Polyurethan bøsninger

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Polyurethan bøsninger

Indlægaf Tore » tors 7. maj 2009 18:59

Jeg har købt et komplet sæt polyurethan bøsninger til undervognen. Er der nogen der har gode tips og idéer til udskiftningen - udover at have god tid :?:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Danny » tors 7. maj 2009 19:56

Ja altså, hvis du gerne vil have udskiftet andre undervognskomponenter, så er det nemmest i forbindelse med denne operation.

Men følgende fik jeg specielt brug for:
-passende toppe og nøgle i stærk kvalitet (jeg flækkede flere af mine gamle Bilka-dele).
-rustløsner.
-et jernrør som forlænger/momentstang til topnøglen (meget rar at have, næsten uundværlig!).
-en lille blæselampe til at løsne genstridige møtrikker.

Derudover vil jeg foreslå at du låner en presse ved et værksted til at klemme bøsninger i og ud. Men du kan jo også være heldig at få lov at låne Altid6's hjemmefremstillede værktøj til formålet, det luftede han vist muligheden for tidligere.

Det bedste ville jo klart være også at have en kompressor med luftværktøj, det ville jeg rigtig gerne have haft.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Bent » tors 7. maj 2009 20:44

Har lige været igang med dette\"dejlige hyggejob\" :x
Du får sandsynligvis brug nogle bolte:
Camberbolte, de brækker dejlig nemt :)
Den lange bolt, yderst nederst bag. Den sidder rigtig dejlig fast :o
Ved ikke om det står i din monteringsvejledning, det er en fordel at varme gummibøsningerne op. De skal ryge, men der skal ikke komme
flammer ud. Dette skyldes at de vistnok er limet i. Når limen er varm kommer de ud på 5 min, med limen intakt ca 60 min...
Nå ja, limrøgen er vist lidt giftig, så vent til svigermor er på besøg :twisted:
Husk at smøre bolt+metalbøsning, så de ikke gror sammen igen.
Det er et slidsomt job, men ret nødvendigt. :|
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Kuksi » tors 7. maj 2009 23:12

@Tore
Vil bare sige at vi har samme job at se frem til. Har haft dem liggende i et år nu..
Billede
Har også Koni undervognen liggende som skal på ved samme lejlighed. Det er bare så svært at skulle undvære den bil i flere dage, på denne tid af året.
Som Bent siger, så skal de gamle bøsninger der er limet i. De skal varmes godt op (til de ryger), så slipper limen nemlig
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » tors 7. maj 2009 23:26

@Tore: det var nu mig der havde opfundet et hjælpeværktøj, og det må du gerne låne.

Billede


Se også : http://motomiata.blogspot.com/2009_02_01_archive.html

Og så er det unødvendigt at opvarme bøsningerne.

Bemærk at du skal have drivaklserne afmonteret og møtrikken midt i navet er den hårdest spændte på hele bilen. Be prepared!
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Tore » søn 10. maj 2009 19:55

@Viggoman: Tak for tilbuddet, men der er lidt langt over for at hente den. :-) Jeg plejer at låne mig til plads i et værksted hos en mekaniker når der skal laves store ting, så jeg håber de vigtigste redskaber kan findes der.

Forøvrigt var der ikke nogen monteringsvejledning med mine (har købt dem hos Flo Flex i England, 198£ inkl. fragt). Tænkte at bruge 'Performance projects', råd fra five-speed og min sunde fornuft når jeg finder tid i kalenderen til at få dem skiftet. :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron