En lille (lidt off-topic) historie:
Jeg havde engang en ford escort fra 1982 som oprindeligt kom med en 1,1 motor i. Den døde. Så satte jeg en 1,3 motor i, og det var \"paradis\" at køre med, i forhold til før. Men den var desværre ikke i så god stand, og den begyndte at sprøjte rundt med olie over det hele. Jeg kan ikke huske detaljerne, men det endte hvertfald med at \"stegepanden\" der lå oven på karburatoren, kunne indeholde olie lige pludselig.
Stegepanden får sit luftindsug oven fra udstødningsmanifolden - og det var så også der olien dryppede ned på.
Det endte med at jeg en dag kom kørende på motorvejen da jeg pludselig kunne se i bakspejlet at motorvejen var helt røget til. Ind til siden, og så begyndte det at ryge op fra motorrummet.
Jeg tog hunden ud fra bagsædet og min kammerat og jeg gik i gang med at puste flammer ud i motorrummet - så selvom den havde røget/brændt i ukendt tid, og tændkablerne ikke så særlig pæne ud mere, startede den fint og vi kørte videre
(dog med en lille modifikation, så olien fremover løb ned i en dunk så den kunne blive hældt på igen når den trængte til det...)
Så pas på med olien