The icing on the cake

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf motorbøllen » tirs 30. sep 2008 17:21

Viggoman.

Det ser fandme godt ud.

Selv har jeg en idé om at jeg vil have ventildæksel og indsugningsmanifold, malet i bilens farve.

Ved ikke lige hvordan det vil se ud, om det evt bliver for blåt derude men indtil videre er det planen.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf KjaLLe » tirs 30. sep 2008 18:24

Ja det ser rigtig lækkert ud..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Viggoman » tirs 30. sep 2008 18:43

motorbøllen skrev:Viggoman.

Det ser fandme godt ud.

Selv har jeg en idé om at jeg vil have ventildæksel og indsugningsmanifold, malet i bilens farve.

Ved ikke lige hvordan det vil se ud, om det evt bliver for blåt derude men indtil videre er det planen.


Ej blåt til lyst... du skulle hellere starte her med den blå: http://www.flyinmiata.com/projects/current_projects_flip.php?x=826 :).
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf motorbøllen » tirs 30. sep 2008 19:01

Ej blåt til lyst... du skulle hellere starte her med den blå

Ikke dårligt, det er lige før jeg savler.

Men det må være et større projekt at holde så flot.

Jeg tror bare at jeg begynder stille og roligt i motorrummet, og så arbejder mig langsomt fremad.

Eller starter med en HKS udstødning, hvis ikke den er for pebret.
Valget står mellem den, eller en Supersprint grp N udstødning
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Viggoman » tirs 30. sep 2008 20:59

motorbøllen skrev:Eller starter med en HKS udstødning, hvis ikke den er for pebret.
Valget står mellem den, eller en Supersprint grp N udstødning


Så kommer du da i den grad til at leve op til din by-line. Godt man ikke bor på Stevns..... 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf motorbøllen » ons 1. okt 2008 13:37

Viggoman skrev:
motorbøllen skrev:Eller starter med en HKS udstødning, hvis ikke den er for pebret.
Valget står mellem den, eller en Supersprint grp N udstødning


Så kommer du da i den grad til at leve op til din by-line. Godt man ikke bor på Stevns..... 8)


Jeg tror nu ikke at den udstødning HKS laver til MX-5, larmer nær så meget som de Hyperpowerudstødninger, som alle efterhånden sætter på deres thansenfærger.

Jeg går efter en mere stilren og klassisk snerrelyd, og en lille forbedring af kræfterne uden at det bliver det helt vilde støjinferno.

Og kan man evt få den til at lyde som en oldtimer rallybil, dog ikke ligeså højt, så er jeg mere end godt tilfreds.

Så det er godt at man ikke skal sælge den med det samme.
Så kan man prøve sig lidt frem.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Viggoman » ons 1. okt 2008 13:54

SÃ¥ er jeg mere rolig.... :)

Var det ikke værd at overveje en cat-back løsning som er bygget specifikt til MX5? Der er jo flere rigtig gode systemer på markedet, også til fornuftige penge. Så er performance kendt og du kan garanteret støve nogle eksempler op og høre dem inden du beslutter dig.

Jeg har en FM single tip http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4503&parentid=0&stocknumber=06-17000. Den lyder rigtig godt. Dybere og \"federe\" i lyden og med et herligt sner over 5.000 rpm. Plus det helt rigtige \"bøvs\" ved nedgearinger. Du er velkommen forbi til en \"lytter\"
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf motorbøllen » ons 1. okt 2008 14:07

Det er ikke utænkeligt at jeg er tændt på en lytter.

Og pæn ser den tilmed ud.

Ikke for prangende, og ikke det der tykke afgangsrør som der er på en simons udstødning eller en One-Two pipe. Det minder om et forstørret bremserør, bare uden kraven.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Danny » søn 30. nov 2008 12:13

Det ser altså bare supergodt ud med sådan et poleret ventildæksel. Jeg har selv samme planer, jeg mangler bare at finde en der kan polere den helst i nærområdet. Og 800 kr er under halvdelen af hvad jeg havde forventet det ville koste!

Jeg købte for snart et år siden et ekstra ventildæksel fra Au2fast og han oplyste at han skulle have en plov for et indsugningsmanifold hvis nogen er interesserede. For lige siden jeg så et højpoleret indsugningsmanifold på miata.net har det været et fast mål at få i min egen 5'er. De dejlige runde kurver det har, ser simpelthen utroligt ud når det har fået sådan en omgang.


Så skal resten af motoren bare pulverlakeres og så er vi godt kørende på den front 8)

PS: jeg er blevet frarådet at forkrome dækslet, da det ekstra lag blot er med til at holde på motorens varme. Det kan der jo være noget om, men ikke desto mindre har tusindvis jo pulverlakerede dæksler og jeg har ikke hørt om knas i den forbindelse.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf jonaslarsen » søn 14. dec 2008 00:22

jeg brugte en lørdag på mit ventil dæksel, men kan man få det gjort for 800 kr på et metalsliberi så ville jeg nok anbefale at få det gjort der.
købte en polere\"fætter\" til boremaskinen + noget vådeslibepapir men der skal sættes nogle timer af til det tror jeg brugte 6-7 timer på mit ventil dæksel
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_ ... 07-12-2008
Brugeravatar
jonaslarsen
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 20. jul 2008 00:11
Geografisk sted: fyn

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron