Lambdasonder 4-wire

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Lambdasonder 4-wire

Indlægaf altid6 » ons 15. apr 2009 12:43

Har kigget et par tunings manualer igennem for ECUér og de anbefaler at man piller sin wideband sonde af, når man har tunet motoren og ECUén, da sonden har en begrænset levetid. Hmm jer med wideband sonder, sidder jeres ikke stadig i bilen???? Fik også læst et sted at en LMS-11 sonde bruger man tit kun til tuning og derefter piller den af, hvorimod en LSU-4 sonde \"kan\" man lade blive i bilen. Synes dog ikke rigtig at jeg nogne steder kan finde levetiden for sådanne nogle sonder. Min er en LSU-4 fra Bosch og regner med at lade den blive i bilen også efter tuning. Hvis ikke man lader sonden blive i bilen, så er den AFR måler, som man installere i bilen jo rimelig ubruglig.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » ons 15. apr 2009 14:35

:?: :?: :?:

Aldrig hørt det før. Men hvis ECU'en ikke bruger closed loop kan det godt give mening. Innovate nævner ikke noget om begrænset levetid på deres produkter, kun at man skal re-kalibrere skidtet en gang imellem.

Og på en tvangsfodret bil (som din ender med at blive) skal man ubetinget have en AFR måler med en WB O2 til at overvåge at den ikke pludselig kører for magert. En defekt benzinpumpe f.eks., hvor benzintrykket falder kan hurtigt brænde stempler og ventiler af.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » ons 15. apr 2009 15:24

Ja det er også de tanker som jeg har, så blev lidt overrasket da jeg læste om det i manualen til en Wolf3D V400 og en V500. Jeg har det samme kit som dig fra Innovative, så har heller ikke tænkt mig at pille sonden af, nu da den er sat på. Læste også på en dansk tuningsside (kan ikke huske hvilken) at prof tuner værksteder tit bruger en LMS-11 sonde, som de så piller af igen, når tuningen på rullefeltet er overstået. Hvad de så sætter på bagefter ved jeg ikke.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Kuksi » ons 15. apr 2009 15:55

LC-1 er da den der anbefales til brug sammen med en MegaSquit. Og det er da netop i forbindelse med yderligere tuning, det oftest kommer på tale. Så kan heller ikke se hvad ideen skulle være med at \"spare\" på O2 sensoren. Det er klart at det er en sliddel som vil skulle skiftes over tid, men alligevel. Min bliver også hvor den er. :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Christian S » ons 15. apr 2009 17:45

Hej.
Der er mange der bruger en bredbåndssonde til at køre bilen ind, da den er meget nøjagtig.
Derefter piller de den af og sætter en bolt i det ekstra hul i udstødningen.

Men eftersom du selv har købt en, og samtidig har display til, skal den da bare blive siddende og erstatte den originale. :D
Det er i hvert fald min plan.

Mvh Christian
Brugeravatar
Christian S
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 5. maj 2008 22:29

Indlægaf altid6 » ons 15. apr 2009 18:09

Har bestemt også tænkt mig at lade sonden sidde, undrede mig bare over den anden mulighed. Men der er åbenbart noget om det, hvis sonden bliver erstattet af en bolt.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron