komplet nyt anlæg - mums

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

komplet nyt anlæg - mums

Indlægaf Star » man 22. feb 2010 10:09

Så fik jeg helt nyt anlæg i min NA special Edition. Monteret af Danmarksmesteren i bilstereo - Mads fra Carsound i Holbæk. Det kan klart anbefales at lade ham pille ved jeres bil, det er en fornøjelse at se en fagmand i aktion.
Han tog en række billeder undervejs så arbejdet kan følges.

Jeg valgte en JVC headunit KD-R901 som funker perfekt med min Iphone, med bluetooth til både Ipod delen og telefonen - incl mic og det hele. - det gode er at man selv indstiller hvile farver displayet skal vise, så man kan mikse en der minder fuldstændig om den originale.

Dertil et sæt Rainbow SLX 265 to-komponent højttalere - så diskanten og dermed lydbilledet kommer op i ørehøjde, istedet for at spille nede om fødderne.

For at få ekstra bas, en aktiv bas fra MDS - typhoon X8

Totalpris for hele anlægget knap 6K

Se her billeder fra monteringen.

klar til at gå igang:


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

En sidegevinst er også at når jeg bruger Navigon's navigationsanlæg installeret i Iphonen, så kommer vejvisningen også over anlæggets højttalere.

Behøver jeg fortælle, at det spiller bare s.... godt :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf And » man 22. feb 2010 11:33

Lækkert! Du skal snart have en tråd oprettet i Projekt og Galleri forummet
:)

Hvor placerede han delefiltrene, disse fylder jo lidt?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » man 22. feb 2010 11:53

And skrev:Lækkert! Du skal snart have en tråd oprettet i Projekt og Galleri forummet
:)

Hvor placerede han delefiltrene, disse fylder jo lidt?



De blev monteret oppe i tomrummet ved ratstammen, der er ret meget plads sagde han.

Nu kan jeg også konstatere at jeg snart må få ordnet det kørelys med et relæ, for radioen autodimmer når man tænder lyset, og så er det lidt sværere at se hvad der foregår i displayet i solskin. ( ikke at vi har set for meget til den gule skive på det seneste :( )
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf JP-photo.dk » man 22. feb 2010 17:56

Jeg lagde godt mærke til den inde på deres hjemmeside ;-)

Men der ser det ud til at delefiltrene er placeret i dørsiden?

http://www.carsound.dk/img.asp?f=billeder%2Fmonteringer%2FMAZDA%2FMazda+MX5+%2D+Holb%E6k%2FBillede+116%2Ejpg&h=450&w=600
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Star » man 22. feb 2010 19:28

JP-photo.dk skrev:Jeg lagde godt mærke til den inde på deres hjemmeside ;-)

Men der ser det ud til at delefiltrene er placeret i dørsiden?

http://www.carsound.dk/img.asp?f=billeder%2Fmonteringer%2FMAZDA%2FMazda+MX5+%2D+Holb%E6k%2FBillede+116%2Ejpg&h=450&w=600


hvis du nu havde kigget godt efter, så ville du se at den på deres hjemmeside er en sølvfarvet NB hvor du skal have hele dørsiden af for at skifte højttaleren, min er en grøn NA - med betydeligt nemmere adgang til dørhøjttalerne :wink: - derfor blev delefilteret heller ikke placeret derinde.

min kommer først på deres hjemmeside meget senere.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf JP-photo.dk » man 22. feb 2010 19:58

Ja det er vist noget med øjnene der er galt :-D
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Lækkert

Indlægaf Kenneth-t » tirs 23. feb 2010 12:05

Det må jeg sku nok sige :-)

Det er en lækker løsning det der, jeg har selv søgt efter en løsning hvor jeg kan koble min Iphone til en bilradio.

Kan du evt svare mig på følgende:
Kan du styre musikken fra radioen?
Hvis du får et opkald eller vil lave et opkald kan du så gøre det fra radioen?

Den dreje knap der er på JVC radioen kan man trykke på den.
(har en radio nu hvor man kan trykke på den, og det gør at man ofte kommer til at trykke på den, når man skryer op eller ned for lyden.)
Man er hvad man køre!

Tidligere bil: Mazda MX-5 NB 2000 1.8 Miracle Sortmetal
Brugeravatar
Kenneth-t
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 29. maj 2009 08:40
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf the chicken » tirs 23. feb 2010 13:42

Det ser sgu rart ud :D

Har fået ordentlig HU og 2 komponent - men har bare ikke fundet en bas, desværre er dax-8 åbenbart udgået? kan ikke finde den til salg...

Men fandt en Pioneer TS-WX11A i samme størrelse til 1700, ku være man skulle prøve sådan en?

Det er jo lidt problematisk at få plads til ret meget i en mx5...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Re: Lækkert

Indlægaf Star » tirs 23. feb 2010 14:13

Kenneth-t skrev:Det må jeg sku nok sige :-)

Det er en lækker løsning det der, jeg har selv søgt efter en løsning hvor jeg kan koble min Iphone til en bilradio.

Kan du evt svare mig på følgende:
Kan du styre musikken fra radioen?
Hvis du får et opkald eller vil lave et opkald kan du så gøre det fra radioen?

Den dreje knap der er på JVC radioen kan man trykke på den.
(har en radio nu hvor man kan trykke på den, og det gør at man ofte kommer til at trykke på den, når man skryer op eller ned for lyden.)


Hvis du kobler iphonen til radioen via usb'en kan du godt styre fra radioen, du kan selv bestemme om det skal være fra Iphonen eller fra JVC'en.
Hvis du afspiller musikken fra Iphonen via bluetoothen ( som du jo allerede bruger til telefondelen) - styrer du den kun fra telefonen. Det er faktisk nemmere via telefonen, hvis man har den siddende i en f.eks Tomtom holder.

Ja når telefonen ringer, så ringer det ud gennem anlægget, og du svarer ved at trykke på den lille runde knap ved siden af den store.

Du kan også ringe op fra JVC'en men det er langhåret at "trykke et nummer ind" - så det skal være fra allerede modtagne samtaler, eller også via stemmegenkendelse - det kan den nemlig også :)

Den store knap både trykker og drejer man på, men jeg tror ikke det er noget problem, jeg har ihvertfald ikke oplevet det endnu.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Star » tirs 23. feb 2010 14:17

the chicken skrev:Det ser sgu rart ud :D

Har fået ordentlig HU og 2 komponent - men har bare ikke fundet en bas, desværre er dax-8 åbenbart udgået? kan ikke finde den til salg...

Men fandt en Pioneer TS-WX11A i samme størrelse til 1700, ku være man skulle prøve sådan en?

Det er jo lidt problematisk at få plads til ret meget i en mx5...


ja min MDS kunne ikke være under sædet, der er ganske enkelt for lidt plads, men på den måde den blev sat på er den helt usynlig når man lægger ryglænet op ad bagvæggen.

Den er ikke engang skruet fast, den sidder bare med velcro

MDS'en koster 2500
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Star » lør 27. feb 2010 12:04

the chicken skrev:Det ser sgu rart ud :D

Har fået ordentlig HU og 2 komponent - men har bare ikke fundet en bas, desværre er dax-8 åbenbart udgået? kan ikke finde den til salg...

Men fandt en Pioneer TS-WX11A i samme størrelse til 1700, ku være man skulle prøve sådan en?

Det er jo lidt problematisk at få plads til ret meget i en mx5...


ifølge min carsound pusher, så er der en erstatnng for den gamle dax-8

og det er denne: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8 ... _Subwoofer
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf And » lør 27. feb 2010 12:37

the chicken skrev:Det ser sgu rart ud :D

Har fået ordentlig HU og 2 komponent - men har bare ikke fundet en bas, desværre er dax-8 åbenbart udgået? kan ikke finde den til salg...

Men fandt en Pioneer TS-WX11A i samme størrelse til 1700, ku være man skulle prøve sådan en?

Det er jo lidt problematisk at få plads til ret meget i en mx5...

Jeg har en TS-WX11A liggende fra en af mine tidligere biler.

Mht. at få plads til den vil jeg umiddelbart sige... "held og lykke!" Under sædet er hvertfald udelukket - bagagerummet synes jeg virker lidt bøvet når det ikke har direkte forbindelse til kabinen.

Alligevel vil jeg lige prøve at se på tingene igen. Placeringen som set her i tråden bag passagersædet vil jeg lige undersøge nærmere, det kunne være interessant.

Melder tilbage når jeg ved noget!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » tors 1. apr 2010 10:29

Ang. monteringen af højtalerene i det oprindelige indlæg i tråden.

Jeg har fået fingrene i et billigt sæt Rainbow SAX 265 højtalere og det er jeg bestemt ikke ked af :)

Hvordan er diskanterne sat fast - en form for dobbeltklæbende tape formoder jeg?

Er der så nogen her som kan bekræfte for mig at man kan fjerne sådant noget stads uden at efterlade grimme spor på instrumentbordet, hvis man skulle ønske at gøre dette engang?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » tors 1. apr 2010 12:13

ja, diskanterne sidder bare på en lille rund sort klæbepude. - og det bliver der vist ingen problemrr i at fjerne.

Til diskanterne hører en plastfod, som er ren spild at montere på, derfor er det den rene enhed, der er monteret på denne klæbepude.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: man 10. aug 2009 07:31
Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf And » tors 1. apr 2010 20:34

And skrev:Jeg har fået fingrene i et billigt sæt Rainbow SAX 265 højtalere og det er jeg bestemt ikke ked af :)

...og der var jeg så lige ved at være manden der fik en lang næse!

Jeg kom ud for at se på højtalerne, manden var flink, det var hans søn der havde købt dem og de skulle i hans bil, men passede ikke alligevel. Æsken så fin ud, den rigtige model og det hele. Lette på låget og kigge på indholdet, diskanterne så rigtigt fine ud og de løse skjold til højtalerne så ganske rigtigt også helt nye ud.

Løftede dem og højtalerne op (som sad sammen) og de føltes sku lidt vakkelvorne, ikke som jeg forventede et sæt Rainbow - vendte højtalerne om... og til min forbløffelse stod der Blaupunkt og et VW logo printet på bagsiden! :eek:

Manden så mildest talt overrasket ud... så viste det sig at de havde ligget et stykke tid på et værksted der skulle montere dem, men ikke kunne alligevel. Jeg tror på at han blev muggen, for de er nok lige blevet taget ved røveren af værkstedet! En person har lige set sit snit til at opgradere højtalerene i sin gamle Golf og så ellers gemme sine gamle enheder i den nye æske. Jeg endte så med skuffet at køre hjem igen uden højtalere, men alligevel glad over jeg ikke bare fik dem smidt med posten!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Næste

Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron