Så fik jeg sat mine nye bremser på og hvis de bare bremser lige så godt som de ser ud, glæder jeg mig rigtig meget til at teste dem.
Men men en montager løber næsten aldrig perfekt og heller ikke i dette tilfælde. Inden man bestiller sit bremsekit, skal man måle om skive og kaliber kan være der når fælgen er på. Skulle mene at jeg havde målt rigtigt og havde endda bestilt et kit, som passer til en 15\" fælg. Men øv, da jeg lige skulle teste om fælgen kunne side på, viste det sig at det kunne den ikke
. Fælgen rør lige akurat kaliberen, når fælgen er spændt fast. Løsningen er dog at jeg laver en aluminium spacer på 5 mm, det giver rigelig plads til fælg og kaliber, samt at der stadig er masser af gevind til hjulboltene. Det var så første forhindring klaret. Derefter blev der fyldt ny bremsevæske på og udluftet bremser. Det skal siges at jeg har skiftet bremsevæske masser af gange, så har god erfaring med dette. Men der er noget galt. Bremsepedalen virker som en svamp og går virkelig langt ned inden der er bid!!!!!! Jeg har skiftet kaliber foran og bremsrør i hele bilen. Alle kaliber er udluftet, der er absolut intet luft i systemet. De nye kaliber har 2 ventiler hver, da der er 2 rækker med stempler. Begge disse ventiler er selvfølgelig også udluftet. Hmm hvad er der så galt? Systemet er tjekket og der er absolut ingen utætheder. Det skal siges at imens bilen er klodset op har jeg pillet batteriet fra. Jeg ved ikke helt hvordan det fungere, men der sidder vel en bremseforstærker og er den afhængi af strøm og kan det være grunden til svampepedalen. Gode råd er dyre nu, da jeg ikke lige kan spotte fejlen.