sænkningsæt + udstødning

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

sænkningsæt + udstødning

Indlægaf jayjay » tirs 6. jul 2010 22:24

ville lige høre om det er en go ide at sænke billen kun ved brug af fjedre eller akal man skifte det hele ... har set på de her 2 sæt
sæt 1.
H & R sænkning fjedre , 35mm fra I.L motorsport
sæt 2.
Koni Sport Springs sænkning på op til 35 mm fra mx5 parts
ps. vil heller ikke ha den skraver på dæket når man køre lidt sjovt 8)
pss. har 17\" fælge på

ang. udstødning har jeg kikket på
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id=1515

og den fra I.L.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 51c1c1bb77

har også tænkt på en larini men har fået at vide at den ikke laves mere ?

håber at høre jeres råd....... :D
jayjay
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 24. jun 2010 21:09

Indlægaf Ken » tirs 6. jul 2010 23:32

Hej
Jeg er overbevist om, MX5Parts og IL deler seng sammen, da de lagerfører mange ens produkter. Heriblandt den udstødning på linker til.

Jeg har haft den på min NA, og har fortrudt købet utallige gange. Den kan overdøve en 2 akslet lastbil og udgiver så meget resonans, du helt sikkert vil hade at køre ved forskellige omdrejninger. Det har uden tvivl været det VÆRSTE køb, jeg endnu har gjort til bilen. :?

Skal du bruge en ny udstødning, så vil jeg anbefale Racing Beat's. Den har en sprød lyd, uden den larmer eller laver resonans.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jayjay » ons 7. jul 2010 06:32

tak for svaret det lyder da godt jeg ikke har købt den i nu
Racing Beat's kan den fås med to afgansrør og hvor kan den fås billigst :?:
jayjay
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 24. jun 2010 21:09

Indlægaf jepperimmen » ons 7. jul 2010 08:58

H&R kan jeg ikke anbefale. Jeg havde det på min gamle 5'er. Den blev meget lav og stenhård => så godt ud men kørte dårligt. Jeg har nu den fulde løsning med fuld justerbar Koni (både dæmpere og fjedre) det dur! Men der er sikkert andre gode løsninger som ikke er helt så dyre også.

Jeg har Racing Beat på min med enkelt afgang og den er jeg meget glad for! Du kan købe den her på tilbud (både enkelt og dobbelt afgang): http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... flers.html
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » ons 7. jul 2010 10:10

Jeg er i min evige jagt efter lækre stumper faldet over http://www.racingbeateurope.com/ - jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har bemærket siden tidligere, men hvorom alt er, så kan man finde de fleste RB produkter lige her i Europa :)

Mht. den konkrete udstødning: Ca. 3.700 plus levering (vær opmærksom på, at den engelske moms (VAT=17%) først tillægges, når du smider et produkt i kurven). http://www.racingbeateurope.com/bracing ... 1576-p.asp

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf the chicken » ons 7. jul 2010 14:47

Har også kørt med 35 mm H&R - dvs det sænker faktisk bilen 40mm.
Der var ingen problemer med 205/40-17, så det kan du roligt gøre. Men bilen bliver temmelig hård og der var mærkbar forskel da jeg skiftede til gul Koni - sådan et sæt koster omkring 5k ved refako og er godt givet ud :)

Men husk du skal have manchetter med, de følger ikke med sættet og er dyre org. - det billigste er at købe dem ved au2fast.

Held og lykke :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf And » ons 7. jul 2010 18:35

Jeg har kørt med 35 mm H&R fjedre, dette synes jeg ikke virkede optimalt til bilen, de var for hårde efter min smag.

Nu har jeg skiftet til Koni dæmpere + fjedre. I stedet har jeg så fået et problem med at mine dæk går imod inderskærmene når jeg kører gennem (skarpe) sving og rammer ujævnheder.

Dækkene er 205/45-16, som er et temmeligt højt dæk, men stadig lovlig.

Jeg har nu \"justeret\" lidt på inderskærmene med hjælp fra en varmepistol og umiddelbart virker problemet mindre. Jeg ved dog ikke om det er kureret, da jeg ikke har været ude og køre frisk i bilen siden!

I øvrigt kører bilen MEGET bedre med kombinationen af nye dæmpere og blødere fjedre. Hårdheden justerer jeg efter behov.

Umiddelbart har jeg dog planer om at hæve bilen lidt igen - originale fjedre plus Koni, men dette skyldes primært at jeg har problemer med frihøjden mange steder! Smag og behag...
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf motorbøllen » ons 7. jul 2010 19:12

And skrev:Jeg har kørt med 35 mm H&R fjedre, dette synes jeg ikke virkede optimalt til bilen, de var for hårde efter min smag.

Nu har jeg skiftet til Koni dæmpere + fjedre. I stedet har jeg så fået et problem med at mine dæk går imod inderskærmene når jeg kører gennem (skarpe) sving og rammer ujævnheder.

Dækkene er 205/45-16, som er et temmeligt højt dæk, men stadig lovlig.

Jeg har nu "justeret" lidt på inderskærmene med hjælp fra en varmepistol og umiddelbart virker problemet mindre. Jeg ved dog ikke om det er kureret, da jeg ikke har været ude og køre frisk i bilen siden!

I øvrigt kører bilen MEGET bedre med kombinationen af nye dæmpere og blødere fjedre. Hårdheden justerer jeg efter behov.

Umiddelbart har jeg dog planer om at hæve bilen lidt igen - originale fjedre plus Koni, men dette skyldes primært at jeg har problemer med frihøjden mange steder! Smag og behag...


Hvis du har sådan en gul markeringstusch, ligesom pladesmede bruger, så sæt et par mærker i skærmene hvor det før var kritisk, og så stik den sådan en omgang som du fik med mig i Skive og se hvor på mærkerne der rammes hvis den overhovedet går på. Jeg kører selv med gul koni og standardfjedre og det giver en ok allroundperformance, selvom den krænger lidt mere, men det er der råd for.
Hvordan var din castervinkel?
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf the chicken » tors 8. jul 2010 07:56

alternativt til at skifte fjedre kan du vel flytte fjederskålen en tak op op konien? min havde ihvertfald 3 højder :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf one-niner » tors 8. jul 2010 10:02

motorbøllen skrev:... selvom den krænger lidt mere, men det er der råd for.

Kraftigere krængningsstabilisatorer, med mindre du ofte kører på hullede veje... eller curbs :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jayjay » tors 8. jul 2010 21:10

Tak for alle de gode svar...... 8)
så må jo nok snart til lommerne :D
jayjay
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 24. jun 2010 21:09

Indlægaf And » fre 9. jul 2010 17:09

motorbøllen skrev:
And skrev:Jeg har kørt med 35 mm H&R fjedre, dette synes jeg ikke virkede optimalt til bilen, de var for hårde efter min smag.

Nu har jeg skiftet til Koni dæmpere + fjedre. I stedet har jeg så fået et problem med at mine dæk går imod inderskærmene når jeg kører gennem (skarpe) sving og rammer ujævnheder.


Hvis du har sådan en gul markeringstusch, ligesom pladesmede bruger, så sæt et par mærker i skærmene hvor det før var kritisk, og så stik den sådan en omgang som du fik med mig i Skive og se hvor på mærkerne der rammes hvis den overhovedet går på. Jeg kører selv med gul koni og standardfjedre og det giver en ok allroundperformance, selvom den krænger lidt mere, men det er der råd for.
Hvordan var din castervinkel?

God ide med markeringstusch - det vil jeg prøve hvis den stadig går på når jeg kører. En tur som i Skive går nok ikke med mindre jeg er på et lukket anlæg igen :) - men jeg finder nok en mellemvej!

Som undervognen blev justeret lige efter montering af nye bøsninger - som nok siden har "sat sig"! Jeg vil have den justeret igen, så snart jeg har fået styr på resten af tingene.

For:
Caster: V 4g 20' - H 4g 33'
Camber: V -0g 52' - H -0g 46'
Toe: V 0,7mm - H 1,3mm

Bag:
Camber: V -1g 20' - H -1g 18'
Toe: V 0,5mm - H 0,6mm


the chicken skrev:alternativt til at skifte fjedre kan du vel flytte fjederskålen en tak op op konien? min havde ihvertfald 3 højder :)

Står allerede i de højste trin.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron