Frihøjde ved forstærkning af undervogn.

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Frihøjde ved forstærkning af undervogn.

Indlægaf And » ons 29. okt 2008 21:58

Hej

I forbindelse med forberedelse af eventuelle vinterprojekter har jeg et spørgsmål. Jeg er flere gange blevet anbefalet at montere sådant to afstivninger til min undervogn. Såvidt jeg har læst mig til så burde min '92 NA have den bagerste monteret allerede, men jeg mangler så den forreste. Er det denne her? http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/361

Hvis man monterer den foran, reducerer det så vognens frihøjde eller sidder den højere oppe end andre komponenter foran?

Grunden til at jeg spørger er at jeg ved reduceret frihøjde vil risikere problemer med at gå ind over graven der hvor jeg normalt laver bil!

Kan nogle af jer kaste lys over sagen?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Webmaster » ons 29. okt 2008 21:59

Ja, det er den. Og ja, du reducerer frihøjden lige ved monteringsstedet med ca 0,5-1 cm!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf And » ons 29. okt 2008 22:08

Webmaster skrev:Ja, det er den. Og ja, du reducerer frihøjden lige ved monteringsstedet med ca 0,5-1 cm!

YDRK - så må jeg lige have tommestokken frem næste gang jeg er over graven! :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » ons 29. okt 2008 22:44

Web har ret, men tænk lige på at det er kun ved monteringsstedet der mistes frihøjde. Jeg er ret sikker på at du stadig har andre steder, der liggere lavere, selv efter en montering.
PS Jeg har selv eftermoteret begge \"afstivninger\" , og de gør virkelig en stor forskel. Også ved almindelig kørsel. 8)

PPS:Du kan jo spare 2mm ved at undlade skiven under boltene, og så lige med let hånd ta' kanten af graven med en vinkelsliber. :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » søn 9. nov 2008 23:43

Kuksi skrev:Web har ret, men tænk lige på at det er kun ved monteringsstedet der mistes frihøjde. Jeg er ret sikker på at du stadig har andre steder, der liggere lavere, selv efter en montering.
PS Jeg har selv eftermoteret begge "afstivninger" , og de gør virkelig en stor forskel. Også ved almindelig kørsel. 8)

PPS:Du kan jo spare 2mm ved at undlade skiven under boltene, og så lige med let hånd ta' kanten af graven med en vinkelsliber. :lol:

For lige at tage den for "Prins Knud" - evt. billede eller tegning/henvisning til monterings stedet, så kan jeg nemlig lige måle det i et snuptag næste gang jeg er under.

Skal jo snart have bestilt stumper til vinterens hyggeprojekter.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » man 10. nov 2008 00:38

Har faktisk ikke kunne finde billeder af monteringen.
Men kan finde denne side, hvor den står det ikke stjæler frihøjde.
http://www.duettomotors.com/miata/brace.htm#Front
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » man 10. nov 2008 10:35

And skrev:
Webmaster skrev:Ja, det er den. Og ja, du reducerer frihøjden lige ved monteringsstedet med ca 0,5-1 cm!

YDRK - så må jeg lige have tommestokken frem næste gang jeg er over graven! :D


Du lægger da bare et 20mm tykt brædt på hver side af graven til at køre på. Så er der ikke mere bøvl med det.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » man 10. nov 2008 19:11

Ja hva' faen - var lige forbi Andreas i dag og da bilen alligevel var oppe i luften kunne vi jo ligeså godt se om den passede? Det gjorde den jo og når den nu alligevel var der, så kunne vi jo ligesågodt montere den :D

Frihøjden tror jeg ikke bliver et problem, boltene til montering var dog meget (for) lange, så de blev lige tilpasset til formålet.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster

cron