Ting i bagagerummet til en trackday

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Ting i bagagerummet til en trackday

Indlægaf L@rs » lør 8. jan 2011 17:08

Hej allesammen
Hvilken ting vil i pakke i en MX-5 bagagerum hvis i skal på en trackday på Padborg Park?
L@rs, Mazda MX5 1992
L@rs
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 20:06

Re: Ting i bagagerummet til en trackday

Indlægaf one-niner » lør 8. jan 2011 18:40

L@rs skrev:Hej allesammen
Hvilken ting vil i pakke i en MX-5 bagagerum hvis i skal på en trackday på Padborg Park?

Så lidt som muligt så man efterfølgende har plads til flest mulige bajere fra mutter Poetzsch.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ting i bagagerummet til en trackday

Indlægaf And » lør 8. jan 2011 19:20

one-niner skrev:Så lidt som muligt så man efterfølgende har plads til flest mulige bajere fra mutter Poetzsch.

- Tom

12 rammer kan der læsses ombord :)


Ang. spørgsmålet i tråden.

- Simpelt håndværktøj, skruetrækker, papegøjetang, svensknøgle
- En taske, til værktøjet, så det kan tages ud inden du kører på banen.
- Gaffatape - alt kan fikses med dette.
- En flaske vand til chaufføren.

Det er ikke sikkert at du har brug for værktøjet, men så kan du altid med en velmenende bemærkning låne det til makkeren der lige har sprunget en kølerslange :)

Efter min mening er det faktisk mere vigtigt at bilen er tjekket igennem INDEN dagen. Altså de klassiske ting, bremsebelægning, olie på motoren, kølerslanger tætte osv...
Jeg har kørt bremsebelægningen næsten helt af til en trackday :oops:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Viggoman » lør 8. jan 2011 20:28

Sådan! Planlægning af trackday 8. januar, man bli'r sgu i helt godt humør :D

- dæktryksmåler (super vigtigt)
- donkraft + værktøj + bremsevæske så du kan fikse en bremseudluftning
- ekstra benzin + olie (hvis du bruger de øverste omdrejninger flittigt drikker den snildt ½ l olie)
- drivremmme, specielt den til vandpumpen er dum at mangle

Og som And påpeger : forberedelse er det aller vigtigste
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » lør 8. jan 2011 20:55

Må jeg tilføje: Ildslukker ! :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » søn 9. jan 2011 14:30

Kuksi, vedr. Ildslukker.

Jeg har set en sierra med en udadgående bule i bagskærmen pga. der havde været et sådan aggregat lagt i bagagerummet på en trackday.

Det var efter sigende svært at gøre noget ved.

/phone
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Kuksi » søn 9. jan 2011 15:06

OK
Så ildslukker i dertil hørende fastgjort holder.
Der bør slet ikke forefindes løse ting i en bil der er på bane.

Der var en mindere brand i min da vi var i Skive 2009. Havde det udviklet sig, haved jeg til hver en tid valgt en bule i bagagerummet.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » man 10. jan 2011 07:52

Godt så. Så er man fri for at bagenden på mx'eren kommer til at ligne en massagebold fra 80'erne. :)

Af ren og skær interesse, den mindre brand du omtaler, hvordan og hvorhenne brød den ud?
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Kuksi » man 10. jan 2011 12:07

Det var hydralik olie der blev antændt da det sprøjtede ud på en udstødnings manifold ( med Power Wrap, som rigtig kunne suge det til sig) . Der var opstået en utæthed da kraven på 90° bøjningen revnede, lige der hvor den går i servopumpen. Normalt der der et støtte beslag til aflastning, men det var ikke længere fastgjort på min. Det er det igen idag. Med en del is i maven og et par ildslukkere parat, lod vi det bare brænde færdig. Efterfølgende gik turen bare hjem uden remmen til servopumpen ( og med både vand og lånt ildslukker)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Munk » man 10. jan 2011 18:21

Du kan da se om der skulle komme nogle flere af disse til salg.
http://f1fanatics.wordpress.com/2010/04 ... quidation/ ;)

Så bør der også være plads til de 12 paller ikk'?
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tors 23. mar 2006 23:19
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron