Windbreaker

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Windbreaker

Indlægaf brutalis » ons 4. aug 2010 06:16

Købte i foråret på e-bay denne smarte transperante plexiplade som skulle fungere mod turbulens i kabinen. Den var skåret efter de eftermonterede kromstyrtbøjler som jeg havde anskaffet fra Mx-5parts i England. Monteringen ku´ ikke være nemmere med 2 stykker velcro også var den på plads! MEN... Solen og sommervarmen var for meget for den fine windbreaker den \"slog sig\" på midten. En dag jeg kom ud til bilen var midterstykket bøjet ind mellem nakkestøtterne på sædet med en 12-15 cm. Det så ikke særlig godt ud og den \"klapprede\" noget mere end før! Nu er den pillet af og vil ikke anbefale den yil andre der overvejer at købe noget mod turbulens! Håber det ka´ hjælpe andre! :wink:
brutalis
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 14. jul 2008 11:58
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Danny » ons 4. aug 2010 12:37

Tak for tippet.

Men jeg spekulerede på hvorgode den slags faste plader i det hele taget er? I have-sammenhæng giver det netop mere turbulens at sætte en fast væg/hegn op, kontra en hæk, som tager pusten af vinden. Er det det samme med bilen, eller virkede den godt nok?
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf brutalis » ons 4. aug 2010 16:32

Næh! nu jeg tænker nærmere over det kom der faktisk en del vind ind under pladen. Der var lige en revne på et par centimeter eller tre, hvor vinden kølede min højre albue så meget ned at den var helt blå! :x

Efter afmonteringen har jeg fundet ud af at turbulensen slet ikke er så slem enda! Så jeg kører troligt videre, lidt fattigere men meget klogere! :D
brutalis
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 14. jul 2008 11:58
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf AS DK » tors 5. aug 2010 08:36

Danny skrev:Men jeg spekulerede på hvorgode den slags faste plader i det hele taget er? I have-sammenhæng giver det netop mere turbulens at sætte en fast væg/hegn op, kontra en hæk, som tager pusten af vinden. Er det det samme med bilen, eller virkede den godt nok?


Jeg vil ikke undvære en windbreaker, men synes ikke om de konventionelle plade-løsninger. Jeg bruger en slags "sok" der er spændt ud over nakkestøtterne. Hjemmelavet model, men yderst effektiv. Og så kan man slå kaleschen op med en hånd mens man sidder i bilen, selvom der er monteret windbreaker.
Den virker dog kun på NB'ere med nakkestøtter.

Se billeder på dette link :

http://www.mx5club.dk/Default.aspx?tabi ... bbtid=1378
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Danny » tors 5. aug 2010 11:18

Jeg har skam også selv en windbreaker, det var mere det faste plade-koncept jeg havde tvivl om. På de traditionelle kommer der jo luft igennem, men der er pusten taget ud af blæsten, så at sige. Ligesom på din
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » tirs 10. aug 2010 08:16

Ja rent teknisk skulle en plade ikke virke nær så godt - derfor er læhegn heller ikke vindtætte, men har ikke prøvet det af...

Men har da en windbreaker til NA til salg med beslag hvis det har interesse :) - helt alm. sort
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev


Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron