H-sele

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » søn 19. jul 2009 08:42

Webmaster skrev:Jesper, du skal se at få købt dig en bøjle, sådan som du bruger bilen.


+1!

Sådan en står højt på min ønskeliste. Man slipper ikke godt fra en rulletur i en MX5. Og f.eks. en Trackdog M2 ser da ikke værst ud.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » søn 19. jul 2009 11:30

Mon ikke det er rimeligt ligegyldigt, hvad man har af roll bar og H-sele, hvis der først rulles rundt?

Har man gjort det- rullet rundt- , er der sikkert 2 ønsker, der står øverst på ønskesedlen:

ENTEN
nogle større, mere aerodynamiske englevinger end standard

ELLER
en motoriseret (tunet) kørestol.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Re: H-sele

Indlægaf Piphest » søn 19. jul 2009 12:25

hasse skrev:Der er åbenbart flere af de aktuelle debatdeltagere, der kraftigt overvejer at "raketificere" deres MX5'er.

He he "raketificere"... FEDT udtryk! :lol:

hasse skrev:Mon ikke det er rimeligt ligegyldigt, hvad man har af roll bar og H-sele, hvis der først rulles rundt?

Hvorfor mener du at det er ligegyldigt hvad man har af rollbars og H-seler, hvis man ryger rundt?

Efter hvad de skriver på www.flyinmiata.com, så skulle alle Hard Dog rollbars beskytte, og dem der går under kategorien "Hardcore Rollbars" skulle beskytte ekstra godt. Hvad skulle idéen ellers også være med rollbars, hvis ikke de skulle beskytte en hvis man ruller rundt?
http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=92

Jeg har selv overvejet dem der hedder Hard Dog Deuce:
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... 0%20CENTER
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » søn 19. jul 2009 13:02

Piphest:
Kan kun støtte dine overvejelse om Deuce roll baren.
Har den selv.
Jeg tror også, at den kan bruges til montering af H-sele.

Min grund til montering af roll baren var - udover det med H-sele - først og fremmest for at afstive bagenden (og valget faldt på Deuce p.gr.a. udseendet (den sorte model)):
Den monteres med plader og bolte gennem hjulkasserne og do. do. gennem de lodrette \"piller\" B-pillar?)- som jeg ikke umiddelbart kan huske navnet på - mellem dør og og bagenden af vognen. \"Pillen\", hvor sikkerhedsselen går ned i.
Og ikke \"bare\" via befæstigelsen til støddæmperne, som de andre afstivere til bagenden.

Mht. til beskyttelse ved en rulning føler jeg mig ikke overbevist om, at forrudens ramme kan holde til det. Men ved det ikke - Gud ske lov.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » søn 19. jul 2009 13:33

Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Munk » søn 19. jul 2009 13:46

der er nogle billeder her der samlet set giver en idé om hvad forruden kan holde til. http://www.bethania-garage.com/testimonials.htm
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf altid6 » man 20. jul 2009 08:19

Endnu en MX-5 som er rullet rundt, denne er fra Sverige, hvor bøjlen har begrænset skaden en del. http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=montera-stortbage
Nu vi er ved motorsport og åbne biler, så kunne en ekstra styrtbøjle desværre ikke redde Henry Surtess fra en tragisk død igår i Formel 2. Sad og så det live og må sige at det var lidt chokkerende og yderst uheldigt at blive ramt af et flyvende dæk. At se ham ramme dækbarrieren må siges at bringe minderne tilbage til Ayton Sennas ulykke på Imola. Selvom at han havde HANS device på hjalp det ikke. Tankerne går til hans familie. Tænk at dø på den bane hvor et af svingende er opkaldt efter hans far, formel 1 pilot John Surtess. Han blev 18 år R.I.P.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron