Radio uden CD-afspiller

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Radio uden CD-afspiller

Indlægaf JP-photo.dk » tors 18. feb 2010 21:15

Min Blaupunkt mistede desværre livet sidst på sæsonen - eller rettere CD-changeren gjorde. Og da der kun er kassette-spiller i headuniten skal der nok noget nyt til. Jeg har hørt at kassettebånd åbenbart er blevet old-skool :-)

Så jeg er på udkig efter en headunit som kan tage SD-kort, uden CD-spiller, og som ikke koster en formue - jeg kører jo ikke i bilen for primært at høre musik ;-)

Jeg har kigget på Alpine, men prisen skræmmer mig lidt væk. Så har jeg kigget på denne Clarion (http://www.audio-tech.dk/produkt.asp?id=7864&pk=2) med pænt design, som dog vist ikke kan tage SD-kort, men en USB-stick i stedet.

Men er der nogen som kunne have alternative bud?
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

køb brugt!

Indlægaf brutalis » fre 19. feb 2010 08:03

Gå ind på Dba.dk! der findes et hav af lækkert hi-fi til bilen til en rigtig fornuftig pris!

Fandt en sindsyg lækker Alpine, en af top modellerne med hele svineriet
Nyprisen var 5995 Kr.

Knægten var kommet i pengeproblemer, som han også havde været så flink (dum) at skrive i annoncen! Kvitteringen viste at anlægget var lige knap 7 mdr. gammelt og han var så desperat at han takkede ja til 1600 Kr. :wink:
brutalis
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 14. jul 2008 11:58
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf And » fre 19. feb 2010 08:20

Jeg købte en lækker Alpine IDA-X001 med Ipod integration og tilhørende SKJULT usb kabel. Kablet ligger i handskerummet og hertil kan jeg så med (medfølgende) adapter tilslutte min Ipod eller alternativt en USB pind med MP3 filer. Ingen CD afspiller og komplet styring af Ipod samt muligheden for MP3.

Da jeg købte radioen for 1 ½ år siden gav jeg kun 2500 kr for den, så den er burde ikke være blevet dyrere.

DBA.dk finten er også fin, hvis man lige rammer rigtigt, så havde jeg sku også slået til der!

PS. jeg har stadig kasette-afspiller i Corollaen... så old skool er det ikke :D (Samt original 6-cd changer!)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 19. feb 2010 10:24

Alpine iDA-X001 står i 4500 kr. herhjemme, men til ca. 2600 i Tyskland. Og selvom at den ligger lidt over mit Jyske budget, så kunne den være en mulighed - den er jo ret fed :-)
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 19. feb 2010 10:28

Jeg har fundet Clarion FZ409E til 1.188 hos CarSound, så valget ender vist på den. Der kan jeg også godt lide designet. Den kan godtnok ikke tage SD-kort, men så er det jo bare at smide en USB-stick i handskerummet.
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » fre 19. feb 2010 11:57

JP-photo.dk skrev:Alpine iDA-X001 står i 4500 kr. herhjemme, men til ca. 2600 i Tyskland. Og selvom at den ligger lidt over mit Jyske budget, så kunne den være en mulighed - den er jo ret fed :-)

Det forekommer mig mystisk - jeg købte den ved Carsound - godtnok på en messe, men på daværende tidspunkt var det en udgående model der blev afløst af x100 - 200 og 300 såvidt jeg husker.

Og ja, den er fed... eneste ulempe ved min er at jeg kun kan variere mellem rød og blå baggrundsbelysning. Ville hellere have en svag grøn der passede til resten af kabinen.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » fre 19. feb 2010 13:15

x100, x200 og x300 er vist også udgået ser det ud til hos CarSound.. Jeg må nok \"nøjes\" med en Clarion. Men så kunne der jo blive til et par nye højtalere også - de trænger sikkert til en udskiftning sammen med headunit'en..
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » fre 19. feb 2010 17:07

Lidt a'la min, dog med et mindre detaljeret display
http://www.abc-electronic.dk/shop/alpin ... 3612p.html

Carsound har også IDA X200 modellen - den har IDA designet og en mindre detajleret skærm. Der står den er udgået, men det kan være en butik stadig har den på lager.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7 ... _Autoradio

Alternativt lidt forskelligt af Alpine modellerne i en tysk webshop. De sender over hele europa og priserne virker meget konkurrence dygtige.
http://www.caraudio-versand.de/shop.pl? ... &id=111212

Clarion modellen der beskrives tidligere i tråden bryder jeg mig ikke om designet på. Jeg vil have en knap til volumen, men det er nok bare mig :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » lør 20. feb 2010 16:59

Jeg var en tur hos CarSound i Silkeborg idag og shoppe - noget skal man jo lave sådan en lørdag hvor det sner :-)

Jeg valgte headuniten fra Clarion, og et sæt Bull Audio komponenthøjtalere.
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » lør 20. feb 2010 20:49

JP-photo.dk skrev:Jeg var en tur hos CarSound i Silkeborg idag og shoppe - noget skal man jo lave sådan en lørdag hvor det sner :-)

Jeg valgte headuniten fra Clarion, og et sæt Bull Audio komponenthøjtalere.

Hvilke Bull Audio højtalere og hvorfor dem? Jeg har selv lige opdaget af membranen er smuldret i mine, pga. alder, så nu skal de skiftes.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JP-photo.dk » lør 20. feb 2010 22:47

Et par CS-650.75. De spillede bedre end noget tilsvarende MDS, og jeg ville heller ikke smide en hel formue efter dem - jeg sidder jo ikke i bilen for at høre musik, men for at køre :-)

Men jeg er da lidt spændt på hvorlænge mine så kommer til at holde..
JP-photo.dk
 
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 22. mar 2008 23:17
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » tirs 8. jun 2010 21:31

JP-photo.dk skrev:Et par CS-650.75. De spillede bedre end noget tilsvarende MDS, og jeg ville heller ikke smide en hel formue efter dem - jeg sidder jo ikke i bilen for at høre musik, men for at køre :-)

Men jeg er da lidt spændt på hvorlænge mine så kommer til at holde..

Hov - et totalt langsomt svar herfra!

Det var mine originale højtalere der var smuldret efter ca. 18 år, ikke et sæt fra Bull Audio!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Styling & ICE

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron