazda MX-5 NB 2000 1.8 Miracle Sortmetal
Brugeravatar
Kenneth-t
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 29. maj 2009 08:40
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Kuksi » lør 30. maj 2009 10:18

Ingen told/moms der kommer oven i de priser du ser på hjemmesiderne. mx5parts er bare billigst med tingene i langt de fleste tilfælde.

F.eks min rollbar (IL Motorsport stod der på kassen), var også billigere ved mx5parts (hvor den var på tilbud) ca.2000.-. Alligevel fandt jeg den i Belgien til 99€. Havde begge to side om side, de var 100% ens. Sendte retur til mx5parts, og fik pengene igen uden problemer. :D

Men mx5parts er der hvor jeg har handlet mest. Uden for EU er det meget besværligt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » lør 30. maj 2009 12:00

Told med USA er typisk mellem 3.5% og 12% told

Pris ifølge faktura 45 USD 248,60 kr.
+ fragtomkostninger 160,00 kr.
= toldværdi: (248,60 kr. + 160,00 kr.) 408,60 kr.

Told: 12 pct. af 408,60 kr. 49,03 kr.
+ moms: 25 pct. af (408,60 kr. + 49,03 kr.) 114,41 kr.

Du skal i alt betale told og moms 163,44 kr.

Handel med England er blot prisen +fragten.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Kenneth-t » lør 30. maj 2009 12:56

Kuksi skrev:Ingen told/moms der kommer oven i de priser du ser på hjemmesiderne. mx5parts er bare billigst med tingene i langt de fleste tilfælde.

F.eks min rollbar (IL Motorsport stod der på kassen), var også billigere ved mx5parts (hvor den var på tilbud) ca.2000.-. Alligevel fandt jeg den i Belgien til 99€. Havde begge to side om side, de var 100% ens. Sendte retur til mx5parts, og fik pengene igen uden problemer. :D

Men mx5parts er der hvor jeg har handlet mest. Uden for EU er det meget besværligt.


For pokker da så tror jeg lige at visa kortet skal på lidt overarbejde :D hehe


Claus --> tak for svaret, dejligt at få et regne eksempel så er det da til at regne ud :)
Man er hvad man køre!

Tidligere bil: Mazda MX-5 NB 2000 1.8 Miracle Sortmetal
Brugeravatar
Kenneth-t
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 29. maj 2009 08:40
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Kuksi » lør 30. maj 2009 13:43

Så mangler Claus også lige 150,-kr til Post Danmark for toldbehandling, pr. forsendelse.
Så de 248,60, for varen ender på 722,04 kr ialt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » lør 30. maj 2009 14:11

ja de svin tager kassen for ingenting....
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Kenneth-t » lør 30. maj 2009 15:17

Kuksi skrev:Så mangler Claus også lige 150,-kr til Post Danmark for toldbehandling, pr. forsendelse.
Så de 248,60, for varen ender på 722,04 kr ialt.


Jaaah okay, jeg syntes den fordel der er ved at handle i USA den bliver mindre og mindre. hehe. tror bare at jeg køber en udstødning ved MX5parts eller ilmotorsports. så er jeg også sikker på at få TUV godkendelses papiere med (håber jeg da :D)

Jeg takker for jeres hjælp jeg tror jeg fik den info jeg havde brug for. det kan jo være vi ses til et angemant engang. håber jeg kan komme med til det den 27/6 som jeppe og web angere.
Man er hvad man køre!

Tidligere bil: Mazda MX-5 NB 2000 1.8 Miracle Sortmetal
Brugeravatar
Kenneth-t
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 29. maj 2009 08:40
Geografisk sted: Silkeborg


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron