Bremse kit

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » tors 23. apr 2009 13:50

Somsagt så har jeg rimelig god erfaring med at skifte bremsevæske, tror at det er 10 gang, jeg har gjort det på en bil og 5 gang på min MX-5. Jeg har altid en hjælpe med til at skifte bremsevæsken. Hjælperen styre pedalen, imens jeg åbner og lukker ventilen. Der er ikke luft i systemet. Bruger altid en klar slange ned til en beholder, så jeg både kan se og høre om der kommer luft med ud. Som Viggoman skriver, bruger jeg altid fremgangsmåden med højre baghjul, venstre baghjul, højre forhjul og venstre forhjul. Når det er gjort går jeg altid det hele igennem engang til.

Det er et billed af højre forhjul og kaliberen kan ikke side anderledes da, dette kit bruger de samme bolt huller som de originale kaliber.

Det svar jeg ledte efter er det fra Kuksi, at grunden kan være at bilen ikke har været startet, så der er kommet vaccum i bremseforstærkeren. Lidt el er der i bremsesystemet, til væskebeholden, så der lyser en lampe hvis væskestanden bliver for lav :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Bent » tors 23. apr 2009 18:39

Sad lidt og kiggede på billedet af kaliberen, det ser ud som om udluftningskruen sidder nederst, det er da vist ikke hel rigtigt :o
Der skal nok byttes om højre<>venstre
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf altid6 » fre 24. apr 2009 11:59

Har ikke hørt om den regl der siger at ventilerne skal vende op af og de tilhørende beslag at lavet så kaliberne skal sidde sådan. Om en ventil vende op eller ned, kan vel være ligegyldigt, den skal jo lukke tæt alligevel og når der er tryk på bremsesystemet så vil væsken stå ud af ventilen ligemeget hvilken vej den vender, hvis den ikke er lukket eller er utæt.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » fre 24. apr 2009 12:43

Bent kan godt have en pointe. Luften vil søge opad i systemet og afhængigt af hvordan flowet er inde i caliperen kan det godt tænkes at der kan stå en luftlomme. Du kan jo forsøger at dreje caliperen så udluftninsgskruen er opad, sætte en klods i mellem stemplerne og så lave en udluftning.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » fre 24. apr 2009 12:55

Ja på den måde, kan det godt give mening, men jeg tænkte nu mere bare sådan på almindelig installation af kaliber og ved kørsel, der betyder det jo ikke så meget om, hvilken vej ventilen vender.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » fre 24. apr 2009 13:42

Nej. Jeg er dog overbevist om at producenten af dit bremsekit havde vedlagt en speciel instruktion hvis det var et generelt problem med luft i caliperen ved montering.

Men hvis et system har været helt tømt kan det nogen gange være svært at komme al luft til livs.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Bent » søn 26. apr 2009 11:57

Var ude at kigge på kablibre igår, så 10, alle havde udluftningsskruen siddene over bremseslangen. Det kan godt være det ikke er en regel, men bare en god ide...

Hvis du bytter rundt højre/venstre kan det være dit monteringsproblem forsvinder (spacerløsningen).
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron