Five-speed Online NA City Cup [invitation][update]

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Five-speed Online NA City Cup [invitation][update]

Indlægaf Tore » tirs 22. mar 2011 10:09

Hej Alle

Nu kan jeg næsten ikke sidde stille længere. Derfor har jeg besluttet mig for at arrangereet mesterskab med det meget ordrette navn: Five-Speed Online NA City Cup. De største ændringer i forhold til sidste mesterskab er:

-Vi kører kun på by-baner
-Vi kører kun NA '89
-Pointsystemet er ændret så der forhåbentligt kommer flere med i kampen om podiet
-Vi kører 3 kortere løb (25 km) pr. afdeling istedet for 2 lange (50 km)

Det komplette regelsæt inkl. banevalg og datoer bliver postet i denne tråd.

Mark Walker/ZiGGiMoN har desværre ikke mulighed for at deltage denne gang, men har meldt sig som uvildig incident marshall.

Interesserede bedes sende mig en mail med PSNID/navn senest d. 28/3-2011. I er velkomne til at invitere udefrakommende \"clean racers\" til at deltage. Tilmelding er efter først-til-mølle-princippet.

Følgende deltagere er tilmeldt indtil videre:

PSNID/Navn

hamderole/Ole
djustiz/Tore
tuhskov/Thomas
COOLdotDK/Bruno
One-niner_dk/Tom

Jeg håber at se et fuldt grid og at vi må få en række sjove og udfordrene mandage de næste par måneder. :-)
Senest rettet af Tore tirs 29. mar 2011 20:31, rettet i alt 3 gange.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Tore » tirs 22. mar 2011 10:12

Reglerne for FSONACC 2011

Kører:
1) Man skal være i besiddelse af Gran Turismo 5.
2) Der skal altid udvises en god sportsånd før, under og efter løbet.
3) Deltagerens PS3 skal enten være koblet direkte til modem (NAT1), i DMZ (NAT2) eller bag router med fungerende UPNP (NAT2)

Bilerne:
1) Bilerne i denne løbsserie skal være Mazda MX-5 NA. Den eneste tilladte bil er:
P/S Mazda Eunos Roadster (NA Special Package) '89

2) Bilerne må maksimalt have 207 HK
3) Dæk er sport soft
4) Der er frit â€
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Tore » tirs 22. mar 2011 10:15

Afvikling af løb:
1) Til hele løbsserien er der udpeget 1 til 3 administrator, som kan hoste et løb (hvis førstevalget er forhindret kan nummer 2 tage over).
2) Administrator er ansvarlig for at serveren er oppe at køre til aftalte tidspunkt, kl 20 og at Loungen er åben 15 minutter før kvalifikationsstart kl 20.
3) Dem der ønsker at deltage i løbsafdelingen skal være klar i loungen inden kl 20.
4) Administrator starter serveren kl 20, til kvalifikationen og det er kun administrator der må starte løbet.
5) Er der ikke minimum 50 % af de tilmeldte til løbsserien, inde i loungen inden kl 20, vil afdelingen ikke være tællende til mesterskabet.
6) Administrator sørger for at kvalifikationen er på 30 minutter.
7) Efter kvalifikation, vil startrækkefølgen være givet til første løb i afdelingen.
8) Efter afslutning af første løb, skal administrator sørge for at gemme replay af løbet, så han har slut stillingen og kan føre point ind i scoresystemet.
9) Til andet og tredje løb i afdelingen, vendes startrækkefølgen om, i forhold til resultatet fra første løb.
10) Efter afslutning af andet løb, skal administrator sørge for at gennem replay af løbet, så han har slut stillingen og kan føre point ind i scoresystemet.
11) Efter endt løbsafdeling er det administratorens opgave at indføre resultater i scoresystem, afgøre eventuelle twists ved at gennemse replays.
12) Brug af skrift og voicechat er tilladt i loungen og under kvalifikation. Under løb er der ingen form for kommunikation.


Straf og dom:
1) Vi går ind for fair race, derfor vil der blive straf til dem som kører en anden af banen, hvis der er tale om hasarderet eller voldsom kørsel, presser en bil af banen som er ved at overhale en, pludselige opbremsninger, hvor der ikke burde være grund til at bremse, samt dive bombing (bruger en anden bil som bande for at komme igennem et sving, i stedet for at bremse ordentlig op).
2) Der vil være kontakt bilerne imellem, det kan ikke undgås, men vis respekt og hensyn for hinanden.
3) Såfremt at man er med i et uheld og ønsker at klage over andres kørsel, skal denne klage rettes til administrator, som så vil kigge replay igennem og ud fra det komme med en dom i sagen.
4) De andre udvalgte administratorer kan komme med deres syn for sagen, men ikke hvis de selv har været en del af klagesagen.
5) Såfremt at det afgøres at en pågældende sag ikke er et race incident, vil der blive givet en straf til den der findes skyldig.
6) Straf vil være pointstraf, som trækkes fra i scoresystemet.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf BB » tirs 22. mar 2011 14:55

Super godt gået med at få sat noget på hjul allerede nu.

Tore skrev:9) Til andet og tredje løb i afdelingen, vendes startrækkefølgen om, i forhold til resultatet fra første løb.


Bør det ikke være "Til andet og tredje løb i afdelingen, vendes startrækkefølgen om, i forhold til resultatet fra forrige løb."?


Og så et forslag omkring replays. Jeg synes det ville være skægt, hvis replays løbende gemmes og uploades til en passende server et sted. Hvis mesterskabet bliver spændende nok, så kan det blive helt underholdende at kunne følge med fra sidelinjen og i hvert fald interessant for dem der måske misser en løbsaften. Ideelt bør replays selvfølgelig være videofiler, men mere håndterbart er det nok hvis der bare er tale om GT5-filerne.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Tore » tirs 22. mar 2011 19:19

BB skrev:Bør det ikke være "Til andet og tredje løb i afdelingen, vendes startrækkefølgen om, i forhold til resultatet fra forrige løb."?

Selvfølgelig. Det er ikke sådan, at være copycat! :-)


BB skrev:Og så et forslag omkring replays. Jeg synes det ville være skægt, hvis replays løbende gemmes og uploades til en passende server et sted. Hvis mesterskabet bliver spændende nok, så kan det blive helt underholdende at kunne følge med fra sidelinjen og i hvert fald interessant for dem der måske misser en løbsaften. Ideelt bør replays selvfølgelig være videofiler, men mere håndterbart er det nok hvis der bare er tale om GT5-filerne.


Mark/ZiGGiMon har tilbudt at klippe nogle film/highlights og smide dem på Youtube. :-D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf ziggimon » ons 23. mar 2011 13:31

Tore skrev:Mark/ZiGGiMon har tilbudt at klippe nogle film/highlights og smide dem på Youtube. :-D


Vil gerne sige at kvaliteten kommer til at afhænge lidt af om der kommer ff og rw med i en kommende GT5 update. Det er svært at lave fede klip uden at bruge 2millioner timer på at lave optagelser. Det er nemmere at spole frem og tilbage til racing incidents og action med den feature med :) Meeen mon ikke det kan lade sig gøre at lave noget fedt. Og mon ikke Tore kunne levere noget musik jeg kunne bruge til det :) Da det er det han kan :)

/Mark
Smoke me a kipper I'll be back for breakfast!
Brugeravatar
ziggimon
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 3. jan 2011 18:32

Indlægaf Tore » ons 23. mar 2011 21:56

Jeg skal nok levere noget musik når nu du spørger så pænt! ;-)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Tore » man 28. mar 2011 11:00

[update]
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf altid6 » tirs 29. mar 2011 20:19

Et alternativ til PS3 og GT5, kunne være PC og IRacing, hvis der skal laves en MX-5 cup, uden alle GT5's fejl.
http://www.youtube.com/watch?v=RvzrXj2J59E&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=hgz2-p92Qps
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Tore » tirs 29. mar 2011 20:27

Ja - det kunne være en mulighed. Det ser bestemt fedt og seriøst ud. Så skal vi bare alle være enige om at betale de 50-60 kr. pr. måned rookiebilerne(inkl. mx-5) og de 7 første baner koster. -og acceptere, at det ikke er ligeså pænt som GT5. ;-)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » ons 30. mar 2011 20:49

Det var måske mere oplagt at holde sig til gt5 hvis man magter at kæmpe med lortet (jeg har givet op for længst), eller gå over til GTR evolution.

GTR kan købes på steam for 24 euro og det ville undre mig hvis der ikke findes et mx5 mod, eller noget andet som er mindst lige så underholdende.

Var det ikke Hasse der i tidernes morgen var varm fortaler for GTR-serien? Altså dengang før det blev gode spil :wink:


/edit, vil da lige reklamere lidt for GTR. Ting som GTR har af fordele frem for gt5: Ingen lorteregler og XP+økonomi, rigtig opvarmning, rigtig håndtering af straf og flag, ingen frygtelige menuer, netkode som faktisk virker, meget overbevisende fysik (bilerne kan vælte i multiplayer), føles som om det er lavet efter 1999, virker på gl. hardware, prisen, pit som virker... osv.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Rigtig godt ræs i går

Indlægaf BB » tirs 5. apr 2011 22:24

Bybanerne giver udfordringer, men samtidig super underholdning så det lover godt for de næste løb.

Jeg ser frem til mandag hvor vi har næste løb og det er ikke for sent at være med.


Att: Lurendrejer: Jeg synes du har for negative briller på og det selvom jeg haft mere end min andel af netværksproblemer med GT5. Spillet er måske ikke perfekt til vores formål, men det rummer stor underholdning både når vi kører løb og så de mange single-player muligheder. Tag bare SLS AMG udfordringen på ringen i regnvejr for at nævne en enkelt (http://www.youtube.com/watch?v=cFZvYHit3Zg).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Lurendrejer » tors 7. apr 2011 14:05

Jeg tror det er en smagssag. AMG testen betyder intet for mig.

GT5 føles som at spille et godt spil med en tegnestift i kinden. Det er egentlig ok, men på samme tid er der konstant noget som irriterer.

Spil med fokus på ræs, ordentlige regler og en god potion realisme er hvad jeg bryder mig om. Ikke at skulle pines med ligegyldige lortetests og en økonomi som tvinger mig til at enten snyde eller køre det samme løb 100 gange.
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers


Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron