Speaker baffles?

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Speaker baffles?

Indlægaf JP-photo.dk » fre 26. feb 2010 16:50

Jeg leder efter nogle speaker baffles (og egentlig også det danske ord for det).

Det er sådan nogle her: http://cgi.ebay.com/XTC-6-5-Foam-Acoustic-Speaker-Baffles-Pair-New-VXT60_W0QQitemZ280469719075QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item414d4c4823 som beskytter højtaleren mod snask og vand i døren. Men jeg vrider mig lidt ved at skulle betale 25 $ i fragt..

Kan man få dem enten i f.eks. Danmark eller blot EU??
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 26. feb 2010 16:53

Man skal bare poste her så finder man det straks :-)

http://www.nimbusmotorsport.com/ProdSho ... &CATID=283

Men vi er stadig på den trælse side af \"mange penge\" i fragt.. Det kan jo ikke koste en formue at sende sådan et par stykker..
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » fre 26. feb 2010 19:30

Har du prøvet at spørge ved nogle af de seriøse bilstereo forhandlere?

F.eks. Carsound, Knot eller andre?

Jeg mener at jeg er er faldet over dem et sted engang, men kan ikke huske hvor!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 26. feb 2010 20:07

SÃ¥ lykkedes det.. Carlab.dk har dem til 219 kr. http://www.carlab.dk/shop/lydisolerings ... 2838p.html
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » fre 26. feb 2010 21:11

Så ved jeg også hvor jeg skal finde dem. :)

Men jeg undrer mig, hvordan påvirker det lyden at montere dem. Lukker man dem ikke \"inde\"?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 26. feb 2010 21:18

De påstår at det ligefrem skulle forbedre lyden...

Jeg har tænkt at montere dem som erstatning for de originale halvmåner der sidder inde i døren. Jeg bliver nemlig nok nødt til at pille dem ud og købe nye adaptere - dem jeg fik fra CarSound passer af mås til. Dørsiden gaber omtrent 2 cm. når de er monteret..

Men jeg tager nok lige fat i CarSound nede i Silkeborg først, hvor jeg købte dem - måske der kan findes en anden løsning på det..
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Star » lør 27. feb 2010 12:00

Er det virkeligt nødvendigt med disse både halvmåner og \"bafles\" ? - der sidder ikke nogen i min, og de gamle højttalere jeg pillede ud så totalt fejlfrie ud. Vinduet sidder jo noget længere tilbage, så vhis der skulle komme noget vand ind der, så burde det ikke komme ned i højttaleren. -

Det er jo også derfor der kan monteres en så stor og dyb højttaler uden at komme i kambolage med vinduerne.
Dette forstås i NA modellen - de andre ved jeg ikke noget om.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf JP-photo.dk » lør 27. feb 2010 12:13

Mjae.. Da jeg pillede mine ud af NB'eren, så kunne jeg se at der sad pletter efter vand på toppen af kappen - det vand må være gået i højtaleren hvis de ikke havde været der?
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » lør 27. feb 2010 12:31

Star skrev:Er det virkeligt nødvendigt med disse både halvmåner og "bafles" ? - der sidder ikke nogen i min, og de gamle højttalere jeg pillede ud så totalt fejlfrie ud. Vinduet sidder jo noget længere tilbage, så vhis der skulle komme noget vand ind der, så burde det ikke komme ned i højttaleren. -

Det er jo også derfor der kan monteres en så stor og dyb højttaler uden at komme i kambolage med vinduerne.
Dette forstås i NA modellen - de andre ved jeg ikke noget om.


Varm (fugtig) luft der stiger op og evt. kondenseres på overkanten af døren kan dryppe ned over højtaleren.

I øvrigt skal det lige bemærkes at der godtnok er masser af plads til en dyb højtaler, men alligevel skal der lige tænkes på dørstoppene! Når døren lukkes ledes denne arm ind i hulrummet i døren - der hvor højtaleren sidder, så dybden er ikke ubegrænset!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » lør 27. feb 2010 17:37

I øvrigt skal det lige bemærkes at der godtnok er masser af plads til en dyb højtaler, men alligevel skal der lige tænkes på dørstoppene! Når døren lukkes ledes denne arm ind i hulrummet i døren - der hvor højtaleren sidder, så dybden er ikke ubegrænset


ups, det har jeg overhovedet ikke skænket en tanke... :oops: - nå hvis mine var gået på havde man nok kunnet høre det..[/quote]
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf MrT » søn 21. mar 2010 11:21

Jeg har også været på jagt efter noget lignende, da mine dørhøjtalere er for store til at passe i de standard plastic halv-måner der sidder i døren til at beskytte mod vand. Tænker bare også at sådanne \"baffles\" vil sluge for meget af lyden, da højttalerne vel bruger dørens hulrum for at fungere optimalt? Men det er måske forskelligt fra højtaler til højtaler, hvordan de er lavet osv.

Har dog ikke noget imod bare at skære noget tupperware til og montere det i stedet, da min primære bekymning er vandet. Har bare ikke fundet noget plastic endnu der passer nogenlunde.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf MrT » ons 24. mar 2010 09:10

Nu har jeg prøvet at bestille de 6,5\" 8cm dybe baffles fra carlab, så må vi se om de bliver for dybe til at være i døren og om de kvæler lyden fuldstændig.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf JP-photo.dk » ons 24. mar 2010 17:58

Det må du godt lige melde tilbage på, jeg har nemlig ikke fået taget mig sammen til at bestille endnu ;-)

MrT skrev:Nu har jeg prøvet at bestille de 6,5" 8cm dybe baffles fra carlab, så må vi se om de bliver for dybe til at være i døren og om de kvæler lyden fuldstændig.
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » ons 24. mar 2010 19:00

Jeg venter også spændt på resultatet!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf MrT » fre 14. maj 2010 20:39

JP-photo.dk skrev:Det må du godt lige melde tilbage på, jeg har nemlig ikke fået taget mig sammen til at bestille endnu ;-)

MrT skrev:Nu har jeg prøvet at bestille de 6,5" 8cm dybe baffles fra carlab, så må vi se om de bliver for dybe til at være i døren og om de kvæler lyden fuldstændig.


Så har jeg endelig fået prøvet dem. Min primære årsag til at montere dem var for at beskytte mod vand/fugt oppe fra, falde ned på højtaleren. Rent lydmæssigt, så synes JEG de er et rent helvede. I starten da jeg havde monteret i den ene side, synes jeg godt nok det lød lidt mere tamt - og da jeg så begyndte at lege lidt med 'balance' mellem hhv. den med "baffle" og den uden, så kunne jeg nemt høre forskel, og den uden "baffle" var klart min foretrukne. Det hjalp dog en del da jeg skar den nederste halvdel væk, så den mest virker som et "halvtag" inde i døren - det resultat er jeg tilfreds med.

Materialet er som sådan vældig fint at arbejde i, det er rimelig nemt at skære i og det former sig ret nemt efter ens behov, sådan indenfor rimelighedens grænser. Om det er prisen værd, det kan jeg ikke svare på, da jeg heldigvis har glemt hvad de kostede :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16


Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron