Bremse kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Claus » søn 15. mar 2009 08:04

Ja, den er jeg med på, såfemt der er tale om 2 identiske produkter hvor den ene er større end den anden, sådan er et big brake kit jo ikke opbygget...for den første er skiven smallere, for det andet er den flydende ophængt med de fordele der følger med her for så er center lavet af aluminium....
Så man sparer en helt del kg og smider man vægten af en alu caliber der intet vejer i forhold til vores lavpris støbejerns model - ja så sparer man bigtime..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » søn 15. mar 2009 08:24

Calibervægt har jeg ingen \"rigtig\" mening om udover, at den selvfølgelig er lettere - meget lettere -, hvis den er lavet af aluminium.
Kan godt forestille mig, at der er en kilos penge at spare. Pr. caliber.

Har forgæves forsøgt at få/finde nogle vægte for skiverne på big kits.
Mailede også for et par dage siden til en af producenterne for at få nogle vægte på såkaldte \"leight weight\" skiver. Nix svar.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 15. mar 2009 08:52

Fandt -lige- nogle rotorvægte hos Wilwood:
http://www.wilwood.com/Products/002-Rot ... /index.asp


Hvor svært kan det være???
Brugte fgl. søgekriterie \"big brake kits\"!!!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 15. mar 2009 11:42

Men hvis der kigges på Hi-Spec's kit har jeg svært ved at se forskel på deres diske og stock ditto.

Så der passer de beregnede vægte sikkert nogenlunde...for diskene.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » søn 15. mar 2009 12:10

Ja, 3.2Kg for 298mm versus din egen beregning som lå på 5.4Kg.
Eller omkring 40% vægt besparelse, eller sagt på en anden måde man reducerer vægten ved hvert hjul ved at opgradere.

Samt et kilos penge for caliber eller omkring 25% af total vægten.
Så ja der er en dejlig stor vægt besparelse og bedre bid ved at opgradere.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » søn 15. mar 2009 12:19

Ja Claus men kig lige på mit forrige indlæg om Hi-spec's big brake.

SÃ¥:
Big brake kit er ikke bare big brake kit.!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » tors 23. apr 2009 10:44

Så fik jeg sat mine nye bremser på og hvis de bare bremser lige så godt som de ser ud, glæder jeg mig rigtig meget til at teste dem.
Billede
Billede
Men men en montager løber næsten aldrig perfekt og heller ikke i dette tilfælde. Inden man bestiller sit bremsekit, skal man måle om skive og kaliber kan være der når fælgen er på. Skulle mene at jeg havde målt rigtigt og havde endda bestilt et kit, som passer til en 15\" fælg. Men øv, da jeg lige skulle teste om fælgen kunne side på, viste det sig at det kunne den ikke :? . Fælgen rør lige akurat kaliberen, når fælgen er spændt fast. Løsningen er dog at jeg laver en aluminium spacer på 5 mm, det giver rigelig plads til fælg og kaliber, samt at der stadig er masser af gevind til hjulboltene. Det var så første forhindring klaret. Derefter blev der fyldt ny bremsevæske på og udluftet bremser. Det skal siges at jeg har skiftet bremsevæske masser af gange, så har god erfaring med dette. Men der er noget galt. Bremsepedalen virker som en svamp og går virkelig langt ned inden der er bid!!!!!! Jeg har skiftet kaliber foran og bremsrør i hele bilen. Alle kaliber er udluftet, der er absolut intet luft i systemet. De nye kaliber har 2 ventiler hver, da der er 2 rækker med stempler. Begge disse ventiler er selvfølgelig også udluftet. Hmm hvad er der så galt? Systemet er tjekket og der er absolut ingen utætheder. Det skal siges at imens bilen er klodset op har jeg pillet batteriet fra. Jeg ved ikke helt hvordan det fungere, men der sidder vel en bremseforstærker og er den afhængi af strøm og kan det være grunden til svampepedalen. Gode råd er dyre nu, da jeg ikke lige kan spotte fejlen.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » tors 23. apr 2009 11:04

GÃ¥r ud fra, at det er venstre forhjul. Ikk?
Dvs. altså \"sige\", at kaliberen sider foran og ikke bagved skiven, som på stock.

MEN,men.
Du har vist sat skiven (-erne) forkert på.

Eller også har jeg gjort det!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » tors 23. apr 2009 11:04

Bare rolig!
Hvis bilen ikke har været startet når du prøver bremsen, så er der ikke vaccum til din bremseforstærker. Er sikker på at hvis du prøver med startet motor så er alt OK.
Der er iintet i bremsesystemet der kræver strøm. Lige bortset fra bremselygterne :wink:
Hvis du træder på bremsen imedens du starter motoren, skal bremsepedalen synke noget ned. Det viser at din bremseforstærker virker.

@Hasse. Det er da højre forhjul som jeg ser det, og det ser OK ud.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tors 23. apr 2009 11:11

NU er det bekræftet:

Jeg SKAL ha' specielle pc-briller!!!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » tors 23. apr 2009 11:21

Ubetinget højre forhjul og alt ser Ok ud. Svampet pedal = luft. Hvis der absolut intet luft er i systemet er pedalen hård som et brædt. Og når alle rør er skiftet kan der være mange steder der kan være fanget luft.

På den igen og brug en assistent til at jokke pedalen så du udlufter med højt tryk på bremsekredsen. Højre baghjul først, venstre baghjul, højre forhjul og til sidst venstre forhjul. It's PITA, men den eneste vej frem.

NB: lige et tip når du justerer bagerste caliber: det er vigtigt at løsne håndbremsekablet på skruen ved håndbremsegrebet. Kablet skal være helt slækket så vippearmen på caliperen (hvor håndbremsekablet ender) rører ved endestoppet. Herefter kan du justere den lille unbracoskrue så belægningen lige låser skiven og så bakke ½ omdrejning ud. Hvis man har for stramt kabel på håndbremsen når man justerer ender man med en håndbremse der ikke kan tage ved. Slækket i håndbremsekablet justeres derved til sidst, så man får et passende antal klik når man trækker håndbremsen.

Skideflotte bremser i øvrigt :D
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tors 23. apr 2009 11:30

Højre/venstre. Mener, at jeg har gi'et mig.
\"Over and out\".

Jeg er sikker på, at Kuksi godt ved, hvordan stock udluftes.

Men også herfra: De ser godt ud.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » tors 23. apr 2009 11:50

hasse skrev:Jeg er sikker på, at Kuksi godt ved, hvordan stock udluftes.



Ja, men ved altid6 det også.... :wink:

(selvfølgelig gør han det, men gentagelsen styrker hukommelsen. Og der er sikkert andre der læser tråden der ikke er helt stive i bremseudluftning)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tors 23. apr 2009 12:08

Det har du selvfølgelig ret i Viggoman. Sorry.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » tors 23. apr 2009 13:30

Sætter altid ca. 2 m spriklerslange på udluftningskruerne, så kan man se når der ikke er mere luft. En yderligere fordel er at kaliberen har svært ved at suge falsk luft tilbage, så man kan faktisk gøre det alene.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron