periodisk syn med Racing Beat \"goodies\"

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

periodisk syn med Racing Beat \"goodies\"

Indlægaf Musikeren » man 13. okt 2008 09:47

Har just været nede hos den lokale \"synsbøddel\" :roll:

og jeg var spændt som en lille fjeder på, om den lille frække tøs
ville bestå eksamen.

\"synsbødlen\", gloede lidt på min udstødning, men besluttede
sig for ikke at spørge til godkendelser.

lidt senere efter af \"tøsen\" havde bestået lys og bremsetesten
til UG, tøede han lidt op \"den er jo helt vild med at bremse.... citat synsmand\" (jeg havde også lige tjekket bremserne og smurt glidepinde og det kan nok være... men jeg var lidt spændt på om han sagde noget til min ombygning af blinklys til kørelys, men det gjorde han ikke)

Så poppede han kølerhjelmen og spurgte lidt til hvorfor jeg havde
dækket luftfliterkassen sådan til ? :evil:

(den er pakket godt ind i det materiale
man bruger i nede sydpå til at sætte i sin forrude, når bilen er parkeret, så der ikke bliver 90 grader i kabinen + at jeg har ændret insugningen . så den får sin luft fra 4 stk. sugeslanger ude i \"munden\", som så ligeledes er \"Powerwrappet\".
I dagens anledning havde jeg ilagt et standard luftfilter, normalt kører jeg med et freeflow panelfilter og så har jeg bygget en
tynd/let plastickasse som har 2 lag \"Frontrude-isolering\" som så sættes over luftfilterkasse og Airflow-meter'en. den var også blevet hjemme i garagen i dag...)
han virkede tilfreds med min forklaring om koldere luft og kommenterede ikke den lidt alternative indsugningsvej.

Så skulle bagdækkene (195/50 R 50 - Spritnye Pirelly P6000 lige have et ord med på vejen)...
(aah. de er da vist lige lidt brede, og du skulle se at få sat nogle stænkklapper på... citat) ....
stænkklapper Nej da!! den ser 200% frækkere ud uden... Johnny og Brian i deres udslidte Golf 2 med tonede ruder må sgu' bare holde afstand, eller blive \"sandblæst\" :twisted:

Så kom turen til udstødnings-udledningen :? (jeg tænkte på timingen der var sat til 14 grader, og hele \"performance-udstødnings-systemet\" uden
Tüv godkendelser.... :roll: ,jeg havde dog for at pynte på det lige skiftet motorolie og filter)

Dommen :!: den overholder ikke helt værdierne... :evil: :!: :!:
er motoren helt varm :?:

(det var den.. jeg havde lige kørt den varm både bykørsel kun i 2. og 3. gear og ud på landevejen ved 5500 - 6500 omdr. og timet synstiden perfekt, så han åbnede porten straks jeg ankom)

\"jeg tager lige en ekstra tur i den og kører den helt varm.. citat\"

Så scorede han sig lige en tur til hvor \"hun\" blev kørt godt ud i gearene, men det er \"hun\" også vant til og kan godt li' det.... :wink:

tilbage igen, gasmåleren blev isat \"rumpetten\" PÅ BILEN :D (ellers var den nok ikke gået igennem :lol: )

\"Hmm nu går det lige an.. citat\"

Yess :!: bestået :!: :P Helt glad :!:

NA'er 1.6 årg. 90 med 83.766 MILES på tælleren.

modifikationer:

Timing ændret til 14 grader,
Hjemmebikset Cold Air luftintag, (dog med standard filter i dagens anledning)
195/50 på 15\" fælg, (uden stænkklapper i bag uha uha..),
Racing Beat 4i1 bananmannifold,
Racing Beat highflow katalysator,
Racing Beat Power Pulse Single Tip udstødning.
8.5 mm. Magnacor Performance Tændkabler.
Blinklys til Kørelys ombygning.

Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 29. okt 2007 10:08
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Red Love » man 13. okt 2008 18:22

Har selv haft samme fornøjelse, og i min dovenskab gad jeg ikke sætte kat'en på.

Behøver vel ikke skrive mere......

Fik dog godkendt 17\" fælge med 205/40 uden stænklapper samt en udstødning der ikke tilnærmelsesvist ligner den orginale, og at øsen er sænket 40mm samt at der er en 20cm revne i forruden brokkede han sig heller ikke over- de er flinke hos Quick bilsyn i Glostrup - København.

Så jeg skal jo lige en tur til omsyn, men det bliver nok først til foråret - hvem gider ligge nede under bilen på denne årstid, når sæsonen stort set er forbi.

Er der nogen der ved hvor man får en billig forrude?

Hilsen

Claus
Red Love
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 16. aug 2007 11:00
Geografisk sted: Virum

Indlægaf Ken » man 13. okt 2008 21:12

Tillykke med det!

Jeg går ud fra bilen forurener for meget (CO og lampdatal)...? I så fald er det garanteret din lampda sonde der er gået i udu... De står af med jævne mellemrum. Ellers kan det være en svag katalysator. RESTEN af udstødningssystemet har intet at gøre med forureningen.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Musikeren » tirs 14. okt 2008 19:24

Ja Ken, jeg har også mistænkt lambdasonden, må se om den ikke skal skiftes ud i løbet af vinteren....

Cat'en tror jeg ikke er den skyldige, den er næsten helt ny, så den
skulle gerne fungere....

Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 29. okt 2007 10:08
Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Red Love » ons 15. okt 2008 12:37

Havde netop IKKE kat'en monteret til syn, men en gennemstrømningspotte, der ligner en kat.

OG det gik som sagt ikke - trist.
Red Love
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 16. aug 2007 11:00
Geografisk sted: Virum

Indlægaf Kuksi » ons 15. okt 2008 16:24

Har prøvet det samme. Dog uden at være klar over at der ikke var indmad i \"kat'en\". Det var meget tæt på at den kunne overholde CO'en.
Så måske det var gået med min nye LC-1 lambdasonde?
Men med en ny kat. med indmad, faldt co'en med en faktor 100! Til gavn for miljøet, og tog også lige toppen af lyden fra den dobbelte udstødning.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » ons 15. okt 2008 16:58

Hvis der ikke er en O2 sensor efter cat'en, får ECU'en ingen signaler og kan derfor ikke regulere blandingsforholdet EFTER catpassagen.

KUKSI:
Tror, at du har ret, men det forudsætter nok, at de ideelle \"forureningsværdier\" er lagt ind i programmeringen.

Og så har vi -måske/forhåbentlig -det moralske problem, da blandingsforholdet ved minimal forurening og ditto ved max. effekt ikke er det samme.

Skider man på forureningen - og det gør man jo ikke - , kører med et rør istedet for cat'en og samtidig har en sports exhaust, lydpotte osv., larmer mx'eren som én i helvede - skulle jeg hilse og sige -og vil med GARANTI dumpe ved synet. Det være med eller uden decideret støjmåling.

Mener at kunne huske, at forhøjet tomgang (der måles ved synet) er 2500 rpm.

Mener OGSÃ… at kunne huske, at ECU'en ikke tager mod signaler/behandler ditto fra sonden ved 4500 rpm og opefter.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf BB » ons 15. okt 2008 17:32

Red Love skrev:Havde netop IKKE kat'en monteret til syn, men en gennemstrømningspotte, der ligner en kat.

OG det gik som sagt ikke - trist.



Trist :!:

Det er da bare et tegn på at systemet virker bare nogenlunde. Ideen med periodisk syn er bl.a. og forhindre der kører meget forudrenende biler rundt.

Jeg synes du skal se og få monteret den kat. - og så lade den side der for vores allesammen skyld.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Mogenz » man 20. okt 2008 14:46

Synes BB skulle lade sin MX5 står og købe en diesel bil med partikelfilter. så han kunne køre noget længere på literen. det sviner for meget kun at køre 8km/l.
Ja jeg skal tænke på mine små poder der skal vokse op med den forurening. Men jeg har ikke nogen. Får jeg nogen ....hmm næppe.
Ja jeg skal selv leve men det. Tak, jeg frygter ikke døden for mig eller menneskeheden.
ja nu er jeg politisk ukorrekt, men jeg er glad for jer andre der tænker på miljøet... det giver ekstra plads til mig :)
Man skal jo ikke svine for at svine ...man skal svine hvis man får noget ud af det.
Det er som energi (strøm), du kan købe almindelig strøm og \"grøn\" strøm <--- hvad det så end er. Indtil videre kommer det fra samme sted og du ved ikke om det er det ene eller det andet. Men de CO2 kvoter vi ikke køber os til i DK bliver solgt andre steder i verden. Så at være grøn her er bare med til at svine et andet sted :)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf BB » man 20. okt 2008 18:08

Mogenz skrev:Synes BB skulle lade sin MX5 står og købe en diesel bil med partikelfilter. så han kunne køre noget længere på literen. det sviner for meget kun at køre 8km/l.


Nu er der altså voldsom forskel på en bil med kat. vs. en uden og så kører jeg forøvrigt noget længere end 8 km/l.Forøvrigt, så skulle holde øjenen på det køretøj debatten handler om for min benzinøkonomi og kat har ikke nogen indflydelse på den.


Mogenz skrev:Ja jeg skal tænke på mine små poder der skal vokse op med den forurening. Men jeg har ikke nogen. Får jeg nogen ....hmm næppe.
Ja jeg skal selv leve men det. Tak, jeg frygter ikke døden for mig eller menneskeheden.


Jamen det er da flot du ikke tænker på andre end dig selv


Mogenz skrev:ja nu er jeg politisk ukorrekt, men jeg er glad for jer andre der tænker på miljøet... det giver ekstra plads til mig :)
Man skal jo ikke svine for at svine ...man skal svine hvis man får noget ud af det.


Jeg kan godt læse , at konceptet om og vise hensyn er fremmed for dig. Ikke desto mindre, så synes jeg du skal overveje tanken for hvis alle opfører os sådan kan det hurtigt blive ildeset og køre MX-5!




Mogenz skrev:Det er som energi (strøm), du kan købe almindelig strøm og "grøn" strøm <--- hvad det så end er. Indtil videre kommer det fra samme sted og du ved ikke om det er det ene eller det andet. Men de CO2 kvoter vi ikke køber os til i DK bliver solgt andre steder i verden. Så at være grøn her er bare med til at svine et andet sted :)


Og præcis hvad har grøn strøm med sagen at gøre? Hvis det er et forsøg på Erasmus Montanus logik, så synes jeg du skal prøve igen :wink:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Mogenz » man 20. okt 2008 20:38

hej BB,
Godt ord igen.
Det var et forsøg på at sige at der er ingen grund til at være så grøn. Og man kan tænke på andre på mange måder.
Du har ret, en bil uden kat. forurener mere. Sådan er det jo bare. Men det betyder jo ikke at du skal dømme andre, lad dem køre som de vil. Hvis politiet og synshallerne mener noget andet, lader de det nok komme til udtryk.
Du stopper vel heller ikke folk civilt for at køre for stærk ? eller køre efter dem for at give en repræmande for at smide et skod ud af vinduet ?
Jeg kan godt læse , at konceptet om og vise hensyn er fremmed for dig. Ikke desto mindre, så synes jeg du skal overveje tanken for hvis alle opfører os sådan kan det hurtigt blive ildeset og køre MX-5!

Hvorfor skulle vi dog ende som mere ilde set end andre billister. Jeg har skam min MX5 helt standard. Jeg kunne ikke finde på at ændre noget der ville være til gene for miljøet. Men at bestemme hvad andre gør er hverken din eller min afgørelse.
Og det med strømmen var mest for at sige at man skal tænke over hvor man sætter ind som grøn/miljø rigtig.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron