Et spørgsmål til montering af EBC bremseklodser

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Et spørgsmål til montering af EBC bremseklodser

Indlægaf And » tirs 26. maj 2009 17:22

Hej

Jeg er ved at montere nye EBC bremseklodser og skiver på bilen. Sammen med disse har jeg købt et monterings kit, men nu bliver jeg lidt i tvivl. Sammen med monteringskittet følger nemlig de dersens sorte \"anti-hyle\" plader der klipses bagpå klodserne. http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/954

På en EBC klods er der en slags gummi-belægning der umiddelbart burde have samme funktion (den er også på originale VW klodser). Skal der stadig monteres de anti-hyl plader eller skal man droppe disse?

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf KjaLLe » tirs 26. maj 2009 17:37

Puha, så vidt jeg husker monterede jeg mine uden dem fra mont. kittet.. :)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Claus » tirs 26. maj 2009 18:40

Ditto her, monterede dem også uden skrigepladerne., husk at påføre et MEGET tyndt lag kobberfedt på bagsiden af klodsen, blot så den er lidt fedtet, inden du monterer den.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tirs 26. maj 2009 19:02

Har prøvet begge dele.
Synes ikke, jeg kunne høre forskel.

Du skal kun komme kobberfedt på klodserne - eller skrigepladerne -, hvor de kommer i kontakt med kalibrene.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » tirs 26. maj 2009 20:55

Takker

Har lige været en tur i garagen igen og gjort bremserne færdige foran. Den med kun kontakt med kalibrene havde jeg fanget inden da, har dog smurt \"plus moms\" i forhold til kontaktfladerne bagpå klodserne, men i et tyndt lag.

Monterer bagpå i morgen tidlig, undrer mig bare lidt over justeringen af disse. Manualerne foreskriver spænd til de lægger an og drej så 1/3 tilbage på umbrachoskruen. Har jeg så ret i at de bagerste stempler selv justerer sig ind?

Eller burde man ikke lige dappe lidt på pedalen så der kommer pres på skidtet og SÅ dreje 1/3 omgang tilbage???
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Viggoman » tirs 26. maj 2009 21:38

Justeringen gaelder kun haandbremsen, saa ingen grund til at dappe pedalen. HUSK: haandbremsen maa ikke vaere trukket og haandbremsekablerne skal justeres helt slappe. Juster saa kaliberne som foreskrevet og slut af med at justere handbremsekablerne.

(beklager de manglende danske karakterer, men jeg fordriver tiden paa Malta. Fedt sted i oevrigt :-) )
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tirs 26. maj 2009 22:10

Du må da hilse MrT, hvis du kører ind i ham!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » ons 27. maj 2009 22:00

Viggoman skrev:Justeringen gaelder kun haandbremsen, saa ingen grund til at dappe pedalen. HUSK: haandbremsen maa ikke vaere trukket og haandbremsekablerne skal justeres helt slappe. Juster saa kaliberne som foreskrevet og slut af med at justere handbremsekablerne.

(beklager de manglende danske karakterer, men jeg fordriver tiden paa Malta. Fedt sted i oevrigt :-) )

Tjah bagvognen blev ordnet i dag - dog ikke uden lidt modstand.

Højre side gik udemærket, intet at bemærke her - bortset fra en bøf med nogle fjederclips og en stædig (m)and der ville montere dem før caliberen kom på... det gik meget lettere da jeg opdagede de kunne monteres bagefter... :oops:

Venstre side var værre... caliberen sad fast på gliderne. Stemplet vandrede fint, men det viste sig at vedkommende der havde smurt de tre andre calibre åbenbart havde overset den fjerde! Ingen fedt og en del tæring på glidefladerne - øv, øv og 3x øv. Værst medtaget var selvfølgeligt den øverste, som netop ikke lige er til at skifte.

Igang med noget fint smergellærred kombineret med slipol til at rette ridserne ud igen, også inde i caliberens gliderflade. Efter ca. en times tålmodigt arbejde var resultatet så godt at jeg tror på det nok skal holde med smøring og kærlighed! I øvrigt var bag-skiverne ikke så slidte igen, men med nye på lager så kunne jeg ligeså godt skifte dem.

Efter skidtet var samlet og pedalen aktiveret en del gange løftede jeg bagenden op for at tjekke håndbremsen. Her synes jeg at den faktisk bremsede jævnt, måske med lidt overvægt til den ene side, men hvor præcis skal man være her... flueknepper vi eller er den ligeglad?

Ved ca. 8 klik på håndbremsegrebet kunne der næsten ikke trækkes mere - derefter var det næsten vold der skulle til.

Glæder mig helt til at køre en prøvetur i morgen for at nyde nye bremser... og køre dem til! Meeen tror vist lige jeg skifter olie og benzinfilter inden jeg når så langt.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » tors 28. maj 2009 06:56

Lidt morgenflue----:
Hvis håndbremsekablerne under vognen er lige lange, og der er nye klodser på bremserne, vil trækket på bremserne være ens.

På NA er korrekt indstilling, at håndbremsen er i slutstilling efter 5-7 klik.

Indstilles/justeres \"oppe\" ved grebet i kabinen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » tors 28. maj 2009 08:32

hasse skrev:Lidt morgenflue----:
Hvis håndbremsekablerne under vognen er lige lange, og der er nye klodser på bremserne, vil trækket på bremserne være ens.

På NA er korrekt indstilling, at håndbremsen er i slutstilling efter 5-7 klik.

Indstilles/justeres "oppe" ved grebet i kabinen.

Det var netop også min tanke at trækket burde være ens...

Nu kører jeg lige lidt i bilen og lader bremserne sætte sig. Så kigger jeg på håndbremsen igen.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron