Deltagelse i DASU Youngtimer Cup med Mazda MX5

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Deltagelse i DASU Youngtimer Cup med Mazda MX5

Indlægaf altid6 » fre 6. nov 2015 15:17

Ser ud til at der er et gennembrud hos DASU, så vi endelig har en dansk race serie, hvor vores MX5 må deltage.
Jeg har været i kontakt med DASU angående deres regler for biler der kan deltage i Youngtimer Cuppen.

Jeg skrev til dem med en masse argumenter for hvorfor at MX5 skulle have lov at deltage, blandt andet at der var en stor community omkring MX5, så ved at de kunne deltage ville det give større kendskab til Youngtimer Cuppen.

I dag fik jeg så svar fra DASU og det er jo et yderst positivt svar.

Hej Jesper.

Hermed svar fra HU på din henvendelse

I samarbejde med YT-kørerne er HU ved at se på reglementet, så bl.a. to-personers sportsvogne kan deltage i YT, uden at der skal laves en vurdering af, om den er baseret på en serieproduceret 4-personers bil.
På HU's vegne vil Henrik Carlsen foretrække at give endeligt svar, indtil han har en foreløbig godkendelse fra YT-gruppen om reglementsændringerne.
Hvis ændringerne mod forventninger ikke bliver godkendt, er det HU's opfattelse, at Mazda MX5 kan godkendes som serieproduceret to-personers sportsvogn.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive.

Ha en fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Dansk Automobil Sports Union

Carina Møller

Tlf. 43 26 28 80
Direkte: 43 26 28 83
Mobil: 24 91 49 94
Mail: cm@dasu.dk
Twitter: @dasu_dk

Så gang i garagerne, med at bygge MX5 racerbiler, nu da det tyder på at vores passion for MX5 endelig kan drives videre inden for rigtig motorsport.

Rigtig god weekend.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Deltagelse i DASU Youngtimer Cup med Mazda MX5

Indlægaf Kuksi » fre 6. nov 2015 16:55

Fedt!
Så er det bare at finde en sponsor og tiden til det.
Selv om det næppe bliver noget jeg selv kommer til at deltage i så vil jeg da følge det med spænding.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Deltagelse i DASU Youngtimer Cup med Mazda MX5

Indlægaf Holger » man 9. nov 2015 10:47

Det lyder rigtig, rigtig godt!

Det er i alles interesse at få givet en tilladelse til MX-5'ere og give endnu flere en mulighed for at komme i gang med banesport uden at skulle røve en bank. Så jeg er glad for at se, at DASU nu tilsyneladende endeligt rykker.

Mvh.

Holger
Brugeravatar
Holger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 19. jun 2015 08:01

Re: Deltagelse i DASU Youngtimer Cup med Mazda MX5

Indlægaf Holger » man 15. feb 2016 13:18

DASU har i dag offentliggjort de nye reglementer for 2016. Herunder også for Youngtimer-klassen. Det relevante afsnit i reglement 9_3_2016 siger nu:

Serieproducerede standard- og GT-biler, som er produceret i mindst 5.000 identiske eksemplarer inden for 12 på hinanden følgende måneder. Kun bilmodeller, der var i produktion mindst 15 år før d. 1. januar i den aktuelle sæson, er tilladt. Ved tvivlsspørgsmål afgør Historisk Udvalg, om en tosædet sportsvogn kan henregnes til kategorien serie.


Så med andre ord: MX-5'ere kan nu godkendes til at stille op i klassen! :D :D :D
Brugeravatar
Holger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 19. jun 2015 08:01


Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron